کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا هاشمی قربانی اصلاحات می شود؟

نقطه سر خط

25 ارديبهشت 1392 ساعت 12:27

آقای هاشمی یک بار در سال ۱۳۷۸ و در جریان انتخابات مجلس از این جریان ضربه خورده است، ضربه ای که باعث شد ایشان در انتخابات مجلس ششم سی ام شده و ناچار به استعفا شود.


به گزارش سرویس وبلاگستان حدیدنیوز، سینا ربیعی در وبلاگ نقطه سر خط نوشت: خردادماه ۱۳۸۴را به یاد بیاورید، لحظه ای را که سعید حجاریان ایدئولوگ جریان موسوم به اصلاحات در یک برنامه تبلیغاتی از دکتر معین کاندیدای مورد حمایت حزب مشارکت و سازمان مجاهدین و طیف منتسب به خاتمی پرسید که شما چرا وارد عرصه انتخابات شده و کاندیدا شده اید، آیا از سختی های راه باخبرید؟ معین نیز پاسخ گفت که استخاره کرده و این بیت از حافظ را خواند و گفت که آماده است وارد صحنه شود:

دامنی گر چاک شد در علم رندی چه باک

جامه ای در نیکنامی نیز می باید درید

معین در گیرودار اختلافات درون جناحی با کروبی و ... جامه نیک نامی درید و دست به اقداماتی زد که به هیچ وجه در مرام و مسلک معین نبود.( تشکیل جبهه دموکراسی خواهی و حقوق بشر، اصلاح صورت با تیغ و آنکارد خاص و... که همگی از سوی جریان خاص بر وی تحمیل شد.)

از معین دیگر چه مانده است، حتی جریان اصلاح طلب نیز حال او را نمی پرسد.

از این مقطع که عبور می کنیم به میر حسین موسوی و کروبی می رسیم، کروبی از سوی افرادی مانند کرباسچی ـ که خودش به موسوی رأی داد و در مقابل خبرنگارها اعلام کرد که به کروبی رأی نداده ـ عبدی، باقی، گنجی، ابطحی و...و موسوی از سوی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین و مجمع روحانیون و... ترغیب به اتخاذ مواضعی گردید که منجر به قرار گرفتن در برابر نظام و آنچه که خود از آن مطلعید، شد.

براستی قربانی چهارم این تفکر و جریان کیست؟ آیا هاشمی قربانی این جریان است؟ یا نه به مصداق مثل معروف« انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود» هاشمی این بار فکر دیگری در سر دارد.

آقای هاشمی یک بار در سال ۱۳۷۸ و در جریان انتخابات مجلس از این جریان ضربه خورده است، ضربه ای که باعث شد ایشان در انتخابات مجلس ششم سی ام شده و ناچار به استعفا شود. در انتخابات سال ۸۴ نیز کروبی و معین را در برابرش علم کردند و... حال اگر آقای هاشمی بار دیگر از این طیف ضربه بخورد باید در سیاستمدار بودنش شک کرد. اما هاشمی سیاستمدار کار کشته ای است او نیک می داند که در این دنیای فانی و گذرا باید پاسخگوی اعمالش باشد و سابقه چندین سال مجاهدت در راه انقلاب را به فنا نمی دهد، او فکری در سر دارد، فکری دقیقه نودی؟!

به نظر می رسد هاشمی می داند نگاه اصلاح طلبان به او به مصداق کسی است که بتواند آنها را از نقطه ای به نقطه دیگر برساند و آنها با مرام و مسک هاشمی به هیچ وجه موافق نیستند، آنها می خواهند بارشان را بر دوش هاشمی بگذارند تا از یک گذرگاه خاص که خود در عبور از آن عاجزند، عبور دهد، هاشمی برای انها وسیله است برای رسیدن به هدف خاص که همانا مانایی جریان اصلاحات است. هاشمی بر این مهم واقف است و در دقیقه ۹۰ پاسخ همه ضرباتی که از سوی جریان تجدیدنظر طلب خورده با یک استراتژی پاسخ خواهد داد، او به نفع روحانی کنار خواهد کشید تا طیف خاتمی و اصلاح طلبان در یک عمل انجام شده قرار گرفته و وادار شوند که به روحانی رأی دهند. هاشمی با این وضع جسمانی که نمی تواند از پس مناظره ها و... بر بیاید اگر ایشان به زمان مناظره ها برسد این ایام، زمانی خواهد شد که رأی منفی او را به شدت افزایش می دهد، همان وضعیتی که برای کروبی و موسوی در مناظره ها پیش آمد ...

دقیقه۹۰ دیگری در راه است.


کد مطلب: 20175

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/20175/آیا-هاشمی-قربانی-اصلاحات-می-شود

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com