کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فهرست اجاره بها در برخی محله‌ها

مستاجران در جستجوی واحدی ارزان و کوچک

7 تير 1393 ساعت 17:03

افزایش اجاره بهای هرساله کاهش قدرت پرداخت مستاجران را به دنبال داشته است.


به گزارش حدیدنیوز، با گذشت یک هفته از آغاز فصل تابستان بازار اجاره بها در صدر معاملات املاک قرار دارد و مستاجران همچنان در تکاپوی یافتن خانه مناسب هستند که این جستجوها تا پایان تابستان و آغاز فصل مدارس ادامه دارد.

براین اساس وضعیت اجاره بها در بازار نشان می‌دهد که قیمت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش تصاعدی زیادی نداشته است اما تحت تاثیر تورم هرساله بازار اجاره بها هم دستخوش تغییراتی شده و نرخ‌ها در این بازار با افزایش مواجه شده‌اند اما افزایش متناسب با تورم هم برای اغلب مستاجران قابل پرداخت نیست و هزینه زیادی را به آنها تحمیل می‌کند.

بنابراین گشتی در بازار حاکی از آن است که قدرت پرداخت اجاره در خانوارها به شدت کاهش یافته است و اغلب مستاجران توان پرداخت اجاره بها را ندارند، به همین جهت سعی دارند تا با انتخاب واحدهایی با امکانات کمتر، اجاره بها را کاهش دهند تا مجبور به پرداخت رقم بیشتری نباشند.

یکی دیگر از راهکارهایی که مستاجران به دنبال آن هستند، تمدید قرارداد با مالک برای سال آینده است تا با این روش حداقل از هزینه‌هایی که بابت یافتن خانه جدید و اسباب کشی باید بپردازند، جلوگیری شود اما تعداد زیادی از مالکان برای افزایش بیش از رویه اجاره بها حاضر به تمدید قرارداد نمی‌شوند و به دنبال مستاجر دیگر با قدرت خرید بالاتر هستند.

از سوی دیگر، برخی از مالکان که آپارتمان مناسب تری در محله های بهتری دارند، قیمت رهن را حتی بیش از متراژ خانه اعلام می‌کنند که البته این واحدها متقاضیان خاص خود را با توان مالی بیشتر دارند.

اجاره بها در برخی محله‌های تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، یک دستگاه آپارتمان ۵۵ متری در اتوبان یادگار نرسیده به سپه با انباری ۲۰ میلیون تومان رهن و ۲۵۰ هزار تومان اجاره داده می شود و در فرجام - اردیبهشت برای واحدی با همین متراژ و یک خوابه ۵۲ میلیون تومان رهن تعیین شده است.

در خیابان امام خمینی - جیحون واحدی ۵۴ متری و یک خوابه طبقه چهارم با ۱۰ میلیون تومان رهن و ماهی ۶۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود و در گلبرگ غربی - مسیل باختر برای واحدی ۵۲ متری با پارکینگ و انباری و عمر ۳ ساله، ۳۳ میلیون تومان رهن تعیین شده است.

همچنین در جنت آباد واحدی ۵۲ متری و یک خوابه با ۲۰ میلیون تومان رهن و ۶۷۰ هزار تومان اجاره داده می شود و در سبلان شمالی برای واحدی ۵۰ متری طبقه سوم بدون پارکینگ ۲۵ میلیون تومان رهن تعیین شده است.

واحدی دیگر در میدان پروین خیابان ۱۳۱ با مساحت ۵۰ مترمربع و یک خوابه ۳۵ میلیون تومان رهن کامل داده می شود و در امیریه خیابان مدرس برای واحدی ۵۰ متری و یک خوابه ۳۵ میلیون تومان رهن تعیین شده است.

آپارتمانی به مساحت ۵۰ متر و یکخوابه در کتابی - جلفا با شرایط ۱۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اجاره داه می شود و در گلبرگ غربی - صفایی برای واحدی ۵۵ متری و یک خوابه با پارکینگ، ۲۲ میلیون تومان رهن و ۵۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.

در خیابان مرتضوی آپارتمانی ۵۴ متری و یکخوابه بدون پارکینگ ۲۸ میلیون تومان رهن کامل در نظرگرفته شده است و در یوسف آباد - جهان آرا واحدی ۵۵ متری و یک خوابه ۶۳ میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود.

همچنین برای واحدی۵۷ متری و یک خوابه، نوساز با پارکینگ و آسانسور ۴۵ میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است و در بلوار فردوس برای واحدی ۶۰ متری و یک خوابه با دو پارکینگ، ۱۰ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره در نظرگرفته شده است.

در پاسداران هروی واحدی ۶۰ متری زیرهمکف با نرخ ۳۰ میلیون تومان رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده و در بنی هاشم مرادی واحدی ۶۰ متری و دوخوابه با شرایط ۱۵ میلیون تومان رهن و ۸۰۰ هزار تومان اجاره داده می شود.


کد مطلب: 29917

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/29917/مستاجران-جستجوی-واحدی-ارزان-کوچک

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com