کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داورزنی: حضورم در فوتبال جوک جدید است!

12 اسفند 1397 ساعت 12:38

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: علی نژاد تمایلی به ادامه مسیر نداشت، اما صحبت کردیم که با توجه به توقعات و انتظارات مردم و نتایج درخشان این جایگاه حفظ شود.


به گزارش حدیدنیوز ، محمدرضا داورزنی درباره انتخابات فدراسیون ووشو گفت: مسیری که ووشو در این ۱۲ سال طی کرده، مسیری صددرصد موفق بوده و در تمام رده‌های مختلف قهرمان جهان شده است. چندین سال است که در میادین مختلف جهانی و بازی‌های آسیایی موفقیت‌های خوبی کسب شده است.
 
 
 
*علی نژاد تمایلی به ادامه مسیر نداشت
 
وی ادامه داد: البته علی نژاد تمایلی به ادامه مسیر نداشت، اما دوستان مختلفی از جمله من صحبت کردیم که با توجه به توقعات و انتظارات مردم و نتایج درخشان کسب‌شده، این جایگاه باید حفظ شود. سال‌ها قبل در رده‌های نهم و دهم جهان بودیم، اما حالا قهرمان جهان هستیم که نیازمند تلاش شبانه‌روزی بوده است که علی نژاد و همکارانش این مسیر را طی کردند، حالا هم مجمع با رأی اعتماد خود به استمرار این مسیر رأی داده است. علی نژاد در چهار دوره انتخابات صددرصد آراء را به دست آورده که بیانگر این است مسیر و شیوه درستی در پیش گرفته است.
 
معاون ورزش حرفه‌ای و فهرمانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: این موفقیت‌ها باید با پشتوانه‌سازی و حضور در کرسی‌های مختلف آسیایی و جهانی استمرار داشته باشد تا باعث عزت و افتخار برای کشور عزیزمان شود. تنها رشته رزمی که در مجموعه ورزشی آزادی دارای محلی مناسب و آکادمی است ووشو است که وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پیش از آن سازمان تربیت بدنی همواره از این فدراسیون حمایت‌های لازم را داشته است و از برنامه‌های آن پشتیبانی کرده است. البته علی نژاد و تمام دوستان در فدراسیون ووشو نیز پیگیر کارها بوده‌اندئو برای جذب منابع مختلف تلاش کرده‌اند، اما بدون حمایت و پشتیبانی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد، همواره نوع برنامه‌ریزی به گونه‌ای بوده است تا حمایت‌ها را در کنار خود داشته باشند. آرزو می‌کنیم مسیری که ووشو طی می‌کند، به المپیکی شدن این رشته منجر شود و شاهد حضور ووشوکارانمان در بازی‌های المپیک هم باشیم.
 
داورزنی عنوان کرد: از نظر اقتصادی باید در تمام رشته‌های ورزشی مدیریت داشته باشیم، با توجه به شرایطی که در وزارت ورزش داریم، رشته‌های موفق کمک بیشتری خواهیم کرد تا بتوانند این مسیر را بهتر ادامه دهند.
 
*باید پیگیری شود چه کسی درخواست ناظر جهانی برای جودو داشته
وی درباره احراز صلاحیت مدیریتی افراد برای حضور در انتخابات فدراسیون‌ها از جمله جودو گفت: اگر آئین‌نامه را به دقت مطالعه کنید، بندی دارد که مشاغل و مناصب افراد در کمیته بررسی مدیریتی تطبیق داده می‌شود، مهم این است فردی در سطحی از مسئولیت ورزشی کار کرده باشد و ارزیابی می‌شود که اگر قابل تطبیق باشد، می‌تواند در انتخابات شرکت کند، نه تنها در جودو، بلکه در تمام رشته‌ها افرادی که این شرایط را داشته باشند، بررسی و تأیید می‌شو ند.
 
داورزنی در پاسخ به این سؤال که چندی پیش ایمیلی از سوی فدراسیون جودو به فدراسیون جهانی ارسال شده که در آن خواستار حضور نماینده فدراسیون بین‌المللی برای نظارت انتخاب فدراسیون ایران شده است و اینکه چه کسی در این زمینه نقش داشته است، گفت: ما هم شنیدیم که فدراسیون جهانی پیگیر حضور ناظر در انتخابات فدراسیون بوده است که درخشان پیگیری کرد و این موضوع لغو شد. من این ایمیل را ندیدم و نمی‌دانم از فدراسیون جودو ارسال شده است یا نه، بعید می‌دانم از ایران کسی ایمیلی زده باشد، اینکه چرا فدراسیون جهانی اعملام کرده می‌خواهد نماینده بفرستد، باید پیگیری شود. اگر ایمیل رسمی زده شده باشد باید توسط سرپرست فدراسیون یا دبیرکل امضا و تأیید شده باشد، اما اینکه ممکن است برخی افراد از طریق ارسال پیام، واتس‌آپ یا… یا راه‌های این موضوع را مطرح کرده باشند باید پیگیری شود.
 
*بحث‌ها درباره حضور خادم در انتخابات تمام شد
 
معاون ورزش حرفه‌ای و فهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد خداحافظی خادم از وزارت ورزش گفت: روز گذشته مراسم تودیع انجام شد و وی به وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی رفت تا بحث‌ها در زمینه حضورش در انتخابات تمام شود. برای خادم آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم هر جا که هست منشأ خدمت و موفقیت باشد.
 
*تکلیف هندبال مشخص می‌شود
 
وی درباره انتخابات فدراسیون هندبال عنوان کرد: دبیر و سرپرست فدراسیون حضور دارند و برنامه‌های هندبال طبق تقویم دنبال می‌شود. ۲۰ اسفندماه نیز تکلیف رئیس فدراسیون مشخص خواهد شد تا ادامه برنامه‌ها با ثبات بیشتری دنبال شود.
 
*شائبه‌های انتخابات کاراته را در فضای مجازی دیدم
 
داورزنی درباره اینکه دو نفر در انتخابات فدراسیون کاراته خود را گزینه وزارت اعلام کرده اند که یکی از آنها خواهرزاده رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و دیگر فرزند مدیرعامل یکی از بانک‌های شبه خصوصی کشور است، گفت: این موضوع را از شما می‌شنوم. چند نفری برای فدراسیون کاراته کاندید شده‌اند، برخی افراد از کارمندان وزارت ورزش یا شرکت‌های وابسته به ما هستند که منعی برای ثبت‌نام ندارند، اما اینکه از سوی وزارت ورزش حمایت شوند، درست نیست. من هم در فضای مجازی این موضوع را دیدم، بعید می‌دانم درست باشد. نمی‌دانم وی ثبت‌نام کرده است یا نه، اما مجمع تعیین‌کننده است. افرادی که تأیید صلاحیت می‌شوند، برنامه‌های خود را در مجمع ارائه داده و رأی‌گیری می‌شود، اگر یک جا دیدید که وزارت ورزش گفته که به فلانی رأی بدهید، آنجا مداخله است.
 
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: پیش‌بینی شده وزارت ورزش زمینی را دراختیار آنها برای ساخت آکادمی قرار دهد، رشته‌های رزمی ما مانند ووشو نیازمند آکادمی و خوابگاه هستند.
 
*وزارت ورزش برای انتخابات تغییر موضع نداده است
 
وی در خصوص اینکه آیا وزارت ورزش در برنامه‌های خود برای برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها تغییر رویه‌ای داده است یا نه، گفت: زمانی که دوستان برای سرپرستی فدراسیون انتخاب شدند، از آنها کتباً تعهد گرفتیم که در انتخابات شرکت نکنند. البته دو سه فدراسیون مانند کشتی، والیبال و قایقرانی بود که این تعهد گرفته نشد، اما براساس اسناسنامه، سرپرست منعی برای حضور در انتخابات ندارد. در برخی رشته‌ها شرایط می‌طلبد که سرپرست برای برگزاری مجمع تعیین شود و خودش کاندید نباشد، بسته به نوع حساسیت‌هایی که رشته‌هایی مانند کشتی و والیبال دارند، نیازمند ثبات بودیم تا به برنامه‌های فدراسیون لطمه وارد نشود. از نظر قانونی شش ماه برای برگزاری مجامع فرصت داریم و سرپرستان این فدراسیون‌ها منعی برای ثبت نام ندارند و تشخیص با خودشان است، وزارت ورزش هم هیچ تغییر موضع نداده است. در سالهای آینده هم کماکان این روند را ادامه خواهیم داد که اگر شرایط فراهم بود، برای برگزاری انتخابات سرپرست انتخاب شود.
 
*برای انتخاب دبیرکل کمیته چالشی با صالحی امیری نداریم
 
داورزنی در پاسخ به این سؤال که آیا برای انتخاب دبیرکل ملی المپیک چالشی بین مسئولان وزارت ورزش و این کمیته وجود دارد یا نه، گفت: هیچ چالشی بین وزارت و کمیته نیست. یکی از تعاملی‌ترین دوران ورزش کشور را در این دوره شاهد هستیم، هم صالحی‌امیری و هم سلطانی‌فر و هم تمام مجموعه دوستان تعامل خوبی دارند. اینکه چه کسی دبیرکل شود، صالحی‌امیری و اعضای هیأت اجرایی تصمیم‌گیرنده هستند. در گذشته دبیرکل توسط مجمع انتخاب می‌شد، اما با توجه به تغییرات در اساسنامه، فرایند تغییر کرده و دبیرکل با معرفی رئیس کمیته انتخاب می‌شود. تشخیص علی نژاد هم این بود که در شرایط فعلی لطمه‌ای به ووشو وارد نشود.
 
*حضورم در فوتبال جوک جدید است!
 
داورزنی درباره حضورش در فدراسیون فوتبال و یا بازگشتش به فدراسیون والیبال با خنده گفت: این جوک جدید است، نه به فدراسیون والیبال برمی‌گردم و نه هیچ مشکلی با فدراسیون فوتبال دارم.
منبع: فارس


کد مطلب: 37107

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/37107/داورزنی-حضورم-فوتبال-جوک-جدید

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com