تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۲
نزاع بین مجریان مشهور دو شبکه همسو

درگیری بی‌بی‌سی و العربیه در فضای مجازی

درگیری مجریان مشهور بی‌بی‌سی عربی و العربیه، تنش میان این دو رسانهرا بیش از پیش نمایان کرده است.
درگیری بی‌بی‌سی و العربیه در فضای مجازی
درگیری شدید دو مجری مشهور شبکه‌های بی‌بی‌سی عربی و العربیه در فضای مجازی، تنش میان این دو رسانه همسو را بیش از پیش نمایان کرده است.

به گزارش حدیدنیوز، سمیر فرح مجری مشهور برنامه نقطه حوار در بی بی سی عربی (همان برنامه نوبت شما در بی بی سی فارسی ) در وبلاگ خود و در جواب به سوال یکی از طرفداران خود درباره تروریسم فکری در رسانه ها، (با استناد به گفته نویسنده ای به نام عریب الرنتاوی در مقاله خود) شبکه العربیه عربستان سعودی را به عنوان مصداق بارز این مقوله بیان کرد.



سمیر فرح ضمن انتقاد از سیاست های بی منطق این شبکه و الگوی مغایر با اصول رسانه، به موضوع کاهش شدید ۸۶ درصدی محبوبیت شبکه العربیه در کشورهای عربی از ۴۳ میلیون به ۶ میلیون نفر اشاره کرده است.

مجری شبکه سلطنتی انگلیس، در ادامه به عوامل کاهش محبوبیت یک شبکه و سقوط آن پرداخته و به دلایلی همچون عدم وجود کادر حرفه ای اشاره می کند و اینکه این شبکه و مجریان آن دائم در حال تلقین مطالب مورد نظر خود به بینندگان و میهمانان برنامه های خود می باشند.

وی در بخشی از مطالب خود با اشاره به خانم منتهی الرمحی مجری مشهور برنامه تحلیلی پانوراما نوشته: «این خانم همیشه سعی دارد به روش های مختلف نظر خودش را بر مخاطب و میهمان برنامه القا کند در حالی که این شیوه ترور فکری رسانه ای است و ما چنین حالتی را در بی بی سی عربی نمی بینیم و این وجه تمایز شبکه بی بی سی عربی از شبکه العربیه می باشد.



البته این سخنان آقای سمیر فرح از جانب مجری شبکه العربیه بی پاسخ نماند و با عبارات بسیار تندی شبکه بی بی سی عربی و مجری آن آقای سمیر فرح را به چالش کشید.

الرمحی با ابراز تاسف از گفته های سمیر فرح مجری بی بی سی عربی گفته است: «بسیار باعث تعجب است که فردی که این گونه انتقاد می کند خود در شبکه ای فعالیت می کند که سیاست هایش در کتمان حقیقت است.

بر کسی پوشیده نیست که شبکه بی بی سی عربی، رسانه ای فوق حرفه ای در زمینه سانسور خبری می باشد.

وی با بیان وابستگی این شبکه به استعمار انگلیس گفته است: رسالت اصلی بی بی سی بر اساس قاعده مشهور و انگلیسی تفرقه بینداز و حکومت کن، ایجاد تفرقه بین ملت و کشورها است.



منتهی الرمحی در ادامه با عصبانیت افزوده است: «بی بی سی عربی تنها شبکه ای است که هر از چندگاهی اخباری درباره رسوایی های اخلاقی و فساد جنسی عوامل آن منتشر می شود و لازم به ذکر نیست که خود جناب استاد سمیر فرح در این زمینه نیز ید طولایی دارد!»

وی در پایان با تاکید بر اینکه آقای سمیر فرح اصالت عربی خود را ازدست داده گفته است: «او به راحتی به خود اجازه می دهد که از رسانه ملت عرب انتقاد کند در حالیکه برای رسیدن به عنوان ناچیزی در جهت منافع استعمارانگلیس و دستگاه امنیتی اسرائیل مشغول به خدمت است.»

درگیری و افشای پشت پرده رسوایی های رسانه های محور عربی غربی، مسئله جدیدی نیست بلکه نبود صداقت و ناپاکی درباره انتشار اخبار به افکار عمومی موجب طرد شدن این شبکه ها و مجریانشان از سوی مردم شده است و حال با گریبان گیری، انگشت اتهام را به سوی یکدیگر گرفته اند اما غافل از اینکه عقلانیت و خرد در جوامع امروز به حدی رسیده است که نمی توان در برابر آن ها دست به چنین اقداماتی زد، چه اینکه سردمدارانشان نیز در برخورد با کلام حق، ناچار به سانسور و حذف شبکه های محور مقاومت (آن هم به شکل کاملا غیرقانونی) از ماهواره ها شدند http://hadidnews.com/vdcjyye8.uqexxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما