تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۸
هر آنچه که در ۲۲ بهمن ۹۱ در قم اتفاق افتاد

مقصران اصلی «هتک حرمت» به لاریجانی چه کسانی بودند!

پس از شروع سخنرانی لاریجانی، به صورت هماهنگ شعارهایی همچون "مرگ بر ضد ولایت فقیه" سر دادند.
مقصران اصلی «هتک حرمت» به لاریجانی چه کسانی بودند!
پس از مشاجرات بین رئیس دو قوه برخی از کسانی که تحت عنوان "مردم" در جمع مردم حضور داشتند، پس از شروع سخنرانی علی لاریجانی،شعارهایی همچون "مرگ بر ضد ولایت فقیه" سر دادند.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از سراج۲۴، سال گذشته پس از راهپیمایی مردم قم در ۲۲ بهمن ماه مردم در حرم حضرت معصومه تجمع کردند تا پای صحبت‌های رئیس مجلس نشینند که با حاشیه‌هایی همراه بود و موجب آزردگی مردم، مسئولان، مراجع عظام تقلید و حتی رهبر معظم انقلاب شد.
اتفاقی که در ۲۲ بهمن ماه سال گذشته در حرم حضرت معصومه رخ داد، پس از یکشنبه سیاه مجلس بود که محمود احمدی‌نژاد برای دفاع از استیضاء وزیر تعاون، کار و رفاه خود به صحن علنی مجلس شورای اسلامی رفته بود و در این جلسه محمود احمدی‌نژاد فیلمی را از برادر علی لاریجانی رئیس مجلس منتشر کرد.
به هر حال پس از مشاجرات بین رئیس دو قوه کشور برخی از کسانی که تحت عنوان "مردم" در جمع مردم حضور داشتند، پس از شروع سخنرانی علی لاریجانی، به صورت هماهنگ شعارهایی همچون "مرگ بر ضد ولایت فقیه" سر دادند و همچنین اشیاء نزدیک خود را به سمت رئیس مجلس پرتاب کردند.
پس از اتفاقات ۲۲ بهمن مراجع تقلیدی همچون آیت‌الله احمد جنتی، آیت‌‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله علوی گرگانی، آیت‌الله موسوی اردبیلی، آیت‌الله سعیدی، آیت‌الله مظاهری و ... این اتفاق را محکوم کردند.
از سوی دیگر نیز رهبر معظم انقلاب در مورد اقداماتی که علیه رئیس مجلس در حرم حضرت معصومه انجام شد فرمودند: اینکه عده‌ای برخی را ضد ولایت و ضد بصیرت بنامند و شعار بدهند نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم که قبلاً هم نظیر آن در مرقد مطهر حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذکر دادم جلوی این کارها را بگیرند.
مقام معظم رهبری همچنین در این باره فرمودند: کسانی که راه می‌افتند و شعار می‌دهند اگر واقعاً حزب‌اللهی و مؤمن هستند بدانند که این کارها به ضرر کشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنایی به این حرف‌ها ندارند که حسابشان جداست.
بر این اساس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای رسیدگی بیشتر اتفاقات ۲۲ بهمن کمیته‌ای را برای تحقیق از اتفاقات ۲۲ بهمن در حرم حضرت معصومه تشکیل دادند که نقوی حسینی، مهدی دواتگری، حقیقت‌پور و جواد جهانگیرزاده در این کمیته عضویت داشتند.
کمیته تحقیق از اتقافات ۲۲ بهمن که باعث هتک حرمت حرم حضرت معصومه و اهانت به رئیس مجلس شده بود، پس از تحقیقاتی که در این موضوع داشت گزارشی را تهیه کردند و گزارش کاملی از عوامل ایجاد اتفاقات ۲۲ بهمن را تهیه کردند.
بر این اساس علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اواخر تیرماه سال جاری از پایان کار کمیته تحقیق از اتفاقات ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: گزارش تهیه شده از حادثه ۲۲بهمن قم روز گذشته طبق روال قانونی در جلسه سه ساعته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به بحث گذاشته شد.
وی در مورد نحوه انتشار این گزارش نیز اظهار داشت: نحوه ارجاع گزارش تهیه شده به مقامات بالاتر همانند وزارت اطلاعات بستگی به نظر هیات رئیسه دارد که چگونه بخواهد این گزارش را برای روشن شدن افکار عمومی منتشر کند.
رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه محتوای گزارش تهیه شده با موافقت اعضای کمیسیون به تصویب رسید٬ گفت: گزارش تدوین شده برای سیر مراحل آینده در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار گرفته است.
به گفته بروجردی یک نسخه از این گزارش به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم شده است.
به هر حال پس از بحث‌های مکرری که در رابطه با زمان قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، بالاخره این گزارش پس از پایان یافت دولت احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس قرائت شد.
در این گزارش که توسط نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صحن علنی مجلس قرائت شد، استانداری قم را که به عنوان شورای تأمین استان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اداره کل اطلاعات را از مقصران اصلی این حادثه مطرح کردند.
بر این اساس، پیرو قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد اتفاقات ۲۲ بهمن مجلس، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس انتقادی را نسبت به محتوای گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح می‌کند که در این انتقاد خود به آیین‌نامه‌ای از مجلس اشاره کرده و می‌گوید باید به بخش‌های مختلف سخنان رهبر معظم انقلاب، مخصوصا انتقاد مقام معظم رهبری در مورد استیضاء وزیر تعاون، کار و رفاه توجه می‌شد.
رسایی همچنین در تذکر دیگری گفت: در این گزارش نهادهایی مقصر جلوه داده شده‌اند که البته این حق طبیعی تهیه کنندگان این گزارش بوده است؛ نهادهایی مانند سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، شورای تامین استان، اداره اطلاعات، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نشریه پرتو در این گزارش از آنها به عنوان مقصر نام برده شده که طبیعتا طبق آئین‌نامه داخلی مجلس حق پاسخگویی آنها محفوظ است.
این انتقاد حمید رسایی با واکنش تند علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس مواجه می‌شود، در صورتی که تذکرات این نماینده مجلس در مورد اختصاص زمان برای نهادهای قانونی برای دفاع از خود کاملا قانونی است و مجلس باید این حق را به آنها بدهد و اینگونه نباشد که به خاطر هتک حرمت رئیس مجلس نهادهای قانونی زیر سوال باشند و فرصتی هم برای دفاع از خود نداشته باشند. http://hadidnews.com/vdcjxye8.uqexyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما