تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۴
قائم مقام وزیر کشور گفت: ستاد انتخابات کشور از اوایل دی‌ماه و با صدور احکام مرتبط با معاونان و سازمان‌های وزارت کشور از سوی مقام عالی وزارت، تشکیل می‌شود.
تشکیل ستاد انتخابات کشور از اوایل دی
به گزارش حدیدنیوز، محمدحسین مقیمی در گفت‌وگویی تلویزیونی افزود: تا کنون تمام موضوعات طبق برنامه زمانبندی انجام شده و در هیچ موضوعی عقب نیستیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس برنامه زمانبندی، هرجا که نیاز به هماهنگی با شورای نگهبان یا مجلس بوده، اقدامات لازم انجام شده است.

مقیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر در رشت گفت: به دنبال این هستیم که با اجرای طرح های پدافند غیرعامل، ضریب امنیت ملی را افزایش دهیم. براساس قانون برنامه پنجم توسعه، در هر پروژه عمرانی و اقتصادی باید طرح پدافند غیرعامل آن به تصویب برسد و دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد. باید تهدیداتی را که در آینده می‌تواند وجود داشته باشد، شناسایی کنیم و پایداری سیستم را بالا ببریم.

وی با اشاره به تهدیدات بویژه تهدیدات زیستی و سایبری تصریح کرد: باید توجه کنیم که اگر کسی قصد تهدید یا تخریب داشته باشد، چه دشمن خارجی و چه افرادی از داخل، با اجرای پدافند غیرعامل آنقدر هزینه‌شان بالا برود که از انجام آن کار، منصرف شوند.

مقیمی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه پدافند غیرعامل اشاره و اضافه کرد: در سال 1382 که سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل به تایید رهبری رسید. موضوعات آن ابلاغ شد و در استان‌ها شورای پدافند غیرعامل به ریاست استانداران آغاز به کار کرد. پدافند غیرعامل برای شریان‌های حیاتی است که باید از امکانات محافظت شود و باید امنیت ملی به گونه‌ای باشد که از سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهیم، بتوانیم در هر شرایطی استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش افزود: دولت تدبیر و امید در آغاز به کار، مطالعه بسیار قوی از طریق دانشگاهیان و متخصصان درباره آسیب‌های اجتماعی کشور انجام داد که نتایج تجزیه و تحلیل شده ، بسیار تکان دهنده بود.

مقیمی با بیان اینکه نتایج این اقدامات به مقام معظم رهبری و بخش های مربوطه ارائه شد افزود: جلساتی در محضر مقام معظم رهبری تشکیل شد که معظم له تاکید کردند باید کارهای مهمی انجام شود و ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک دستور، از سوی ایشان صادر شد. هم اکنون شورای اجتماعی در وزارت کشور ایجاد شده که این شورا، مسائل اجتماعی و تکالیفی که برای سازمان‌ها و دستگاه‌ها مشخص شده را پیگیری و رصد می کند.

وی با بیان اینکه تمامی نهادها عزم خود را برای رفع مسائل اجتماعی جزم کرده اند، ابراز امیدواری کرد که با توجه به وارد شدن همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها و با مشارکت مردم، آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یافته و کنترل یابد.

مقیمی خاطرنشان کرد: پنج محوری که توسط وزیر کشور در همایش استانداران مطرح شد، مسائل اجتماعی و اقتصاد مقاومتی از جمله این محورها بوده است.

مقیمی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: معاون اول رئیس جمهوری، مدیریت ستاد اقتصاد مقاومتی را برعهده دارد و در استان‌ها این وظیفه، بر عهده استانداران گذاشته شده است. در 31 استان کشور، جلسات ستادهای اقتصاد مقاومتی با دستگاه‌های اجرایی به طور منظم تشکیل و در راستای تحقق این راهبرد مهم، حدود یکصد وظیفه وزیران به مدیران کل استانی تفویض می‌شود.

مقیمی اقتصاد مقاومتی را مقاومت در مقابل تکانه‌های عظیم و سنگین توصیف و بیان کرد: باید فشارها ، کمترین اثر را داشته باشد و اکنون شرایطی فراهم است که کار بزرگی در کشور انجام شود اما تا رسیدن به اهدافی که دنبال می کنیم، فاصله داریم. http://hadidnews.com/vdcjtxet.uqexmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما