تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۲
مزروعی در مقاله ای اعتراف کرد:

لزوم ساختار شکنی برای کنار گذاشتن حکومت دینی

رجبعلی مزروعی از روزنامه نگاران مشارکتی که اکنون در خارج از کشور بسر می برد؛زمینه های نگاه سکولاریستی خود را در مقاله ای نگاشت.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از سراج۲۴ نامبرده در مقاله ای تحت عنوان "ماهیت قدرت" با مقدمات آشفته ای سعی کرد نظام عرفی را برتر از نظام دینی بنمایاند. او نوشت:

ما نباید در امر حکومت و حکومتداری اتکای به انسان های مومن و متقی و...را اساس قرار دهیم بلکه باید ساختاری حقوقی و نهادی و متکی بر آرای مردم (قدرت منتشر) رااز یکسو، و جامعه مدنی قدرتمند را از سوی دیگر اساس حکومت و حکومتداری قرار دهیم و تفکیک و توازن قوا هم باید بگونه ای باشد که هیچ نهادی نتواند " قدرت مطلقه " داشته و بر دیگر قوا و نهادها برتری داشته باشد.

او بدون تحلیل نگاههای انتقادی متفکران غربی که علیرغم این ادعا معتقدند چنانچه مهارهای بیرونی مانع دیکتاتوری می شود پس دولت دموکرات وایماردر آلمان چگونه نتوانست جلوی ظهور قدرت مطلقه هیتلر را بگیرد.نوشت:

تجربه بشری نشان داده است تمرکز و تجمع قدرت به هرنام و نشانی باشد میل به قدرت مطلقه و استبداد ورزی دارد و همانگونه که آیت الله نائینی نوشته است اگر این اتفاق ذیل حکومتی بنام دین صورت بگیرد بدترین نوع استبداد رخ می دهد بنابراین ما باید با نوعی بازگشت به دوران انقلاب و بازخوانی شعاری که می دادیم و مرور تجربه گذشته و کالبد شکافی مقوله « ماهیت قدرت » دریابیم که انجام اصلاحات ساختاری برای برون رفت از وضعیتی که امروز کشورمان گرفتارش شده است ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

معنای ساده این سخن مزروعی همان ساختار شکنی است که در سطور بعدی مقاله اش سعی در انکار آن دارد http://hadidnews.com/vdcjvye8.uqemvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما