کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطرناک ترین نقاط استان خوزستان

7 اسفند 1395 ساعت 16:32

حسینعلی عقیلی از شناسایی خطرناک ترین نقاط استان خوزستان که سبب گرد و خاک می شوند خبرداد و گفت: 350 هزار هکتار از اراضی سطح استان خوزستان به عنوان خطرناک ترین نقاط شناسایی شده و قرار است در سال جاری برای 30 هزار هکتار از اراضی برنامه ریزی شود.


به گزارش حدید نیوز، حسینعلی عقیلی در رابطه با علل و راهکارهای حل معضل ریزگردها در خوزستان گفت: بسیاری از اراضی و مراتع موجود در سطح استان خوزستان طی سال های اخیر خشک شده و همین موضوع سبب شده است معضل ریزگردها در سطح استان جدی تر شود.

وی افزود: نقاطی که در سال های گذشته مرتع بوده و از آن به عنوان محل چرای گوسفندان استفاده می شده است، اکنون به بیابان تبدیل شده و مشکلاتی را برای مردم خوزستان ایجاد کرده است.

مجری طرح تامین آب عرصه های بحرانی ریزگردها با اشاره به پایین آمدن سطح آب های زیر زمینی در بسیاری از نقاط استان خوزستان تصریح کرد: سطح آب های زیرزمینی در سطح استان خوزستان اکنون به 2 متری سطح زمین رسیده است و همین موضوع سبب خشک شدن درختان در نقاط مختلف استان شده است.

عقیلی در رابطه با اصلی ترین دلایل برطرف نشدن معضل ریزگردها در استان خوزستان اظهارکرد: محدودیت اعتبار و همچنین محدودیت آب از جمله اصلی ترین دلایلی است که سبب شده تاکنون معضل ریزگردها در خوزستان برطرف نشود.

وی از شناسایی خطرناک ترین نقاط استان خوزستان که سبب گرد و خاک می شوند خبرداد و گفت: 350 هزار هکتار از اراضی سطح استان خوزستان به عنوان خطرناک ترین نقاط شناسایی شده و قرار است در سال جاری برای 30 هزار هکتار از اراضی برنامه ریزی شود.

مجری طرح تامین آب عرصه های بحرانی ریزگردها با تاکید بر زمان بر بودن کاشت نهال در سطح نقاط بیابانی استان خوزستان بیان کرد: برای کاشت نهال در بیابان های خوزستان تنها تا پایان اسفند ماه زمان در اختیار داریم زیرا فصل رویش درخت در این منطقه تنها پایان اسفندماه است.

عقیلی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور کاشت درخت در بیابان های خوزستان اذعان کرد: توافق شده 150 میلیون متر مکعب آب برای کاشت درخت در برخی اراضی استان خوزستان منتقل شده و تاکید ما این است که با این کار وضعیت بحرانی ریزگردها تاحدودی بهبود می یابد.

وی با اشاره به راه اندازی 7 کارگاه بزرگ در اطراف اراضی و مراتع شناسایی شده در سطح استان خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 7 کارگاه بزرگ جهت آغاز اقدامات کاشت درخت در برخی اراضی و مراتع استان خوزستان راه اندازی شده و در صورتی که مردم رضایت خود را برای کاشت درخت در مراتعشان اعلام کنند، کار را آغاز خواهیم کرد.


کد مطلب: 35114

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/35114/خطرناک-ترین-نقاط-استان-خوزستان

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com