تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۷
مشکلات یادگیری و کاهش تمرکز نگرانی‌هایی است که در هر سنی رخ می‌دهد اما با ورزش، تمرین‌هایی برای مغز و فعالیت‌های اجتماعی و مخصوصاً رژیم غذایی می‌توان از آن پیشگیری کرد.
جلوگیری از کاهش حافظه
به گزارش حدیدنیوز، فراموشی مشکلات یادگیری و کاهش تمرکز نگرانی‌هایی است که می‌تواند در هر سنی رخ دهد؛ ممکن است این اختلال کم یا زیاد باشد اما به طور موقت است.

ورزش، تمرین‌های مغزی و فعالیت‌های اجتماعی همه راه‌هایی برای حفظ حافظه ما است اما رژیم غذایی نیز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

تقویت حافظه از طریق مصرف مواد غذایی سالم و صحیح:



صبحانه کامل بخورید؛ ترجیحاً غلات سبوس‌دار باشد.

از قندها مانند شکر سفید، شکلات و مربا، غذاهای چرب مانند سوسیس، سیب‌زمینی سرخ شده اجتناب کنید.

مغز دارای تمام مواد مغذی و انرژی مانند (کربوهیدرات‌های پیچیده) برای عملکرد بهینه مغز لازم هستند و اجتناب از آنها به مغز ضربه می‌زند و باعث خستگی‌های روحی در صبح می‌شود.

برای ناهار از کربوهیدرات‌ها مانند نان سفید، برنج سفید، ماکارونی و سیب زمینی اجتناب کنید.

ترجیحاً غذاهایی مانند مرغ، ماهی و سبزیجات بخورید و از خوردن دسرهای شیرین اجتناب کنید.



قندهای ساده و تصفیه شده به سرعت جذب بدن می‌شوند و باعث کاهش تمرکز و عملکرد فکری و حافظه می‌شود.

برای شام کربوهیدرات‌های تصفیه شده مجاز است؛ شب این مواد سریع جذب شده و باعث آرامش می‌شوند و عملکرد صحیح مغز و یادگیری را تثبیت و حمایت می‌کنند.

همیشه از پرخوری اجتناب کنید؛ در صورت لزوم میان وعده‌های کوچک صبح و بعدازظهر مانند میوه‌های تازه یا خشک، کم شکر و محصولات لبنی مصرف کنید.

خوردن امگا ۳:



با خوردن سه بار ماهی در هفته مانند ماهی ساردین، ماهی آزاد و غیره و برخی از میوه‌های خشک مانند بادام و آجیل برزیل، حتی روغن کلزا و آجیل امگا ۳ به بدنتان می‌رسد.

اسیدهای چرب امگا ۳ وارد غشاء و فرآیندهای غشایی سلول‌های عصبی می‌شوند. بنابراین امگا ۳ برای عملکرد مناسب مغز ما و پیشگیری از بیماری آلزایمر ضروری است.

میوه و سبزیجات به صورت روزانه و زیاد مصرف کنید؛ این مواد غذایی دوز خوبی از ویتامین‌ها را دارا هستند که برخی از آنها آنتی اکسیدان هستند و از مغز محافظت می‌کنند.

آهن نقش مهمی در صحت مغز ایفا می‌کند و در انتقال اکسیژن به مغز نقش مهمی دارد. گوشت قرمز، امعاء و احشاء دارای آهن فراوانی هستند. اما فراموش نکنید آهن در سبزیجات سبز، صدف، غلات و حبوبات هم وجود دارد. نرم‌تنان، سبزیجات و غلات و حبوبات نیز دارای آهن هستند.

کم آبی بدن می‌تواند موجب کاهش حافظه شود. بنابراین روزانه نوشیدن آب فراموش نشود.

یک رژیم غذایی سالم اجازه می‌دهد حافظه ما حفظ شود ؛ فراموشی و کمی حافظه مربوط به سن خاصی نیست و در هر سنی امکان آن وجود دارد. در هر سنی باید با مصرف مواد غذایی مناسب مغز را بهینه‌سازی کرد.

این دستور غذایی نه تنها به عملکرد مغز و حفظ حافظه کمک می‌کند بلکه موجب جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان می‌شود.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۶۲۳۰۰۰۳۶۰#sthash.QnMN۴۶۳u.dpuf http://hadidnews.com/vdcjyvet.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما