کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک کارشناس:

افزایش وام مسکن مشوق افزایش سپرده‌گذاری در این بخش است

خبرگزاری ايسنا , 28 آبان 1392 ساعت 12:19

ساخت و تحویل واحد‌های مسکونی مهر با اعطای تسهیلات بانکی با این روش صورت گرفت








قطعا اعطای تسهیلات مسکن به متقاضیان و افزایش مبلغ وام، روش‌ مناسبی در جهت صاحبخانه‌ شدن مردم است و سرمایه‌گذاران را به سپرده‌گذاری در بخش مسکن تشویق می‌کند.



به گزارش حدیدنیوز، هادی نظر‌پور اظهار کرد: طرح افزایش وام مسکن محاسن و معایبی دارد که ابتدا باید توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن موقعیت اعطای این وام‌ها اعم از سقف پرداختی و میزان اعتبارات در نظر گرفته شود.



به گفته‌ وی تاکنون طرح‌های اعطای وام مسکن در کشور به دو صورت اجرا شده که یکی پیش از خرید واحد مسکونی و دیگری پرداخت براساس سپرده‌گذاری است که هر دو این طرح‌ها در کشور ما اجرا شده است.



این عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان این‌که طرح مسکن مهر به گونه‌ای بود که ابتدا وام اعطا و سپس مقرر می‌شد که متقاضی اقساط خود را به صورت ماهانه هم‌چون اجاره‌بها پرداخت کند.



نظرپور تاکید کرد: ساخت و تحویل واحد‌های مسکونی مهر با اعطای تسهیلات بانکی با این روش صورت گرفت که متقاضیان اقساط خود را به صورت اجاره پرداخت می‌کنند.



وی افزود: قطعا برنامه‌هایی همچون اعطای تسهیلات مسکن به متقاضیان، روش‌ مناسبی در جهت صاحبخانه‌شدن افراد است که این امر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران به سمت سپرده‌گذاری در بخش مسکن تشویق شوند.



این عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به این‌که طرح‌های اعطای وام مسکن در کشور از سال‌های دور وجود داشته است، گفت: وجود این طرح‌ها در خانه‌دار شدن افراد موثر خواهد بود به شرطی که به صورت دقیق کارشناسی شود و با محاسبه اعتبارات، طرح آغاز شود.



نظرپور تاکید کرد: اگر قرار است تسهیلات یا وامی در نظر گرفته می‌شود باید براساس درآمد مردم باشد تا متقاضیان توانایی بازپرداخت وام‌ها را داشته باشند.



وی اظهار کرد: روش اعطای تسهیلات مسکن براساس سپرده‌گذاری متقاضیان برای عده خاصی صورت می‌گیرد و باید این روش‌ها با دسته‌بندی برای متقاضیان مختلف در نظر گرفته شود.



نظرپور با بیان این‌که بهتر است در بخش صنعتی‌سازی از روش سپرده‌گذاری استفاده شود، افزود: اگر نقدینگی در بازار افزایش یابد به طور طبیعی تورم نیز وارد بازار مسکن می‌شود اما باید پیش از هر تصمیمی میزان و زمان پرداخت این تسهیلات بررسی شود.



وی افزود: باید وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن بتواند سیاست‌هایی را تبیین کند تا این سیاست‌های کارشناسی شده تاثیر خود را بر اهداف مسکن و اقتصاد بگذارد.


کد مطلب: 27495

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/27495/افزایش-وام-مسکن-مشوق-سپرده-گذاری-این-بخش

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com