تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۵
اعضای گروهک تروریست منافقین که برای کمک به اقدامات تروریستی در سوریه به این کشور اعزام شده‌اند، در پوشش امدادرسانی، کمک‌های پزشکی و در مکان‌هایی با پوشش بیمارستان فعالیت می‌کنند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از دیده‌بان‌، یکی از اعضای منافقین که با فرار از این گروه موفق شد از سوریه خارج شود، ضمن افشای اقدامات تروریستی منافقین در پوشش امدادهای پزشکی، از کشته شدن ۲ نفر از اعضای این گروهک خبر داد.

این عضو جدا شده که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: این دو عضو مجاهدین خلق شهروند کشورهای دانمارک و سوئد بودند که از طریق هوایی به استانبول و سپس زمینی به سوریه فرستاده شده‌اند و به دستور سازمان در درگیری‌های سوریه شرکت داشتند.

این عضو جدا‌ شده افزود: اگر چه مجاهدین خلق قبلاً به همکاری مستقیم با ارتش آزاد سوریه اقرار کرده‌اند، ولی تاکنون هیچ‌گاه شرکت مستقیم در عملیات نظامی تروریستی در این کشور را بر عهده نگرفته بودند.

بر پایه این خبر، اعضای منافقین در سوریه در قرارگاهی به نام «حنیف» حضور دارند که با نام مستعار بیمارستان فعالیت می‌کند. در این قرارگاه افرادی در کنار منافقین فعالیت می‌کنند که نه فارسی می‌دانند، نه عربی و فقط به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

رابطه این گروه با ارتش آزاد سوریه عمدتاً از طریق مرز اردن و با همکاری بقایای حزب بعث عراق (شاخه عزت ابراهیم) در این کشور است. البته حزب بعث (شاخه عزت ابراهیم) این روزها همکاری نزدیکی با کشورها غربی دارد و رابطه‌اش با غرب به مراتب گرم‌تر از رابطه دولت عراق با آمریکا و دوستانش در خاورمیانه است.

سرکردگان منافقین و ارتش آزاد سوریه در ماه‌های اخیر به صورت علنی در پاریس و پایتخت‌های دیگر کشورهای غربی ملاقات و کنفرانس داشته‌اند و بنابر اطلاعیه‌های خودشان، رابطه‌ای نزدیک و استراتژیک دارند، ولی استفاده از کشور ترکیه و بخصوص استفاده از شهروندان کشورهای اروپایی برای شرکت در عملیات نظامی در خطوط مقدم درگیری (جایی که این دو عضو منافقین توسط ارتش سوریه کشته شده‌اند) اقدامی جدید است.

مشخص نیست اعزام نیروی اروپایی از طریق ترکیه به خطوط مقدم در سوریه، کار مستقیم خود منافقین بوده یا این مسئله توسط استفاده‌کنندگان از این نیروی مزدور به آنها دیکته شده است، اما مسیر این انتقال تغییر کرده و دیگر از مسیر مشخص عبور اعضای سازمان یعنی مرز اردن با کمک بقایای حزب بعث استفاده نشده است و در انتقال‌های اخیر عوامل سازمان بصورت مخفی از طریق ترکیه اعزام می‌شوند.

در هر صورت آنچه که مشخص است این است که مقامات مسئول حفاظت و امنیت داخلی کشورهای غربی مسلماً از این که شهروندانشان بدون اطلاع آنها و مخفیانه به سوریه رفته و در کنار القاعده و سازمان منافقین تعلیم دیده و مجدداً به کشورهای اروپایی آمریکایی برگردند راضی نخواهند بود. http://hadidnews.com/vdcjxmev.uqehyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما