کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات درآمد سالانه خانوارها در ۳۱ استان

تهرانی ها و خوزستانی ها پردرآمدترین مردمان ایران

23 تير 1393 ساعت 15:31

در میان ۳۱ استان کشور تنها ۴ استان رشد هزینه خانوار آنها در سال ۹۲ نسبت به ۹۱ منفی بوده است.


به گزارش حدیدنیوز، جزئیات درآمد سال ۹۲ خانوارها در ۳۱ استان نشان می دهد، اختلاف بیش از یک میلیون تومانی در پردرآمد ترین و کم درآمدترین استان کشور وجود دارد. این گزارش نشان می‌دهد، بیشترین درآمد خانوار در سال ۹۲ مربوط به استان‌های تهران، خوزستان و البرز به ترتیب با ۲۸۵ میلیون و ۹۹۰ هزار ریال ، ۲۲۵ میلیون و ۶۱۴ هزار ریال و ۲۱۴ میلیون و ۳۹۵ هزار ریال است.



نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای شهری مرکز آمار ایران در سال ۹۰ تا ۹۲ نشان می‌دهد، در میان ۳۱ استان کشور تنها ۴ استان رشد هزینه خانوار آنها در سال ۹۲ نسبت به ۹۱ منفی بوده است.

* رشد منفی هزینه خانوار ۴ استان در سال گذشته

براساس این گزارش رشد هزینه یک خانوار شهری در استان اردبیل نسبت به سال ۹۱، ۰.۵- بوده است همچنین زنجان ۰.۷- ، لرستان ۱.۲- ،همدان ۶.۵- بوده است.

* بیشترین رشد هزینه خانوار در سال ۹۲ برای ایلام و بوشهر

به غیر از این ۴ استان رشد هزینه‌ خانوار در این سال نسبت به سال ۹۱ مثبت بوده است و بیشترین رشد مربوط به استان ایلام با ۷۹.۷، بوشهر با ۵۱.۷ و خراسان جنوبی با ۳۸.۸ درصد هزینه‌های خانوار رشد نشان می‌دهد.

* بالاترین هزینه خانوار مربوط به تهران و چهارمحال

براساس این گزارش بالاترین هزینه‌ها مربوط به استان‌های تهران، چهارمحال و بختیاری و خوزستان بوده که به ترتیب ۲۷۴ میلیون و ۶۳۸ هزار ریال ، ۲۳۵ میلیون و ۳۰۱ هزار ریال و ۲۲۱ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال است.

* کمترین هزینه خانوار شهری برای همدان و کرمان

همچنین کمترین هزینه یک خانوار شهری مربوط به استان‌های همدان با ۱۳۰ میلیون و ۹۸۴ هزار ریال، کرمان ۱۴۲ میلیون و ۸۸۵ هزار ریال و یزد ۱۴۳ میلیون و ۶۵۹ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

* پردرآمدترین خانوارها در کدام استان‌ها هستند

این گزارش نشان می‌دهد، بیشترین درآمد خانوار در سال ۹۲ مربوط به استان‌های تهران، خوزستان و البرز به ترتیب با ۲۸۵ میلیون و ۹۹۰ هزار ریال ، ۲۲۵ میلیون و ۶۱۴ هزار ریال و ۲۱۴ میلیون و ۳۹۵ هزار ریال است.

* استان مرکزی کمترین درآمد خانوار شهری را دارد

بر این اساس کمترین درآمد خانوار در استان‌ها نیز مربوط به استان مرکزی با ۱۴۵ میلیون و ۱۳۶ هزار ریال، کرمان ۱۴۶ میلیون و ۱۱۲ هزار ریال و زنجان ۱۵۱ میلیون و ۲۹۱ هزار ریال در زمره کمترین درآمد خانوارها هستند.

* اختلاف یک میلیونی درآمد خانوار در دو استان کشور

براین اساس متوسط درآمد یک خانوار شهری در استان تهران با بیشترین میزان درآمد حدود ۲ میلیون ۳۸۲ هزار تومان و کمترین میزان درآمد در استان مرکزی بوده که حدود یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان است و اختلاف یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومانی سطح درآمد در دو استان کشور را نشان می دهد.

* رشد منفی درآمد خانوار شهری دو استان

همچنین این آمارها نشان می‌دهد درآمد خانوار شهری دو استان نسبت به سال ۹۱ رشدی و منفی بوده که مربوط به استان فارس با ۶.۳- و استان گلستان ۱.۳- است.


کد مطلب: 30008

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/30008/تهرانی-خوزستانی-پردرآمدترین-مردمان-ایران

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com