کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرلشکر جعفری در دومین مجمع عالی بسیج:

مهمترین دغدغه رهبر انقلاب در بعد خارجی دشمن‌ستیزی و ایستادگی در برابر استکبار است

تسنیم , 25 آذر 1394 ساعت 11:16

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مهمترین دغدغه رهبر انقلاب در بعد خارجی دشمن‌ستیزی و ایستادگی در برابر استکبار است.


به گزارش حدید نیوز؛ اعزامی به مشهدمقدس، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه در دومین مجمع عالی بسیج، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این مجمع برای دومین بار، گفت: آنچه که ما را دور هم جمع می‌کند و محور تشکیل بسیج و بسیجیان است انقلاب اسلامی است که 37سال از عمر پربرکت آن می‌گذرد و خدا را شکر می‌کنیم که این انقلاب هر روز مقتدرتر و توفنده‌تر از قبل به راه خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: بارها از مقام معظم رهبری شنیده‌ایم که فرموده‌اند تنها انقلابی که در جهان سراغ داریم که پس از رسیدن به قدرت و حاکمیت از مسیر خود منحرف نشده انقلاب اسلامی است و حقیقتا هم همین‌گونه است. همه انقلاب‌ها به نوعی پس از پیروزی پس از چند سال یا تمام شده‌اند یا مسیر انحرافی را طی کرده‌اند و تنها انقلاب اسلامی است که در همان مسیر و خط مستقیمی که حضرت امام آن را بنیان‌گذاری کرده‌اند همچنان به همان مسیر اولیه ادامه می‌دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به حضور و سخنرانی یکی از مدافعین حرم در این مراسم، تصریح کرد: دشمنان انقلاب باید بدانند با وجود همه توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی می‌ریزند تا راهی برای مخالفت علیه انقلاب پیدا کنند در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده‌اند و مشتاقان انقلاب، مشتاقانه در مسیر انقلاب و دفاع از حریم ولایت در حرمین شریفین در سوریه و عراق دفاع کرده و دفاع می‌کنند و عاشقانه به جانبازی می‌پردازند.

سرلشکر جعفری با طرح این سوال که باید بررسی کنیم که علت و رمز بقای انقلاب با وجود همه این توطئه‌ها و دشمنی‌ها چیست؟ خاطر نشان کرد: امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران زبان زد خاص و عام است و دشمنان هم به همین مسئله اعتراف می‌کنند و خود را تسلیم قدرت الهی انقلاب کرده‌اند، اما باید هوشمندانه و آگاهانه متوجه باشیم که دشمنی دشمنان به پایان نرسیده و با روش‌هایی جدید و بسیار پیچیده به دنبال تضعیف این قدرت و جلوگیری از توسعه آن هستند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن در توطئه علیه انقلاب تغییر نمی‌کند و نکرده و به ناچار راه و روش‌های‌شان را عوض کرده و می‌کنند، تاکید کرد: همه بدانند که انقلاب اسلامی در همین مسیر و صراط مستقیم 37 ساله خود استوار است.

به گفته فرمانده کل سپاه پاسداران، دشمنی دشمنان و در راس آن دشمنی شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار بر علیه انقلاب اسلامی عوض نخواهد شد، اما آنها شیوه‌ها و روش‌های خود را در مقابله با انقلاب اسلامی تغییر داده و تغییر خواهند داد.

سرلشکر جعفری اسلامی بودن را ویژگی منحصر به فرد انقلاب سال 57 دانست و افزود: تمام پیروزی‌ها و موفقیت‌های‌مان به خاطر اسلامی بودن ماهیت انقلاب است و این مسئله روشن و بدیهی است که اگر ماهیت اسلامی را از انقلاب بگیریم دیگر انقلاب‌مان آن انقلابی نخواهد بود که اسلام و قرآن و خداوند متعال آن را از مسلمانان و مومنین مطالبه می‌کند.

وی اطاعت از ولی‌فقیه و رعایت اصول اسلامی را نخستین رمز بقای انقلاب دانست و گفت: برخورداری از نعمت ولایت فقیه بزرگ‌ترین نعمتی است که انقلاب اسلامی آن را به همراه دارد و وجود قوانین قرآنی و الهی نیز یک ویژگی منحصر به فردی است که انقلاب ما را از سایر انقلاب‌ها متفاوت کرده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از دو بعد داخلی و خارجی برخوردار است و شعار اصلی آن نیز کلمه توحید و عبارت لا اله الا الله است، افزود: بعد بیرونی انقلاب به خوبی پیش می‌رود و امروز هر چه عظمت داریم مدیون حرکت انقلاب اسلامی در بعد بیرونی آن هستیم یعنی همان مقابله با نظام سلطه و استکبارستیزی.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه امروز ملت‌های لبنان، غزه، لیبی، سوریه و عراق از بعد بیرونی انقلاب بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: متاسفانه در بعد داخلی حرکت‌مان کند است و عقب‌ماندگی‌هایی داریم و مجمع عالی بسیج و تفکر بسیجی می‌تواند جبران همین عقب‌ماندگی‌ها باشد به عبارتی بسیج در داخل نقش کمک به پیشبرد اهداف والای انقلاب را دارد و باید این نقش را توسعه و تعمیق دهیم.

وی اضافه کرد: دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب در بعد خارجی دشمن‌ستیزی و ایستادگی در برابر استکبار است و بارها بر آن تاکید کرده‌اند و شایسته است که ما با تمام وجود آن را مد نظر قرار دهیم و توجه کنیم. البته مردم شریف با اعتقاد راسخی که به این انقلاب دارند این دغدغه را به خوبی درک کرده‌اند اما نگرانی در بین مسئولان اجرایی کشور است که برای این موضوع باید در مجامع فکری و جلسات بسیج به آن توجه جدی و چاره‌اندیشی شود و برای آن راه‌حل‌هایی پیدا شود تا مسیر اصلی انقلاب دچار کندی و سستی و خلل نشود.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر مسئولان ما با همه وجود به این مسئله(دشمن‌ستیزی و ایستادگی در برابر استکبار) باور داشته باشند و برنامه‌ها و اقدامات عملی خود را با همین نگاه تطبیق دهند در آن موقع شرایط ما متفاوت می‌شود و شرایط داخلی ما به قدری هم کند است با توجه به این ابعاد قطعا روند رو به رشدی خواهد گرفت و نقش بسیج نیز همین است که با برگزاری نشست‌ها و جلسات هم‌اندیشی در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها این مسیر را هموار کند.

سرلشکر جعفری با اشاره به مسئله مدیریت جهادی در کشور گفت: گفتن مدیریت جهادی آسان است اما عمل به آن سخت و دشوار، یک مسئول در هر سطحی نمی‌تواند ادعای بسیجی و انقلابی بودن داشته باشد مگر آنکه به مدیریت جهادی و اصول آن عمل کند.

وی اخلاص،‌ تلاش مجدانه و سختکوشی را دو اصول مدیریت جهادی دانست و گفت: شرط سوم در مدیریت جهادی نیز این است که بدانید کار ما یا مخالف دارد یا دشمن، بنابراین ما باید خود را برای کارهای سخت آماده کنیم و بدانیم که سینه زدن پای این علم سخت است و نقش بسیج بیش از پیش در این مسیر تعیین کننده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: باید با رعایت اصول و شروط کار جهادی انقلاب اسلامی را از مرحله سوم که همان ساخت یک جامعه اسلامی است عبور دهیم البته این راه هیچ وقت تمام شدنی نیست اما باید تلاش کنیم تا انقلاب اسلامی با سرعت بیشتر به اهداف والای خود دست پیدا کند و رسالت بسیج و سپاه نیز همین است.

سرلشکر جعفری در پایان خاطرنشان کرد: امروز به لطف خدا روحیه مبارزه با دشمنان در میان ملت ما به خوبی مشاهده می‌شود اما باید برای کارهای داخلی و غیر از جهاد دفاعی نیز این حالت و شور را با همان کیفیت به جهاد دفاعی مشاهده کنیم، تلاش کنیم خودمان موتور محرک و تشدیدکننده برای مسئولین در کشور در پیشبرد اهداف والای انقلاب باشیم.

به گزارش تسنیم، سرلشکر جعفری در این مراسم از یکی از مدافعین حرم به نام رسول برجسته با اهدای لوحی تقدیر کرد.


کد مطلب: 33451

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/33451/مهمترین-دغدغه-رهبر-انقلاب-بعد-خارجی-دشمن-ستیزی-ایستادگی-برابر-استکبار

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com