کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس بازرسی کل کشور خبر داد

تعامل خوب سران سه قوه برای مبارزه با تخلفات بانکی

29 فروردين 1394 ساعت 14:42

رئیس بازرسی کل کشور از تعامل خوب سران سه قوه برای مبارزه با تخلفات بانکی خبر داد.


به گزارش حدیدنیوز، ناصر سراج ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با تاریخچه سازمان بازرسی کشور اشاره کرد و گفت: این سازمان در سال 1308 شروع به کار کرد و در اصل 174 قانون اساسی نظارت بر امور کشور و نظارت بر اجرای صحیح قانون از وظایف عمده این سازمان است و هر جا قانون نقص می‌شود و سوء جریانی اتفاق می‌افتد وظیفه این سازمان است که ورود پیدا کند.
 
رئیس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه وضعیت جرایم و سوء جرایم در این استان نسبت به کشور کمتر است، عنوان کرد: در سال‌ گذشته مقام معظم رهبری در خصوص جریانات سوء اقتصادی، رشوه، محیط‌ زیست و اقتصاد مقاومتی فرمایشاتی داشتند.
 
وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کشور در خصوص اقتصاد مقاومتی بیشترین تلاش و کارها را انجام داد که سازمان در 24 موارد مورد تأکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی 24 کارگروه ویژه در این سازمان تشکیل شد و در 29 بهمن سال گذشته گزارش سالانه اقتصاد مقاومتی به ایشان تقدیم شد.
 
سراج ادامه داد: برنامه‌های مورد نظر دولت در اقتصاد مقاومتی توسط  سازمان بررسی و برآورد شد که چند درصد از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در این موارد 24گانه توسط دولت انجام شد، سپس به روسای سه قوه‌ ارسال گردید و رئیس جمهور دستور داد مشاورین اقتصادی پیشنهاد مورد نظر خود را ارائه و معاونین برنامه‌های پیشنهادی سازمان را بررسی کنند.
 
وی تصریح کرد: بعد از پیام مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با پدیده زمین‌خواری و کوه‌خواری و همین‌طور حفاظت از محیط‌ زیست رئیس قوه قضاییه بخشنامه‌ای به تمام سازمان‌ها ارسال کرد و سازمان‌ها موظف شدند گزارشی در خصوص زمین‌خواری و کوه‌خواری تهیه کند که گزارش اولیه سازمان بازرسی کشور اردیبهشت امسال به رئیس قوه قضاییه تقدیم می‌شود.
 
سراج به وضعیت زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: پدیده زمین‌خواری در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و در همین خصوص تخلفاتی هم صورت گرفته که لازم است دادگستری، محیط‌ زیست، منابع طبیعی و همچنین استانداری استان بر لزوم حمایت از محیط زیست و این پدیده‌ها نظارت داشته باشند تا مبادا برجی به تخلف در این مناطق ساخته شود و مجبور شویم آن را تخریب کنیم.
 
رئیس سازمان بازرسی کشور از انجام تمهیدات ویژه برای بدهکاران بانکی خبر داد و ادامه داد: تعامل خوب بین روسای سه قوه وجود دارد و اخیرا جلساتی در تهران برای جلوگیری از فساد اقتصادی تشکیل شده و اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.
 
وی بیان کرد: ستادی برای مبارزه با تخلفات بانکی با حضور معاون اول دادگستری، رئیس سازمان بازرسی، دادستان کل کشور از قوه قضاییه، نائب رئیس اول و دوم مجلس و تعدادی از نمایندگان در خصوص مسائل اقتصادی از قوه مقننه و از دولت نیز وزرای اقتصادی حضور دارند و معاون اول رئیس جمهور هم رئیس این ستاد است.
 
سراج تصریح کرد: کمیته درون‌سازمانی برای بانک‌ها توسط بانک مرکزی تشکیل شده تا در این خصوص از تخلفات اقتصادی و بانکی جلوگیری شود.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: شعار سال همدلی و همزبانی بین ملت و دولت است که استاندار به عنوان نماینده عالی دولت و رئیس دادگستری به عنوان نماینده قوه قضاییه جلسات مختلفی در استان تشکیل دهند و زمینه تحقق این شعار را در استان فراهم کنند.
 
به گزارش فارس در حاشیه این جلسه ساختمان جدید بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد توسط ناصر سراج افتتاح و مهرداد کرمی به عنوان مدیرکل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.


کد مطلب: 32702

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/32702/تعامل-خوب-سران-سه-قوه-مبارزه-تخلفات-بانکی

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com