کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قيمت احتمالي بنزين 94

4 بهمن 1393 ساعت 17:03

اگرچه پس از افزايش قيمت نان، زمزمه هايي مبني بر افزايش قيمت بنزين و گازوييل و ديگر حامل هاي انرژي به گوش رسيد، اما وزير نفت اعلام کرده که فعلا دولت برنامه اي براي افزايش قيمت بنزين در سال آينده ندارد.


به گزارش حدیدنیوز،  اگر چه با توجه به رديف قانوني هدفمندسازي در لايحه بودجه ۹۴،افزايش قيمت حامل هاي انرژي پيش بيني شده و دولت براي درآمد حاصل از افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي ۴۸ هزار ميليارد تومان را پيشنهاد داد اما سقوط قيمت نفت و کاهش قيمت فراورده هاي نفتي در پي اين امر، باعث شده تا قيمت بنزين در ايران به قيمت بازار خليج فارس نزديک شود و بيژن زنگنه وزير نفت به تازگي اعلام کرده که فعلا برنامه اي براي افزايش قيمت بنزين در سال ۹۴ نداريم.

با چنين روالي قيمت بنزين سهميه در سال آينده ۷۰۰ تومان،قيمت بنزين سهميه اي سوپر۸۰۰ تومان،بنزين آزاد ۱۰۰۰ تومان و بنزين آزاد سوپر ۱۱۰۰ تومان خواهد بود.
بر اساس اين گزارش قيمت بنزين، گازوييل و ساير فراورده‌هاي نفتي ارديبهشت ماه سال جاري در قالب فاز دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها تغيير کرد و در حالي که رديف درآمدي ناشي از اجراي قانون هدفمندسازي در قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور ۴۸ هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده، با افزايش قيمت صورت گرفته درآمد پيش‌بيني شده محقق نشده است.

بر اين اساس با افزايش حدود ۳۰۰ توماني قيمت بنزين و شروع رسمي مرحله دوم هدفمندسازي يارانه ها همچنين افزايش قيمت ساير حامل هاي انرژي که يکي دو ماهي قبل از اجراي قانون انجام شده بود، در پايان نيمه اول امسال درآمدي حدود ۱۵ هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان از افزايش قيمت حامل ها حاصل شده است.

بنابراين درآمد حدود ۱۶ هزار ميلياردي هدفمندي در نيمه اول سال در حالي ثبت شده که حدود پنج هزار ميليارد تومان از شش دوازدهم آن کمتر بود به طوري که بايد ۲۱ هزار ميليارد تومان از درآمد ۴۲ هزار ميلياردي پيش بيني شده از افزايش قيمت حامل هاي انرژي در اين مدت حاصل مي شد که به کمتر از ۱۶ هزار ميليارد تومان کاهش يافت.


کد مطلب: 32228

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/32228/قيمت-احتمالي-بنزين-94

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com