کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سهم 15 ميليارد دلاري صنعت خودرو در اقتصاد كشور

18 شهريور 1394 ساعت 15:10

​معاون وزير صنعت و رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران با اشاره به جايگاه رفيع خودروسازي در كشور، اظهار داشت: صنعت خودرو بيش از 15 ميليارد دلار در اقتصاد كشور نقش دارد و حدود 22 هزار ميليارد تومان قطعه براي توليد خودرو در كشور وارد شده است.


به گزارش حدید نیوز؛دكتر «سيد رضا نوروز زاده» افزود: برخي مي‌گويند چرا خودروي وارداتي وارد كشور نمي‌شود و در اختيار مردم قرار نمي‌گيرد؛ لازم بذكر است كه واردات 130 هزار خودرو معادل توليد يك ميليون و 200 هزار خودرو ارزبري داشته است.


وي با بيان اينكه انتقادها را به جان مي‌پذيريم و مردم را ولي نعمت خود مي‌دانيم، گفت: صنعت خودرو بايد بر خود ببالد كه به نياز عمده كشور پاسخ گفته و مانع خروج ارز شده است.


نوروززاده ادامه داد: چنانچه جلوي خروج ارز براي واردات خودرو گرفته شود، اين ارزها صرف سرمايه گذاري بيشتر در داخل و توسعه و رونق اقتصادي بيشتر خواهد شد.


وي با اشاره به نقش مردم در پيروزي انقلاب اسلامي و نيز فتوحات جنگ تحميلي عنوان كرد: هم اكنون نيز مردم هستند كه پشت حكومت ايستاده‌اند و نظام با تكيه بر اين پشتوانه مردمي در مقابل قدرت‌هاي جهاني ايستاده و با آنها مذاكره مي‌كند.


نوروززاده تاكيد كرد: وظيفه داريم معايبي كه احيانا در محصولات داخلي وجود دارد، برطرف كنيم و خودروهايي در خور شان مردم ايران به آنان تحويل دهيم.


وي در پايان خاطرنشان كرد: يكي از نقاطي كه مردم به آن اميد بسته‌اند و انتظار خدمت دارند، ارائه خدمات پس از فروش مناسب است كه اميدوارم همگي دست بدست هم داده و بنحوي شايسته در خدمت مردم باشيم.


کد مطلب: 33198

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/33198/سهم-15-ميليارد-دلاري-صنعت-خودرو-اقتصاد-كشور

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com