تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۵
امام‌جمعه موقت تهران گفت: آمریکا دست از پا خطا کند و عزم به سوی ایران کند، مرکز سالمی برای آنان در جهان باقی نخواهیم گذاشت.
آمریکا دست از پا خطا کند مرکزی سالم برای‌شان باقی نمی‌گذاریم/ دولت و مجلس مشکل سپرده‌گذاران را سریعا حل کنند
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب موقت این هفته نمازجمعه تهران در خطبه دوم با تبریک پیروزی ارتش عراق در موصل، گفت: به حمدالله داعش در موصل ریشه‌کن شد. پلیس فدرال عراق اعلام کرده در جریان آزادسازی موصل بیش از 1000 تکفیری داعشی کشته شد و ده‌ها خودروی انتحاری منهدم شد.
 
وی افزود: چهارشنبه گذشته سالروز سرکوب خونین مردم علیه کشف حجاب در سال 1304 شمسی بود. این روز در نظام ما به عنوان روز "حجاب و عفاف" نام‌گذاری شده است. برادران و خواهران! باید عرض کنم مسئله حجاب بسیار مهم است. هم با دین ارتباط دارد و هم با سیاست و استقلال کشور. وقتی دنیا ببیند در ایران حجاب مورد توجه است، قضاوت می‌کند که این مردم متدین هستند، پایبند به حجاب هستند و بنابراین به سادگی نمی‌شود به این مردم آسیب رساند و اما اگر ببیند بدحجابی رایج شده و جاهایی احیاناً کشف حجاب شده چشم به کشور خواهند داشت.
 
خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره فضای داخلی خودروها در رعایت حجاب، تصریح کرد:‌ می‌گویند در برخی ماشین‌ها کشف حجاب وجود دارد. شما بدانید فضای داخل اتومبیل خصوصی نیست که کسی بگوید فضای خصوصی است و چه کار به کار خصوصی دارید. این ماشین است که در خیابان حرکت می‌کند، از پشت شیشه همه مردم، ساکنین خودرو را می‌بینند، بدحجاب و بی‌حجاب باشد همه می‌بینند و این دیگر فضای خصوصی نیست و فضای عمومی است و باید نیروی انظامی با قاطعیت با این افراد برخورد کند.
 
امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: حضرت مکارم شیرازی در این زمینه تصریح کرده‌اند که فضای ماشین خصوصی نیست و ماشین فضای عمومی است و همه می‌بینند و باید دقت شود، چه بسا افرادی که حجاب را مراعات نمی‌کنند، آدم‌های نجیبی باشند، اما فرهنگ غلط در خانواده آنها حاکم است، به خود بیایید، والله قیامتی است و در قیامت نمی‌توانید جواب دهید. در عالم برزخ نمی‌توانید جواب دهید، اگر گفتند با این کارتان به استقلال کشور آسیب رساندید و عزت انقلاب را از بین بردید و دشمن فکر کند در ایران از انقلاب دست کشیده‌اند و بدانید جواب این ضربه‌ها را در قیامت نمی‌توانید بدهید. مادران روی دختران‌شان دقت کنند، البته باید از نیروی انتظامی تشکر کنم که نسبتا خوب عمل کرده است.
 
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در ادامه مسئله آمریکا را مور توجه قرار داد و گفت: آمریکا روز به روز بر جنایت‌هایش اضافه ‌می‌کند. حمایت از خون‌ریزان و قاتلان دنیا چیز کمی نیست و برای آمریکا عادی شده، جای تعجب هم نیست. ماهیت آمریکا ماهیت کثیفی است. آنچه مایه تعجب است این است که برخی ضعیفان می‌گویند آمریکا قوی است و ایران قدرت مقابله ندارد و چه بهتر که دست از مقاومت بردارد و رو به سازش بیاورد؛  واعجبا، اینها گویا وعده‌های قرآن را فراموش کرده‌اند و یا باور ندارند.
 
وی تصریح کرد: در عین اینکه قرآن می‌گوید ما گروه‌های اندک را یاری می‌کنیم، اما بحمد‌الله نظام ما اندک نیست و جمع ما کثیر است، امام حسین(ع) در روز عاشورا به صف رزمنده‌هایش گفت جمعیت کم در نظر ما زیاد است و آنها که ما را محاصره کردند، ناچیزند.
 
امام‌جمعه موقت تهران بر همین اساس خاطرنشان کرد: ما مقتدر هستیم، دنیا این را بداند؛ ما رهبر مقتدر و توانا و شجاع داریم. پوتین وقتی از فرودگاه می‌خواست به تهران بیاید مستقیماً به دیدار رهبری می‌رود و شیفته رهبری می‌‌شود و ما رهبر قاطع داریم، ما نیروهای مسلح کاردان داریم. سپاه و ارتش و نیروی انتظامی داریم. سپاهی داریم که دل دشمن را با موشک لرزاند.
 
خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران با هشدار به آمریکا اظهار داشت: دست از پا خطا کنند و عزم به ایران کنند، آنها (نیروهای مسلح ) مرکز سالم برای آمریکا در جهان باقی نخواهند گذاشت.  آمریکا فکر می‌کند با فشار اقتصادی می‌تواند مردم را خسته کرده و در مقابل نظام قرار دهد، غافل از اینکه مردم 36 سال مقاومت کردند و خسته نشدند و همه نوع فشاری را تحمل کردند، البته مسئولان باید برای حل مشکلات به ویژه اقتصادی و تولید و اشغال فکر کنند.
 
وی افزود: باز آمریکا فهمیده که ستون نظام ولایت است و تمام سعی او سست کردن این پایه است،‌ مثلا در برابر هر سخنی که رهبری می‌گوید، تلاش می‌کنند زمزمه مخالفی را به وجود بیاورند و مردم را در سیاست کلی نظام که به وسیله رهبر انقلاب بیان می‌شود به تردید بیاندازند، البته در مردم این وسوسه‌ها اثری ندارد و شجاعت و تدابیر و اشراف در بیانات مقام معظم رهبری را مشاهده می‌کنند که به برکت همین قاطعیت و بینش قوی ایشان، کشور از خطر مصون و ایران در جهان ناامن، جزیره امن است.
 
آیت‌الله موحدی‌کرمانی با یادآوری خیانت‌های آمریکا به برخی رهبران دنیا گفت: دنیا می‌داند آمریکا با مرسی در مصر چه کرد؟ آنها هیچ دستاوردی برای ملت‌ها نمی‌گذارند. دیدید با قذافی در لیبی چه کردند؟ آنها تماماً خوی استکباری دارند و اینها مایه عبرتی برای طرفداران مذاکره با آمریکاست.
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران در بخش پایانی سخنانش مشکلات سپرده‌گذاران بانکی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مشکل سپرده‌گذارها حل شود. مجلس گام مهمی برداشته و دولت هم شروع کرده و انشاءالله این مشکل حل خواهد شد. این موضوع مهم است و به اعتماد مردم به نظام و دولت ربط دارد و باید این ارتباط حفظ شود.
 
آیت‌الله موحدی‌کرمانی به اشاره به موضوع سود بانکی گفت:‌ سودها، ربا و حرام است. بانک‌ها باید مردم را توجیه کنند و براساس شرع عمل کنند. خطر بسیار بزرگ است، نظام را تهدید می‌کند، اگر یک درهم ربا هم باشد آیا می‌دانید چه تعبیری دارد؟ سود ربای خالص است و می‌خواهید ربا نباشد، به دستور شورای نگهبان عمل کنید و قرارداد شرعی به صورت وکالت و مضاربه ببندید و در آن صورت حلال می‌شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: معضل قاچاق هم باید حل شود. دادستان کل کشور در این زمینه فریادشان بلند شده و اعلام خطر کرده است.
 
به گزارش تسنیم، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه اول نمازجمعه نیز  با اشاره به مسئله قیامت گفت: مسئله یاد قیامت از مسائلی است که قرآن درباره آن بسیار سخن گفته است. باید قیامت را بشناسیم،‌ اینکه قیامت چه روزی است. روزی است که به تعبیر قرآن 50 هزار سال عمر دارد.
 
وی افزود: در روز قیامت پرده‌‌ها پس زده می‌شود، پرده‌ها فقط در این دنیا محفوظ است، اما در قیامت پرده‌ها دریده می‌شود و همه مسائل آشکار می‌شود، در این دنیا فردی را ملاقات می‌کنیم که او را نمی‌شناسیم که اخلاقش خوب است یا بد، در این دنیا پوشانده شده، اما در قیامت همه اینها آشکار خواهد شد.
 
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به روایاتی از پیامبر گرامی اسلام در زمینه قیامت تصریح کرد: رسانه‌ها و روزنامه دقت کنند آبروی افراد را نبرند، کلمه‌ای را نگویند که آن کلمه موجب سقوط یک فرد شود، اگر هم واقعا به این شکل است، مجاز به گفتن آن نیستیم، ما باید پرده‌پوش باشیم، نه اینکه پرده‌ها را بدریم. خداوند همه ما را پیوسته به یاد قیامت بیاورد. http://hadidnews.com/vdcjthet.uqeiyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما