کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرلشکر سلامی تأکید کرد:

آمادگی سپاه برای پاسخ به تهدیدات در هر سطح

10 شهريور 1401 ساعت 16:57

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در حوزه بردهای مختلف پدافند از تنوع محصولات برخوردار هستیم، گفت: به برکت هوشمندی در این حوزه بحمدالله کمبود و خلأیی نداریم و آماده‌ی پاسخ به تهدیدات در هر سطح هستیم.


به گزارش حدیدنیوز، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از نمایشگاه پدافند هوایی و الکترونیک وزارت دفاع که به مناسبت گرامیداشت روز صنعت اقتصادی کشور برپا شده است، در سخنانی با تقدیر و تشکر از متخصصان، دانشمندان و تلاشگران مومن، متعهد و جهادی وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح، اظهار داشت: طی بارها بازدید از تجهیزات و سامانه‌های تولید شده در مجموعه وزارت دفاع با توانمندی‌های دفاعی و دستاوردهای این سازمان آشنا بودم؛ اما آنچه امروز حائز اهمیت است تغییر مسیر خطیِ روند قدرت به روند غیر خطی شتاب‌دار است و این به معنای جهش در پیشرفت فناوری‌های دفاعی است.

وی با تشریح دستاوردهای به نمایش درآمده با موضوعات جنگ الکترونیک، پدافند هوایی، پهپادها، موشک‌های کروز گفت: پیشرفت‌های رخ داده در عرصه دفاعی شکوهمند، اقتدارآمیز، بازدارنده و منطبق بر دو واقعیت پیشرفت‌های فناوری در سطح جهانی و ناتوانمندسازی اقدامات دشمن در حوزه پدافندی است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ضروری بود در برابر توانمندی‌ها و سرعت تکنولوژی جهانی بتوانیم تجهیزات و سامانه‌های پدافندی خود را تقویت و فاصله تاریخی خود را با کشورهای پیشرفته کم کنیم، افزود: بحمدالله این اتفاق امروز رخ داده است و نیروهای مسلح در زمینه‌های مختلف دفاعی از جمله حوزه الکترونیک به عنوان فناوری پیشرفته و سطح بالا به موفقیت‌های تصمیم‌ساز دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در حوزه تحقیقات دفاعی نیز فاصله با کشورهای صنعتی را پایان بخشیده است، تصریح کرد: این اتفاق در علوم و فناوری‌ها در یک نظام و منظومه هماهنگ روی داده است و در واقع دستاوردهای دفاعی پیشرفته که امروز می‌بینیم محصول پیشرفت در چند دانش و ترکیب هماهنگ این دانش‌ها با یکدیگر است.

فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: ترکیب و استفاده صحیح از فناوری‌ها نتیجه ی مدیریت، مهندسی و حتی معماری شکل ظاهری سامانه‌ها است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه در حوزه بردهای مخلتف پدافند از تنوع محصولات مختلف برخوردار هستیم، گفت: به برکت هوشمندی در این حوزه بحمدالله کمبود و خلأیی نداریم و آماده‌ی پاسخ به تهدیدات در هر سطح هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به‌رغم همه‌ی محدودیت‌ها، تحریم‌ها، بدعهدی‌ها و کارشکنی‌های بیگانگان امروز با تکیه بر جوانان نخبه همین مرز و بوم به توانمندی‌های مناسبی و افتخارآمیزی دست‌یافته‌ایم، گفت: این شکوه و عظمت هم در سازمان جهاد و خود کفایی نیروهای ارتش و سپاه و هم در مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح محقق شده است.

فرمانده کل سپاه علوم و فناوری‌های بومی را «خودمولد» و منتج به رشد و پیشرفت و توسعه روز افزون توصیف و تأکید کرد: تنها قدرتی موثر و بازدارنده است که مبنا و منشأ بومی و ملی داشته باشد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه مشاهده دستاوردهای نمایشگاه وزارت دفاع قابل تحسین و نمایانگر توانایی‌های بالای جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی است گفت: امروز سیستم دفاعی و نظامی کشور صرفا یک توانمندی معکوس‌سازی، تقلیدسازی و شبیه‌سازی مدل‌های خارجی صرف نیست و مشاهده‌ی آرایه‌های متنوع نظامی و دفاعی، بیانگر اشباع نیروهای مسلح از روی آوری به بیگانگان است.

وی با اشاره به تلاش نخبگان و دانشمندان نظامی و دفاعی در خصوص دستیبابی به فناوری‌های بومی گفت: امروز روش روی‌آوری‌ها برعکس شده و برخی قدرت‌های رده نخست دنیا تمایل به خرید تجهیزات نظامی و دفاعی از جمهوری اسلامی دارند که البته این موضوع محقق شده و هم‌اکنون در حال استفاده و آموزش هستند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم‌های نامشروع و ظالمانه حاصل شده است، گفت: این دستاوردها در دل جوانان این مرز و بوم تولید امید و انگیزه می‌کند و اگر امروز می‌بینیم که ایران اسلامی کانون توجه جهانیان است به دلیل قدرت این سرزمین است؛ و این واقعیتی انکارناپذیر است که در جغرافیای سیاسی جهان نام هیچ قدرت ضعیفی ثبت نمی‌شود.


منبع: تسنیم


کد مطلب: 37363

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/37363/آمادگی-سپاه-پاسخ-تهدیدات-سطح

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com