تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
وزیر نفت با اعلام اینکه در مورد افزایش قیمت حامل‌های سوخت هنوز تصمیمی گرفته نشده است، برنامه این وزارت‌خانه را در سال ۹۴ تشریح کرد.
 به گزارش حدیدنیوز، زنگنه در مورد برنامه‌های این وزارتخانه در سال ٩٤ توضیح داد: توسعه و تکمیل پروژه های پارس جنوبی و به پایان رساندن فازهای ١٥ ، ١٦، ١٧ و ١٨ این میدان و همچنین توسعه میدان‌های مشترک و میدان‌های نفتی غرب کارون از مهمترین برنامه های وزارت نفت در سال جاریست.
 
وی وارد مدار شدن واحد اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس که بزرگترین پالایشگاه کشوراز نظر ظرفیت تولید است را یکی دیگر از برنامه های وزارت نفت در سال 94 عنوان کرد و گفت: پس از وارد مدار شدن واحد اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس با فاصله چند ماه، واحد دوم و سوم این پالایشگاه  نیز وارد مدار تولید می شود.
 
وزیر نفت همچنین از آغاز عملیات اجرایی مجموعه پالایشگاهی فراگیر سیراف در اواخر بهار خبر داد و افزود: هم اکنون سرمایه‌گذاران توسعه این پالایشگاه‌ها، مشخص و زمین آن تخصیص داده شده است.
 
زنگنه تأمین خوراک پتروشیمی را یکی دیگر از کارهای مهم وزارت نفت در سال ٩٤ عنوان کرد و گفت: طبق برنامه قرار است ظرفیت تولید اتان امسال یک میلیون و ٥٠٠ هزار تن افزایش پیدا کند که این بدان معناست که بیش از یک میلیون و ٥٠٠ هزار تن تولید پلی اتیلن در کشور افزایش می‌یابد.
 
وی با بیان این که این میزان اتان قرار است از فازهای ١٥، ١٦،  ١٧ و ١٨ پارس جنوبی تأمین شود، اظهار کرد: امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ها توسعه پتروشیمی‌ها تسریع یابد و به ظرفیت ٧٠ میلیارد دلار تولید در سال ظرف ٥ الی ٦ سال آینده برسیم.
 
وزیر نفت همچنین صادرات گاز را یکی دیگر از برنامه‌های مهم وزارت نفت در سال ٩٤ عنوان کرد و گفت: صادرات گاز به عراق امسال آغاز می‌شود و در سال ٩٥ به حداکثر خود می‌رسد.
 
زنگنه درباره  بیانیه ایران و 1+5 هم گفت: طبیعی است به محض لغو  تحریم‌ها نخستین کاری که می‌کنیم این است که تولید نفت را به سطح پیش از اعمال تحریم‌ها برسانیم.ما از فرصت‌های پیش آمده به طور قطع باید برای تقویت اقتصاد مقاومتی و انتقال فناوری و ساخت داخلی تجهیزات استفاده کنیم.
 
منبع: سایت خبری وزارت نفت http://hadidnews.com/vdcjviet.uqe8hzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما