کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکمیل صد درصدی ظرفیت‌های اقامتی کشور

4 فروردين 1401 ساعت 13:35

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از تکمیل صددرصدی ظرفیت مراکز اقامتی، سیاحتی، زیارتی و گردشگری کشور در سومین روز از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.


به‌گزارش حدید نیوز، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از غار تاریخی دانیال سلمان‌شهر در استان مازندران از تکمیل صددرصدی ظرفیت مراکز اقامتی، سیاحتی، زیارتی و گردشگری کشور خبر داد.

وی با اشاره به افزایش سفر‌های نوروزی پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا افزود: هم‌اکنون شهر‌های بزرگ زیارتی و سیاحتی کشور با مشکل اقامت و اسکان مسافران و گردشگران مواجه هستند. با توجه به حجم بالای گردشگران و مسافران نوروزی، باید به تقویت زیرساخت‌ها نیز اهتمام بیشتر‌ی داشته باشیم. بنابراین یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه توجه به زیرساخت‌ها و تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری در سال ۱۴۰۱ است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در ادامه گفت: بازدید از موزه‌ها، کاخ موزه‌ها، مراکز دیدنی و پارک‌های کشور در دو روز گذشته به چهار برابر سال گذشته رسیده است و استان‌های تهران، فارس، اصفهان و استان‌های شمالی کشور بیشترین سفر و بازدید را داشته‌اند.

ضرغامی در بازدید از غار تاریخی دانیال سلمان‌شهر مازندران را یکی از جاذبه‌های، طبیعی، تاریخی مقاصد گردشگری و توریستی کشور دانست و گفت: تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های گردشگری هر چه سریع‌تر برای بازدیدکنندگان مهیا شود. ارتقای وضعیت جاده‌ها، پارکینگ‌ها و اسکان از جمله برنامه‌هایی است که باید با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی تحقق پیدا کند.

منبع: فارس


کد مطلب: 37204

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/37204/تکمیل-صد-درصدی-ظرفیت-های-اقامتی-کشور

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com