تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۷
روند کاهش قیمت دلار فروشندگان را به صرافی‌ها کشاند؛

ازدحام فروشندگان دلار در مقابل صرافی‌ها

بدنبال کاهش قیمت دلار به ۳۴۵۰ تومان ، صرافی ها نیز از افزایش مراجعه مشتریان برای فروش ارز خبر می‌دهند.

به گزارش حدیدنیوز به نقل از قدس،یکی از متصدیان صرافی های در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: اخیرا با اعلام کاهش قیمت دلار بسیاری از افرادی که ارز را به عنوان سرمایه نزد خود نگاه داشته‌اند، این‌روزها فروشنده شده اند.

وی به فضای چند ماه پیش بازار ارز اشاره می‌کند و می‌افزاید: زمانی که قیمت دلار در حال افزایش بود، متقاضیان زیادی برای خرید به ما مراجعه می‌کردند، اما درحال حاضر همان متقاضیان برای فروش مراجعه می‌کنند.
این متصدی صرافی اضافه می‌کند:با این وضعیت سالهاست که ما روبرو هستیم و مشتریان ما معمولا با نوسانات قیمت ارز کم و زیاد می‌شوند و هر موقع که قیمتها کاهش پیدا می‌کند، فروشندگان ارز نیز افزایش می‌یابد.در همین حال یکی از مراجعه کنندگان به صرافی در این باره می‌گوید: من به دلیل سود بیشتر پس انداز خود را تبدیل به دلار کردم، اما اکنون متوجه شده‌ام که اشتباه کرده‌ام.
وی دلیل فروش دلارهای خود را روند کاهش قیمت دلار طی چند روز اخیر عنوان می‌کند و می‌افزاید: من به این نتیجه رسیده‌ام که خرید دلار جز زیان چیز دیگری به همراه نداشته است.
یکی دیگر از مراجعه کنندگان به صرافی می‌گوید: من چند سالی است که کار خرید و فروش دلار را انجام می‌دهم و طی این مدت هم معمولا سود کرده‌ام، اما اکنون ضرر هنگفتی کرده‌ام.
وی خود را بیکار معرفی می‌کند و ادامه می‌دهد: اگر کار بهتری پیدا کنم، قطعاً بدنبال خرید و فروش دلار نخواهم رفت.
وی با انتقاد از نظام بانکی کشور اضافه می‌کند: اگر بانکها سود مناسبی به سپرده های افراد جامعه بدهند، کمتر کسی به سمت خرید و فروش ارز می‌رود. بنا به نظر کارشناسان بازار سرمایه در حال حاضر روند تثبیت خود را سپری می‌کند و دو رویداد سیاسی و اقتصادی پیش رو می‌تواند تعیین کننده این بازار باشد.
کارشناسان معتقدند که تصویب نرخ دلار در بودجه ۹۲ و انتخابات ریاست جمهوری در چند روز آینده کشتی بازار سرمایه را به ساحل آرامی خواهد رساند.

http://hadidnews.com/vdcjvie8.uqey8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما