کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چینی ها در ماه گوجه فرنگی می کارند

17 آذر 1397 ساعت 12:00

چین اعلام کرده که با اعزام یک ربات ماه نورد به نیمه تاریک کره ماه، فصل جدیدی را در اکتشافات فضایی خواهد گشود و قصد دارد در این بخش از ماه گوجه فرنگی بکارد.


به گزارش حدیدنیوز به نقل از یاهونیوز،  چین اعلام کرده که با اعزام یک ربات ماه نورد به نیمه تاریک کره ماه،  فصل جدیدی را در اکتشافات فضایی خواهد گشود و قصد دارد در این بخش از ماه گوجه فرنگی بکارد.
 
ماه نورد Chang'e-4 با استفاده از راکت Long March 3B از مرکز فضایی ژیانگ در جنوب غربی چین به فضا پرتاب شده و انتظار می رود تا در اوائل سال 2019 میلادی به مقصد برسد.
 
نیمه تاریک ماه که همیشه پشت به زمین قرار دارد مملو از سنگ ها و صخره ها و کوه های بلند است و مشخص نیست چینی ها برای فرود ماه نورد خود بر روی این بخش از قمر زمین چه برنامه ای دارند.
 
قرار است برای حل این مشکل یک ماهواره که در ماه می گذشته به سمت مدار ماه پرتاب شده بود، به عنوان یک ابزار ارتباطی میان کره زمین و ماه نورد عمل کند.
 
محل فرود ماه نورد جدید در نزدیکی قطب جنوب کره ماه خواهد بود. قرار است بعد از فرود این ماه نورد آزمایش های مختلفی بر سطح قمر زمین انجام شود که از جمله آنها می توان به بررسی امکان کاشت گوجه فرنگی و برخی گیاهان دیگر بر روی سطح این قمر اشاره کرد.
 
همچنین قرار است بررسی هایی برای شناسایی مواد معدنی موجود در ماه انجام بگیرد. پیش از این چین در سال 2013 یک ماه نورد دیگر به نام یوتو را برای بررسی سطح کره ماه به این قمر کره زمین ارسال کرده بود. چین که میلیاردها دلار خرج برنامه فضایی خود کرده امیدوار است تا سال 2022 یک ایستگاه فضایی مستقل برای فضانوردان خود تاسیس کند.


کد مطلب: 36958

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/36958/چینی-ماه-گوجه-فرنگی-می-کارند

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com