کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مغز متفکر القاعده زنده است!

14 اسفند 1391 ساعت 9:31

يک گروه ناظر که مسائل مربوط به ستيزه جويان را ازطريق اينترنت پيگيري مي کند روز يکشنبه اعلام کرد مختار بالمختار فرمانده الجزايري شبکه القاعده که پيشتر گزارش شده به دست نيروهاي چاد کشته شده ، زنده است .


به گزارش حدیدنیوز، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز نوشت: پايگاه اينترنتي " سايت SITE " مستقر در آمريکا اعلام کرد يک کاربر ناشناس در گفتگوهاي اينترنتي مربوط به ستيزه جويان در پيامي که در چند مرحله از اين گفتگوها مطرح شد اعلام کرده بالمختار زنده است و شخصا عمليات را فرماندهي مي کند .

سايت اعلام کرد در اين پيام آمده است بالمختار که گفته مي شود طراح اصلي گروگانگيري ماه ژانويه در يک تاسيسات گازي در الجزاير است به زودي پيامي را در تاييد اين خبر ( زنده بودن خود ) منتشر خواهد کرد.
چاد روز شنبه اعلام کرد نيروهاي نظامي اين کشور بالمختار را در همان بخش از کشور مالي کشته اند که عبدالحميد ابو زيد از فرماندهان ارشد القاعده را در آنجا کشته بود.

کشته شدن بالمختار و ابو زيد در صورتي که تاييد شود به معني از بين رفتن رهبر القاعده در مالي خواهد بود و پرسش هايي را در مورد سرنوشت هفت گروگان فرانسوي بوجود خواهد آورد که گفته مي شود القاعده آنها را در مالي ربوده است.

القاعده در مغرب اسلامي متعهد شده است حمله فرانسه را جنگجويان اين گروه در مالي تلافي خواهد کرد.
مداخله نظامي فرانسه در مالي ماه گذشته با هدف ادعا شده خارج کردن شورشيان وابسته به القاعده از اين کشور آغاز شد .

اين در حالي است که برخي از کارشناسان مي گويند هدف اصلي از مداخله نظامي فرانسه در کشور آفريقايي مالي تسلط بر منابع زيرزميني از جمله منابع غني اورانيوم در اين کشور است .
آنها معتقدند مداخله نظامي فرانسه در مالي در حقيقت جنگي براي دستيابي به منافع اقتصادي و ثروت عظيم طبيعي در اين کشور و به طور کلي قاره آفريقا است.
جنگ فرانسه در مالي در واقع براي سيطره بر معادن اورانيوم است که شركت فرانسوي آروا و ديگر شرکت هاي جهان بر سر آن رقابت مي کند.
کشور مالي در زمينه منابع تامين مواد اوليه بسيار غني است و قدرت هاي غربي براي تسلط بر بازارهاي مواد اوليه در اين کشور و آفريقا با هم رقابت دارند.


کد مطلب: 17319

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/17319/مغز-متفکر-القاعده-زنده

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com