تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
سخنرانی وزیر ارتباطات در افتتاحیه اجلاس WSIS 2015 در ژنو،

برای کاهش شکاف توسعه بایستی خدماتICT در دسترس عموم قرار گیرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با ابراز نگرانی از شکاف دیجیتالی بین کشورهای در حال توسعه با کشورهای توسعه یافته، گفت: برای کاهش شکاف توسعه باید خدمات فناوری اطلاعات(ICT) در دسترس همگان قرار گیرد.
برای کاهش شکاف توسعه بایستی خدماتICT در دسترس عموم قرار گیرد
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در مراسم افتتاحیه اجلاس WSIS ۲۰۱۵ در ژنو، ضمن تشریح نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص جامعه اطلاعاتی، افزود: ایران سرمایه گذاری ها و فعالیت های بخش خصوصی در پیشبرد اهداف شبکه ملی اطلاعات را مورد حمایت قرار داده و و از آن استقبال می کند.

وی اهمیت جامعه اطلاعاتی مردم محور و توسعه محور را مورد توجه قرار داد و گفت: جامعه اطلاعاتی مردم محور و توسعه محورمی تواند به کشورهای در حال توسعه در دستیابی و پیشبرد هرچه بهتر اهداف کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان تاکید کرد: امروز دنیا با چالش های جدی و جدیدی روبروست که برخی از این چالشها را می توان با استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات حل و فصل کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه دنیا به اقتصاد مبتنی بر نوآوری روی آورده است، گفت: لازم است گامهای بلندی برای تشویق و تسهیل نوآوری های فناورانه برداریم زیرا این موضوع ما را در رسیدن به اهداف توسعه پایدار و جامعه اطلاعات محور در همه جوانب و ساخت دنیایی بهتر کمک می کند.

واعظی افزود: حمایت از تلاش های ملی در کشورهای در حال توسعه در زمینه کاهش شکاف دیجیتال از طریق ایجاد، توسعه و تقویت ظرفیت ها برای تضمین حضور آنها در تمام زمینه های جامعه اطلاعات جهانی ضروری است.

وی با اشاره به موضوع حاکمیت و راهبری اینترنت، گفت: جمهوری اسلامی ایران موضوع حاکمیت اینترنت را براساس بیانیه ژنو مهم ترین بخش از جامعه اطلاعات می داند و تمام دولت ها باید نقش و مسوولیت برابر در مسایل سیاست گذاری بین المللی مرتبط با اینترنت داشته باشند.

واعظی با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید در جهت حمایت از نخبگان و فعالان بخش خصوصی در تکمیل و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، گفت: ایران اقدامات مربوط به توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات را سرعت داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شبکه ملی اطلاعات می تواند ضمن دسترسی راحت تر و با سرعت و کیفیت بیشتر کاربران، منجر به گسترش تولید محتوای بومی شود.

اجلاس فروم WSIS ۲۰۱۵ از ۲۵ ماه مه ۲۰۱۵ با شعار'نوآوری مشارکتی، توانمندسازی سازمان‏های ICT برای توسعه پایدار' در ژنو سوییس در حال برگزاری است.

http://hadidnews.com/vdcjxhet.uqe88zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما