تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۸
رئیس جدید شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی

فرمانده ترور عماد مغنیه چه کسی بود+عکس

کوهن نزدیک به ۲۰ سال در تمام بخش‌ها و واحدهای دپارتمان عملیات ویژه موساد فعالیت داشته است.
فرمانده ترور عماد مغنیه چه کسی بود+عکس
کوهن نزدیک به ۲۰ سال در تمام بخش‌ها و واحدهای دپارتمان عملیات ویژه موساد فعالیت داشته است. وی پیش از ریاست بر این دپارتمان فرماندهی واحد کیدون (جوخه‌های ترور موساد) را بر عهده داشته است.


به گزارش حدیدنیوز، هفته‌های گذشته در خبرها آمده بود که ژنرال یاکوو عمیدرور، رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی پست خود را به چهره جدید واگذار نموده است؛ یوسی کوهن افسر ارشد موساد و معاون رئیس موساد، تامیر پاردو.

برخی رسانه های صهیونیستی چون هاآرتز، اسرائیل امروز، اسرائیل تایمز و ... گوشه ای از سوابق وی را علنی نمودند. اما آنچه از همه مهم تر بود اینکه بیشترین تأکید رسانه های این رژیم بر سوابق عملیاتی وی بود. یوسی کوهن ۵۲ ساله سابقه ای ۳۰ ساله در موساد دارد که نزدیک به ۲۰ سال آن فعالیت در حوزه عملیات های اطلاعاتی و عملیات های ویژه ( ترور و خرابکاری) در موساد بوده است.


یوسی کوهن رئیس جدید شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی

کوهن نزدیک به ۲۰ سال در تمام بخش‌ها و واحدهای دپارتمان عملیات ویژه موساد ( مسئول مستقیم عملیات های پنهان و ترورهای موساد) فعالیت داشته است که در نهایت در اوائل قرن بیستم و در دوران ریاست مئیر داگان ریاست این دپارتمان را برعهده گرفت. وی پیش از ریاست بر این دپارتمان فرماندهی واحد کیدون ( جوخه های ترور موساد) را بر عهده داشته است.

از مهم ترین عملیات های وی در دوران فرماندهی کیدون می توان به ترور شهید فتحی شقاقی در ۲۶ اکتبر ۱۹۹۵ در جزیره مالت و همچنین ترور ناموفق خالد مشعل ۱۹۹۷ در عمان پایتخت اردن اشاره کرد. اما مهم ترین عملیات های ترور وی در دوران ریاست بر دپارتمان عملیات موساد را می توان ترور حاج عماد مغنیه، فرمانده مقاومت اسلامی حزب الله لبنان در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸، ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ دانست.

از دیگر ترورهای کوهن در دوران ریاست بر این دپارتمان که بسیار هم از نظر سرویس موساد مهم و جدی ارزیابی می‌شد، ترور دانشمندان هسته ای ایران است. ترور شهدای هسته ای چون؛ شهید مسعود علی‌محمدی ۲۲ دی ۱۳۸۸، شهید مجید شهریاری ۸ آذر ۱۳۸۹، شهید داریوش رضایی‌نژاد در ‏۱ مرداد ۱۳۹۰و شهید مصطفی احمدی روشن۲۱ دی ۱۳۹۰، همه به دستور مستقیم یوسی کوهن صورت گرفته است.

کارکنان موساد یوسی کوهن را به عنوان نابغه ترور و مغز متفکر طراحی عملیات های تروریستی می شناسند. چهره‌ای امنیتی و عملیاتی با سابقه ای خونین از کشتار و ترور که به پاس ترورهای موفقش «نشان درجه یک دفاع» رژیم صهیونیستی را دریافت کرده است.

کوهن امروز با چنین سوابق تروریستی بر مسند مشاور امنیت ملی نتانیاهو و ریاست شورای امنیت ملی کابینه او تکیه زده است. راز ارتقاء کوهن به چنین جایگاهی در چیست؟ آیا قرار است تا کوهن در پست جدیدش پروژه های زنجیره ای از عملیات های تروریستی را بر علیه محور مقاومت منطقه با همکاری بندر بن سلطان سعودی طراحی و مدیریت کند؟ تحولات آتی منطقه این مسئله را روشن خواهد کرد. http://hadidnews.com/vdcjxye8.uqeihzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما