کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال کاهش بیشتر قیمت ها در بازار طلا و سکه وجود دارد / ثبات نسبی در بازار همچنان ادامه دارد !

اقتصاد پرس , 20 مرداد 1393 ساعت 14:23

حسین قاضی پور یکی از فعالان اقتصادی می گوید : روند مذاکرات هسته ای به گونه ای پیش می رود که بازار احساس می کند می تواند به آینده امیدوار باشد . البته هیچ چیز به طور حتم قابل پیش بینی قطعی و دقیق نیست .


به گزارش حدیدنیوز، حسین قاضی پور یکی از فعالان اقتصادی می گوید : روند مذاکرات هسته ای به گونه ای پیش می رود که بازار احساس می کند می تواند به آینده امیدوار باشد . البته هیچ چیز به طور حتم قابل پیش بینی قطعی و دقیق نیست . ببینید حتی به فرض اینکه کشورمان با غرب به یک توافق جامع نیز دست پیدا کند بازهم نوسانات مالی بین المللی می تواند تاثیرات زیادی بر بازار شکننده داخلی ما داشته باشد .

این فعال اقتصادی می گوید : بطور مثال اگر داعش بتواند طی ماه های آینده بر چاه های نفتی بیشتری در مناطق نفتی شمال عراق مسلط شود ، این می تواند فشار مالی وسیعی بر اقتصاد نفتی غرب وارد سازد و این نوبه خود می تواند تاثیرات بدی را بر بازارهای طلای جهانی وارد کند . بنابراین نمی توانیم صرف انجام مذاکرات و احتمالا نتیجه بخش بودن آن را دلیل خوبی برای ادامه ثبات و شاید رونق بازار در آینده بدانیم .

قاضی پور تصریح کرد : آنچه امروز در بازار دیده می شود نوعی آرامش نسبی است که احتمالا با تقویت بعد تولید ملی و جلوگیری از جولان دلالان که در سال های گذشته به شدت صورت می گرفت ، می تواند بازار را روی به رونق بیشتر دهد . جای خوشحالی است که امروز مردم دیگر در صف خرید و فروش سکه غیر ضرور دیده نمی شوند و ما باید همواره تلاش کنیم تا این روند ادامه پیدا کند و عرضه و تقاضای واقعی قیمت ها را در بازار تعیین کند .

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت : با وجود آرامش در بازار آتی و نقدی سکه طلا در داخل کشور، بازار جهانی طلا نوسانات خوبی را تجربه کرده است. افزایش قیمت اونس از عصر روز چهارشنبه گذشته آغاز شد و تا روز جمعه به ۱۳۲۲ دلار رسید که بالاترین قیمت طی دو هفته اخیر است. با این حال قیمت‌های آتی زیر میانگین دو هفته اخیر معامله می‌شود و قیمت‌ها همچنان زیر میانگین ۳۰ و ۵۰ روزه است.

گفتنی است : برخی از کارشناسان خبری بر این باورند که خوش‌بینی فعالان بازار نسبت به حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران می‌تواند باعث کاهش بیشتر نرخ برابری دلار در روزهای آینده شود و انتشار هرگونه اخبار رسمی در این زمینه در افزایش نوسانات بازار موثر خواهد بود. تقویم اقتصادی هفته جاری نسبت به هفته گذشته سنگین‌تر است و مهم‌ترین شاخص اقتصادی این هفته برای معامله‌گران آتی، شاخص خرده‌فروشی آمریکا است که در ساعت ۱۷:۰۰ روز چهارشنبه طی ساعت معاملاتی اعلام خواهد شد. این شاخص پتانسیل خوبی برای ایجاد نوسان در بازار جهانی طلا و به دنبال آن بازار آتی سکه طلا دارد


کد مطلب: 30501

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/30501/احتمال-کاهش-بیشتر-قیمت-بازار-طلا-سکه-وجود-ثبات-نسبی-همچنان-ادامه

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com