تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰
هویت یکی از شهدای مفقود الاثر استان قم پس از گذشت ۳۳ سال احراز و پیکر پاک این شهید گمنام به دیار اصلی خود بازگردانده شد.
هویت شهید مفقود الاثر قمی احزار شد

به گزارش حدید نیوز، هویت حسین حسینی یکی از شهدای گمنام استان قم پس از گذشت ۳۳ سال انتظار خانواده شهید احراز و با تدبیر مسئولان مربوطه پیکر پاک این شهید گمنام به دیار اصلی خود بازگردانده شد.

شهید حسین حسینی سال ۱۳۴۲ در قم متولد شده و دوران جوانی خود را برای ایستادگی مقابل دشمن در جبهه‌های حق علیه باطل سپری کرده تا در ۲۸ مردادماه سال ۱۳۶۲ در عملیات محرم در منطقه عین‌خوش بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر به شهادت رسیده است.

پیکر پاک شهید حسین حسینی جمعه این هفته بعد از اقامه نماز جمعه با حضور عموم مردم شهید پرور استان قم از حرم حضرت معصومه(س) به سمت گلزار علی بن جعفر(ع) تشییع و مراسم یادبود این شهید عصر جمعه با حضور جمعیت قابل توجهی از اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) واقع در خیابان شهدای دروازه‌ری قم برگزار می‌شود.

همچنین برگزاری مراسم سوم شهید حسین حسینی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد موسی‌بن جعفر(ع) واقع در بلوار شهدای ۱۵ خرداد روبروی امامزاده احمد(ع) برنامه‌ریزی شده است.

پدر این شهید جوان، ۲۰ سال گذشته در انتظار بازگشت پیکر فرزند شهیدش دار فانی را وداع گفته اما اکنون انتظار چندین سال مادر، دو خواهر و برادر شهید حسین حسینی به پایان رسیده است.

لازم به ذکر است، جمعی از مسئولان سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) از جمله احمد بیطرفان معاون اجرایی، خسروی معاون نیروی انسانی و حجت‌الاسلام احمد ولی‌زاده جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در هفته جاری با خانواده شهید حسین حسینی دیدار و خبر احراز هویت این شهید را به آن‌ها اطلاع داده‌اند.

مراسم وداع با این شهید عزیز چهارشنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم به ویژه بسیجیان و مشارکت حوزه شهید امرالله قربانی و هیئت‌الشهدا در مسجدالحسین واقع در بلوار ۱۵ خرداد قم برگزار شد.
 

منبع: مهر
http://hadidnews.com/vdcjxaet.uqettzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما