تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۶
یک سایت صهیونیستی در ادعایی مضحک درباره بیماری هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا و با پیوند زدن داستان‌گونه چند رویداد اخیر مدعی تلاش کلینتون برای سفر به ایران و دیدار با محمود احمدی‌نژاد شد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، سایت "دبکافایل" که خود را سایتی ارایه کننده اخبار اطلاعاتی و امنیتی معرفی می‌کند، در گزارشی به تاریخ ۳۱ دسامبر با اشاره به اینکه "شایعات و تئوری‌های توطئه "درباره بیماری کلینتون شکل گرفته است، می‌نویسد: رابرت بازوول، خبرنگار گروه پزشکی ان.بی.سی درباه ایجاد شدن لخته خونی توسط ضربه‌ای به سر (در پی بیهوشی اخیر) تردید دارد و می‌گوید که اگر این طور بود با داروی رقیق کننده درمان نمی‌شد « بنا بر این یا این موضوع واقعا ربطی به ضربه ندارد و او دارای لخته‌ای در ناحیه پا یا جای دیگری است یا این که چیزی دیگر رخ داده که به ما درباره‌اش چیزی گفته نمی‌شود.»

دبکا ادعاها و فرضیات خود را در قالب "گفته می‌شود" یا "شایعه شده است" در این گزارش منتشر کرده و ادامه می دهد: فرضیه پردازی‌ها درباره شرایط سلامتی او از اوایل دسامبر و زمانی آغاز شد که بدون اطلاع قبلی حضورش در نشست دوستان سوریه در مراکش در تاریخ ششم دسامبر را لغو کرد. نه تنها او از بنیانگذاران این نشست بود بلکه حضورش در آن زمان بسیار حیاتی بود زیرا ناتو و واشنگتن در حال تعقیب حرکات مشکوک تسلیحات هسته‌یی ارتش سوریه بودند.

ابتدا این طور گزارش شد که او سرما خورده است و سه روز بعد در نهم دسامبر گفته شد که مشکلی در معده دارد. دهم دسامبر یک روز پیش از آنکه قرار بود در برابر کمیته اطلاعاتی ۱۱ سپتامبر درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی گزارش بدهد وزارت امور خارجه که به دلیل این حادثه به شدت تحت فشار بود اعلام کرد که کلینتون پس از بیهوشی به دلیل کم آبی بدنش دچار آسیب شده است. در هیچ کدام از این موارد جزئیات به طور عادی منتشر نشد؛ جزئیاتی نظیر این که دقیقا چه زمانی او بیهوش شد، شدت ضربه‌ای که به او وارد شد یا اینکه چطور در حال مداوا شدن است. یک منبع وزارت امور خارجه آمریکا فقط گفت که موضوع "خیلی جدی" نیست.

دبکا افزود: بر اساس یک گزارش غیر رسمی دیگر، ظاهرا کلینتون کارهایش را از خانه انجام داده است. ظاهرا با وجودی که وزیر امور خارجه خودش سه هفته غایب بوده است، اما وظایف او را کسی در اداره به عهده نگرفته است.

در آن زمان در ۲۱ دسامبر باراک اوباما انتصاب جان کری سناتور ایالت ماساچوست را اعلام کرد. گزارش شد که کلینتون با رییس‌جمهور و کری گفت‌وگو کرده و به این سناتور تبریک گفته است. در این زمان هیچ چیزی درباره سلامتی او گزارش نشد.

از اینجا به بعد دبکافایل شخصیت جدیدی را به داستان اضافه کرده و داستان خود را این طور پیش می‌برد: دبکا شایعاتی را درباره تهران مصرانه دنبال کرده است که ادعا می‌کنند کلینتون در حالی که در هفته اول دسامبر راهی ماموریتی سری در منطقه بوده به شدت مجروح شده است.برخی مدعی اند که در آن حادثه آمریکایی های همراه او – مشاورین و پرسنل امنیتی- مجروح یا کشته شدند. این شایعات نمی گویند که مامویت سری او چه بوده است. با این حال این حادثه بلافاصله پس از اول دسامبر رخ داد؛ زمانی که طبق ادعای گزارش دبکا فایل در آن زمان مقامات دولت اوباما و نمایندگان عالی رتبه ایران گفت‌وگوهایی سری درباره برنامه هسته‌یی ایران داشته‌اند.

این سایت صهیونیستی در ادامه ادعاهایش افزود: اگرچه منابع ما هویت مذاکره‌کنندگان را تشخیص ندادند اما یکی از تئوری‌هایی که در برخی پایتخت‌ها به گردش درآمده مدعی است که هیلاری کلینتون سه هفته قبل در راه دیداری سری با محمود احمدی‌نژاد در رابطه با آن مذاکرات بوده است. هواپیمای حامل وی از بحرین مقصدش را بغداد اعلام کرده اما گفته می شود که مسیر را در میانه راه تغییر داده و به سمت اهواز رفته است. گفته می شود که در آنجا رییس‌جمهور ایران در انتظار ورود او بوده است اما بعد هواپیما دچار مشکل فنی شده و فرودی اضطراری داشته است و این زمانی است که او دچار جراحات شده است.

دبکافایل در ادامه ادعاهایش می‌افزاید: مرگ غیر منتظره جاب پرایس، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در افغانستان (که گفته شد احتمالا خودکشی کرده است) مرتبط با برخی فرضیات درباره این حادثه است. در آن زمان پنتاگون گزارش داد که درباره مرگ ناگهانی او در تاریخ ۲۲ دسامبر در اروزگان تحقیقاتی در حال انجام است. اکنون گمان می رود که این فرمانده، رییس اطلاعات امنیتی مربوط به ماموریت کلینتون درباره ایران بوده و یکی از مجروحان آن حادثه است.

دبکا افزود: طبیعتا تاثیر این نوع شایعات حتی با وجود تکذیب رسمی ادامه دارد به ویژه با توجه به غیبت طولانی غیرمعمول کلینتون از انظار عمومی.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این ادعا در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته خبرگزاری رویترز به نقل از "فیلیپه رینز"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، پزشکان کلینتون پس از بررسی نتایج آزمایش‌های انجام شده بر روی وی متوجه شدند که یک لخته خون در سر وی به وجود آمده و علت آن بیهوشی موقت و ضربه به سر وی در دو هفته قبل است.

وی افزود: کلینتون درحال حاضر در بیمارستان بستری شده است تا اقدامات پزشکی لازم در مورد معالجه وی انجام شود.

مقامات آمریکایی پانزدهم دسامبر اعلام کردند کلینتون که پیش‌تر سفر خود را به خارج از کشور به علت یک ویروس در معده‌اش لغو کرده بود، دچار بیهوشی موقت و ایجاد لخته خون در بدنش شده است.

مقامات آمریکایی از آن زمان تاکنون اعلام کرده‌اند، وضعیت کلینتون رو به بهبودی است و اظهارات مطرح شده را درمورد وخامت وضعیت جسمانی وی رد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا پزشکان هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند، وی سلامتی کامل خود را باز یافته و پس از دریافت داروهایی رقیق کننده خون از بیمارستان مرخص خواهد شد.

قرار است کلینتون پیش از آغاز رسمی دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما، از مقام خود کناره‌گیری کند.

به گفته پزشکان، روز یکشنبه در پرتونگاری با روش ام آر آی از کلینتون، لخته خونی در یکی از رگ‌های پشت گوش سمت راست وی، در فضای بین مغز و جمجمه مشاهده شده است.

پزشکان معالج کلینتون می‌گویند، این لخته خونی "باعث سکته مغزی یا آسیب عصب شناختی" نشده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلینتون در دوره مسئولیت خود از ۱۱۲ کشور جهان بازدید کرده و بدین ترتیب، رکورد بیشترین سفرهای خارجی را در بین وزرای خارجه آمریکا کسب کرده است.

پیشتر در ماه جاری میلادی، اوباما سناتور دموکرات جان کری را به عنوان انتخاب خود برای جایگزینی کلینتون معرفی کرده بود. انتصاب کری که در حال حاضر ریاست کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا را بر عهده دارد، باید به تصویب مجلس سنا برسد.

ادعای سایت صهیونیستی دبکا فایل در حالی بیماری کلینتون را با سفر وی به ایران و فرود اضطراری هواپیمای وی در اهواز مرتبط می‌کند که محمود رسولی‌نژاد، مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این‌که ۲۴ آذرماه یک فروند فالکون آمریکایی خصوصی در مسیر ابوظبی – نوتردام از فضای هوایی کشورمان عبور می‌کرد، اما با اعلام مشکل اضطراری درخواست نشستن در خاک ایران را اعلام کرد افزود: این هواپیمای بازرگانی خصوصی با سه نفر سرنشین ساعت ۳:۳۰ بامداد روز حادثه در فرودگاه اهواز به صورت اضطراری فرود آمد. بعدازظهر همان روز سه سرنشین همین هواپیما با هواپیمای خصوصی دیگری که از ابوظبی آمده بود ایران را ترک کردند. http://hadidnews.com/vdcjyiev.uqetvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما