تاریخ انتشار :شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷
نشست مشترک بازرگانان و تجار ایران و عمان روز جاری (شنبه) در حالی در هتل آزادی تهران برگزار شد که رئیس ایرانی اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان، از توافق برای تاسیس یک شرکت مشترک سرمایه گذاری خبر داد و گفت: این شرکت در طرح های مهم دو کشور سرمایه گذاری خواهد کرد.
توافق برای تاسیس شرکت مشترک سرمایه گذاری ایران وعمان
در این نشست مشترک که به ابتکار اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان و با حضور بیش از صد نفر از فعالان و بازرگانان و صاحبان صنایع بخش خصوصی ایران و عمان برگزار شد، دو طرف درباره گسترش همکاری های تجاری، صنعتی و بازرگانی به صورت رو در رو و بدون واسطه مذاکره کردند.

مبادلات تجاری دو کشور حدود ۸۷۷ میلیون دلار است و با توجه به کاهش منابع نفتی در عمان، این کشور به دنبال راهی برای خروج از اقتصاد تک محصولی مبتنی بر نفت و گسترش سهم خود از بازرگانی بین المللی است.

در مذاکرات مقامات سیاسی و اقتصادی دو کشور، طرف عمانی اشتیاق خود را برای خرید گاز از ایران اعلام کرده است.

عمده صادرات ایران به عمان را کالاهای صنعتی و محصولات کشاورزی تشکیل می دهد و ایران نیز عمدتا سنگ آهن و برخی کالاهای معدنی از عمان وارد می کند.

محسن ضرابی رئیس ایرانی اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان از اشتیاق طرف عمانی برای گسترش روابط با ایران خبر داد و افزود: هیات این کشور از مسئولان ارشد ۵۷ شرکت بزرگ عمان هستند و بزرگترین هیات اقتصادی عمانی محسوب می شود که به تهران سفر کرده و تمام اقتصاد این کشور به جز بخش های نفت و گاز را که در انحصار دولت مسقط است را نمایندگی می کند.

ضرابی گفت: با همکاری الکیومی رئیس عمانی اتاق مشترک ، موانع موجود را شناسایی کردیم و در حال رفع آن هستیم.

وی افزود: یکی از موانع موجود در گسترش روابط دوجانبه، نبود خط کشتیرانی بین ایران و عمان بود که از ۱۵ اردیبهشت امسال و هر ۱۵ روز یک بار، مسیر کشتیرانی بین دو کشور برقرار می شود.

رئیس ایرانی اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان همچنین از توافق برای تاسیس یک شرکت مشترک سرمایه گذاری خبر داد که در طرح های مهم ایران و عمان سرمایه گذاری خواهد کرد.

محمد حسن العنسی از مقامات اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و مدیر پشتیبانی شرکت اوریکس عمان هم از گسترش روابط اقتصادی استقبال کرد و گفت: با توجه به اینکه روابط سیاسی دو کشور همیشه در بالاترین سطح بوده است و مسئولان و مقامات دو کشور تلاش می کنند روابط اقتصادی ارتقا یابد، باید دو کشور با ایجاد تسهیلات برای بازرگانان و تجار، زمینه های همکاری مشترک و دوجانبه را بیش از پیش فراهم کنند.

http://hadidnews.com/vdcjxaet.uqe8xzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما