کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بهانه شکست ناپذیری سپاهان در اصفهان برابر پرسپولیس

آیا این بار هم پرسپولیس در اصفهان می‌بازد؟

تهران پرس , 29 شهريور 1392 ساعت 18:51

پرسپولیس در حالی به مصاف سپاهان می رود که چندین سال است سرخ های پایتخت رنگ برد را در بازی خارج از خانه ندیده اند .





ساعت ۲۰ امشب پرسپولیس دایی در حالی به مصاف سپاهان می رود که چندین سال است سرخ های پایتخت رنگ برد را در بازی خارج از خانه ندیده اند .


به گزارش حدیدنیوز، آخرین برد پرسپولیس در اصفهان و در مقابل سپاهان مربوط می شود به بازی برگشت سال ۸۲ که شاگردان وینگو توانستند با گل هند پیروانی سپاهان را ۲-۱ شکست دهند. علی دایی سرمربی امروز پرسپولیس در آن سال به عنوان بازیکن برای پرسپولیس به میدان رفت .

بازی های پرسپولیس سپاهان این چند ساله به خاطر جدال دو تیم بر سر قهرمانی در لیگ و جام حذفی همیشه از حساسیت خاصی برخورداره بی دلیل نیست که علی دایی بازی امروز رو در سطح دربی قلمداد کرده است .

سال پیش در زمان مربیگری خوزه در پرسپولیس ، سرخپوشان در بازی عجیب ۲-۰ به سپاهان باختند . بعد از این بازی بود که حرف و حدیث هایی در مورد آب معدنی های ورزشگاه فولاد شهر به وجود اومد که البته آزمایش های انجام شده اینطور نشان داد که این آب ها هیچ آلودگی ندارند .

آذر ۸۸، هوای اصفهان برفی بود و پرسپولیسی ها ۲-۱ بازی را واگذار کردند . تک گل پرسپولیس را باز هم سپهر حیدری زده بود و گل های سپاهان رو ابراهیم توره و هادی عقیلی .

در زمان راینر سوبل هم پرسپولیس با اندوخته ۱ امتیاز از اصفهان برگشته بود (۰-۰) . هر چند در بازی برگشت پرسپولیس در آزادی ۲-۱ مغلوب سپاهان شد تا پرسپولیس راینر سوبل از فولاد و بقیه مدعی ها عقب بیافته و رنگ قهرمانی رو در لیگ برتر چهارم نبیند .

اما سال ۸۴ ، سال تلخ پرسپولیس پروین بود . بازی رفت در آزادی پرسپولیس ۳-۲ مغلوب آرمناک پطروسیان و بقیه زرد پوشان اصفهانی شد و در بازی برگشت در اصفهان دیگر علی پروینی نبود تا باخت پرسپولیس را سر او بکوبند . پرسپولیس با مربی گری آری هان به اصفهان رفت و ۲-۰ مغلوب شد .

در دوره اول دنیزلی هم پرسپولیس بار اول برای بازی برگشت فینال جام حذفی به اصفهان رفت که البته با محبت مسعود مرادی به سپاهان بازی در وقت ۱۲۰ دقیقه ۱-۱ شد و به پنالتی رفت . در پنالتی هم این سپاهان بود که قهرمان جام حذفی شد .

در زمان افشین قطبی هم پرسپولیس در کوردس قهرمانی با سپاهان بود . ۱۶ هفته نباخته بود و آماده بود تا بالاخره در اصفهان طلسم را بشکند . سپاهان ۲ گل زد و با خیال راحت به بازی ادامه داد . در ادامه سوپر گل عباس آقایی که البته به کمک اشتباه محمد سواری دروازه بان سپاهان به دست آمده بود هم راه به جایی نبرد و پرسپولیس قهرمان قطبی هم در اصفهان ۲-۱ شکست خورده به تهران بازگشت . از اتفاقات تلخ آن مسابقه پرتاب نارنجک از سمت هواداران سپاهان بود که به صورت سرباز احمدی خورد و چشمان سرباز برای همیشه تنها سیاهی دید . کمیته انضباطی در آن سال به خاطر اتفاقات ورزشگاه فولادشهر از سپاهان امتیاز کسر کرد .

زیباترین خاطره هر پرسپولیسی بی شک بر می گرده به فینال لیگ برتر ۸۶ . افشین قطبی و بازیکنانش با وجود همه مشکلات – مثل کم شدن ۶ امتیاز – به ۱ قدمی قهرمانی رسیده بودند . حریف سپاهان بود و ورزشگاه آزادی میزبان ۱۰۰ هزار نفر بود . بازی تا دقیقه ۹۶ با گل های محسن خلیلی برای پرسپولیس و احسان حاج صفی برای سپاهان مساوی بود که ناگهان سپهر حیدری بازیکن سابق پرسپولیس کار را تمام کرد ! پرسپولیس به دراماتیک ترین شکل ممکن قهرمان ایران شد .

اما سنگین ترین شکست این چند ساله پرسپولیس در مقابل سپاهان با همین علی دایی به دست آمد . در لیگ دهم شاگردان علی دایی در مصاف با امیر قلعه نویی و زردطلایی های اصفهان در تهران ۴-۱ باختند ! گل های سپاهان را در آن بازی حیدری ، توره ؛ عنایتی ، عقیلی به ثمر رساندند و تک گل پرسپولیس را تیاگو زد .
مطمئنا این بازی فرصت خوبیست برای علی دایی تا هم به بیلان کاریش در مصاف با سپاهان سر و سامانی بدهد و هم پرسپولیس را به صدر جدول برساند . چیزی که سال هاست در پیچ و خم حاشیه ها از دست پرسپولیسی ها دور شده


کد مطلب: 25789

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/25789/آیا-این-بار-هم-پرسپولیس-اصفهان-می-بازد

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com