کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نرخ تورم روستاها به ۴۲.۵درصد رسید+جدول ۲۴ماهه نرخ تورم

گرانی در روستاها از شهرها سبقت گرفت

خبرگزاری مهر , 14 آبان 1392 ساعت 12:17

مرکز آمار ایران نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهرماه سال جاری در روستاها را ۴۲.۵ درصد اعلام کرد.


مرکز آمار ایران نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهرماه سال جاری در روستاها را ۴۲.۵ درصد اعلام کرد که نسبت به ماه قبل ۲ دهم درصد بیشتر و نسبت به نرخ تورم مدت مشابه در شهرها نیز ۶.۳ درصد بیشتر است. 


به گزارش حدیدنیوز، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در مهرماه سال جاری را اعلام کرد که بر اساس آن شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۸۱) در مهرماه سال جاری عدد ۸۱۶.۰ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۱.۷ درصد افزایش داشته است. شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۸.۶ درصد افزایش نشان می دهد.

درصد تغییرات شاخص کل در ۱۲ ماهه منتهی به مهرماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم)، ۴۲.۵ درصد است. این نرخ در ماه گذشته ۴۲.۳ درصد بوده است. شاخص گروه خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در این ماه به رقم ۱۱۳۲.۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۳ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۵.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

رخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به مهرماه ۱۳۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل در این گروه به ۴۷.۵ درصد رسیده است. شاخص گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات در مهرماه سال ۱۳۹۲ به رقم ۵۷۳.۸ رسید که ۰.۹ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد.

میزان افزایش این گروه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۹.۳ درصد و نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به مهرماه ۱۳۹۲ نسبت به دوره مشابقه سال قبل این گروه ۳۵.۸ درصد است.




کد مطلب: 27158

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/27158/گرانی-روستاها-شهرها-سبقت-گرفت

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com