کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشتمین روز نبرد مردان آتش در پلاسکو؛

شمار شهدای آتش‌نشان به 13 تن رسید/135 گاوصندوق کشف شد

7 بهمن 1395 ساعت 11:46

هشتمین روز حادثه پلاسکو در حالی آغاز می‌شود که هنوز آواربرداری‌ها برای یافتن پیکر سایر شهدا و جان‌باختگان این حادثه ادامه دارد.


به گزارش حدیدنیوز، حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان 54 ساله پلاسکو، در حالی وارد روز هشتم خود می‌شود که روز گذشته با تلاش نیروهای عملیاتی بیش از 85 درصد آواربرداری‌ها انجام شد.

** 11:19: شمار مصدومان حادثه پلاسکو به 222 نفر رسید

دکتر پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در توضیح ارایه خدمات درمانی و فوریت‌های پزشکی به مصدومان و حادثه‌دیدگان در ساختمان پلاسکو تا ساعت 9 صبح امروز اظهار کرد: شمار کل مصدومین و فوتی‌های این حادثه به 222 نفر رسیده است.
 وی افزود: از این تعداد 169 نفر به صورت سرپایی و در محل حادثه درمان شدند و  53 نفر به بیمارستان انتقال یافتند که یک نفر از آنها فوت کرد و یک نفر هنوز بستری است. 51 نفر نیز پس از بستری در بیمارستان و دریافت خدمات لازم، ترخیص شده‌اند.

به گفته سرپرست اورژانس کشور، "بهنام میرزاخانی" 35 ساله، آتش نشانی است که در بیمارستان مطهری فوت کرد و "فخر الدین گودرزی" نیز هم اکنون در بیمارستان پارس بستری است.

** 11:09: بنابر اعلام سردار علیپور، فرمانده انتظامی میدان در محل آواربرداری حادثه ساختمان پلاسکو، برخی گاوصندوق‌ها بر اثر حریق و آوار از بین رفته‌اند و تشخیص آنها به سختی صورت می‌گیرد.

** 11:04: مرگ سالانه حدود 3000 بیمار سوختگی در کشور/لزوم توجه به سلامت روان خانواده‌های این بیماران

دکتر سیدمحمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت صبح امروز با حضور در محل کارگاه آواربرداری حادثه پلاسکو با بیان اینکه سالانه حدود 3000 تن بر اثر حریق جان خود را در کشور از دست می‌دهند، گفت: همچنین 150 هزار نفر نیز دچار انواع سوختگی می‌شوند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پیشگیری از سوختگی با حضور وزارت نیرو، وزارت رفاه، شهرداری‌ها، سازمان برنامه و بودجه، بهزیستی و وزارت بهداشت گفت: این دستگاه‌ها باید برنامه‌هایی در راستای پیشگیری از سوختگی داشته باشند و مابقی دستگاه‌ها نیز باید اقدامات بعد از سوختگی را انجام دهند.

ایازی با بیان اینکه سلامت روان خانواده‌هایی که عضوی از آنها دچار حریق می‌شود یا با حریق سر و کار دارند مانند آتش نشان‌ها بسیار مهم است، گفت: باید اقداماتی نیز در راستای بهبود سلامت روان این افراد انجام شود.

** 10:44: کشف 135 گاوصندوق از میان آوار پلاسکو/تحویل گاوصندوق‌ها به پلیس آگاهی

سردار محمدرضا علیپور، فرمانده انتظامی میدان در محل آواربرداری حادثه ساختمان پلاسکو، با بیان اینکه در هنگام آوار و گودبرداری لازم بود که کلیه اموال با دقت توسط کامیون‌ها خارج و به محل دپو منتقل شود، گفت: تا این لحظه 1280 کامیون به همراه یک نفر مراقب از یگان شهرداری، نخاله و آوار را به محل دپو منتقل کردند.

علیپور با بیان اینکه 120 گاوصندوق کشف شده و در روز جاری نیز 15 گاوصندوق دیگر کشف کردیم که جمعا تعداد گاوصندوق‌ها به 135 مورد می‌رسد، گفت: وظیفه ما تنها کشف و نگهداری از گاوصندوق‌ها است و تا کنون 115 گاوصندوق تحویل پلیس آگاهی داده‌ایم تا بررسی‌ها انجام شود.

وی در مورد گاوصندوق‌های شعبه بانک تجارت که در ساختمان پلاسکو فعالیت می‌کرده نیز گفت: مسئولین بانک تجارت هنوز رسما چیزی به ما اعلام نکرده‌اند اما ما در آواربرداری هفت گاوصندوق پیدا کرده‌ایم که شواهد نشان می‌دهد که ممکن است برای بانک تجارت باشند، اما هنوز این مهم تایید نشده است.

** 10:25: تعداد مفقودین کسبه پلاسکو به 10 تن رسید/پلیس به دنبال ردی از آنهاست

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که تعداد مفقودین کسبه حادثه پلاسکو تا کنون به 10 تن رسیده است، گفت: تا این لحظه چهار پیکر از افراد غیرآتش‌نشان پیدا شده و اکنون به دنبال شش نفر دیگر هستیم.

وی افزود: مردم همکاری خوبی داشتند و محدودیت‌ها را کاهش دادیم. اما در عین حال باید بگویم که از دیروز حضور مردم در چهارراه استانبول باعث اختلال شده و از مردم می‌خواهیم به محل حادثه نیایند. می‌طلبد مردم با حضور کمتر در محل حادثه، فرزندان‌شان را برای امدادرسانی یاری کنند.

کریمی در مورد گاو صندوق بانک تجارت نیز گفت: مسوولان بانک تجارت عنوان کرده‌اند که همان لحظات اولیه حریق، مدارک مهم را خارج کرده‌اند و البته ممکن است در میان گاوصندوق‌های پیدا شده، تعدادی هم برای بانک تجارت باشد

وی افزود: تا زمانی که پیکری در آوار باشد، محدودیت‌های ترافیکی کلا برداشته نمی‌شود، اما تا شنبه روان‌سازی ترافیک انجام می‌شود.

** 09:54: باگذشت هشت روز از حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو، نخاله‌هایی که از محل حادثه جمع و به سکوی هرندی منتقل می‌شوند، همچنان داغ و گداخته هستند.

**09:37: دوازدهمین پیکر آتش نشان شهید از میان آوار خارج و بر روی دست همکاران خود به سوی آمبولانس منتقل شد. جستجو برای یافتن پیکر سه آتش‌نشان دیگر ادامه دارد.

** 09:33: تعدادی از هموطنان از روز نخست حادثه، در محل حضور داشته و به صورت داوطلبانه به آتش‌نشان‌ها و نیروهای امدادی غذا، لقمه، شیر و خرما می‌دهند.

** 09:31: دقایقی پیش دود سیاه از محل آوار پلاسکو به هوا برخاست.

**09:21: پیکر تعدادی از آتش‌نشانان از طبقه منفی یک ساختمان پلاسکو و از حفره‌ای که در عکس زیر مشخص است، کشف و خارج شده است.

** 09:16: خیابان‌های اطراف محل حادثه ساختمان پلاسکو، توسط نیروهای شهرداری در حال پاکسازی است.

** 08:53 پیکر یازدهمین آتش‌نشان شهید از آوار کشف شد

در هشتمین روز از حادثه پلاسکو، پیکر یازدهمین آتش نشان شهید دقایقی پیش از میان آوارها کشف شد.

به این ترتیب با احتساب آتش‌نشانی که در بیمارستان شهید شد، مجموع شهدای آتش‌نشان به 12 تن رسید.

**08:29  خروج ١٨هزار تن نخاله از آوار پلاسکو

جانشین معاون خدمات شهری شهرداری تهران از انتقال ١٨ هزار تن نخاله خبر داد و به ایسنا گفت: تا صبح امروز(پنجشنبه) 80 تا 85 درصد آوار برداری انجام شده و تا پیدا کردن آخرین جنازه عملیات جست و جو ادامه دارد.

**08:02 توزیع لقمه های مهربانی مردم در میان آتش‌نشان‌ها

**07:17 پیکر یکی از جان باختگان دقایقی پیش از میان آوار خارج شد

در هشتمین روز از حادثه پلاسکو پیکر یکی دیگر از جانباختگان لحظاتی پیش از میان آوار خارج شد و به سوی خودروی آمبولانس منتقل شد.

به گزارش ایسنا، سید جلال ملکی در این باره گفت: چند روز قبل در طبقه منفی یک، پیکر چهارنفر از هموطنان را کشف کردیم که سه نفر از آن‌ها از زیر آوار خارج شدند اما وضعیت پیکر یک نفرشان به گونه‌ای بود که نمی‌توانستیم آنرا بیرون بیاوریم چرا که هرگونه دست زدن به پیکر این فرد، ممکن بود شرایط غیرقابل پیش بینی را برای آوار ایجاد کند.
وی افزود: بنابراین طبق نظر کارشناسان و با حضور مقام قضائی قرار شد که تا سبک شدن آوار به این پیکر دست نزنیم که لحظاتی قبل توانستیم به پیکر این هموطن دسترسی یافته و آنرا از طبقه منفی یک خارج کنیم.
وی تاکید کرد: بنابراین به آمار ما چیزی اضافه نشده و همان آمار قبل است با این تفاوت که پیکر یکی از هم‌وطنانمان که زیر آوار مانده بود، خارج شد.
به گزارش ایسنا، روز گذشته نیز پیکر هشت تن از شهدای آتش‌نشان کشف و به پزشکی قانونی منتقل شده بود و هنوز پیکر 5 آتش‌نشان پیدا نشده است.

**07:11 خروج دیگ بخار از زیر آوار/ دسترسی به طبقه منفی یک

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از نفوذ نیروهای عملیاتی به طبقه منفی یک ساختمان پلاسکو خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید جلال ملکی با بیان اینکه لحظاتی قبل از سطح ساختمان پلاسکو به زیرزمین یعنی طبقه منفی یک دسترسی یافتیم، گفت: البته از ساعات اولیه بامداد امروز در بخش های مختلف توانسته بودیم به طبقه منفی یک نفوذ کنیم.

وی از خارج کردن یک دیگ بخار از زیر آوار خبر داد و گفت: ما گمانه زنی می‌کردیم که افرادی را در طبقه منفی یک پیدا کنیم اما فعلا کسی را نیافته‌ایم البته جست‌وجوها همچنان در این قسمت‌های ادامه دارد.

**05:01 جستجو پیکر جانباختگان آتش‌نشان و غیرآتش‌نشان در حالی به رغم سردی هوا و دمای 7 درجه بالای صفر در میان آوارهای آتشین ادامه دارد که گاه برخی آتش‌نشان ها مجروح می‌شود اما با این وجود اصرار به ادامه حضور در عملیات دارد.

**04:44 ادامه عملیات جستجو بدون یافتن پیکری از شهدا و جانباختگان

 

** 02:40 گزارش خبرنگار ایسنا از پلاسکو حکایت از این دارد که جست‌وجو برای یافتن مفقودان حادثه در ضلع غربی این ساختمان ادامه دارد.

**00:50 جست‌وجوها برای یافتن پیکر پنج آتش‌نشان و دیگر جانباختگان همچنان در حالی در میان آوارهای آتشین ادامه دارد که گاه با یافتن کپسول یا نشان و وسایلی از آتش‌نشانی، ماشین‌ها خاموش می‌شوند و جستجوی دستی صورت می‌گیرد و در ادامه باز هم ماشین‌ها روشن می‌شود و عملیات آواربرداری و جستجو ادامه می‌یابد.

 

این خبر تکمیل می شود


کد مطلب: 34903

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/34903/شمار-شهدای-آتش-نشان-13-تن-رسید-135-گاوصندوق-کشف

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com