تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۰
زمزمه های شبکه نسیم در حال قطعی شدن

اضافه شدن شبکه جدید خوب یا بد؟

شبکه نسیم شبکه‌ای است که شادی، نشاط و لبخند را می‌خواهد به خانواده‌های مردم بیاورد.
اضافه شدن شبکه جدید خوب یا بد؟
به گزارش حدیدنیوز، معاون سیمای رسانه ملی  روز گذشته در حاشیه نشست شورای نظارت سازمان صداوسیما با دست اندرکاران و عوامل برنامه‌های رمضانی سیما، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره کارکرد شبکه «نسیم» گفت: طبیعتا من همان‌طور که قبلا هم اعلام کرده بودم، در معاونت سیما راه‌اندازی بیش از ده‌ شبکه در دستور کار بوده، ما در واقع کار مطالعاتی بیش از ۱۰ شبکه و ۵ کانال را در دستور کار قرار داده‌ایم  وقتی می‌گویم کانال، در حقیقت زیرمجموعه شبکه قرار می‌گیرد .



وی ادامه داد: ما کارهای مطالعاتی آنها را انجام داده‌ایم و بخشی از آنها هم که انجام نداده‌ایم، به خاطر مشکلات مالی است که از این جهت داریم وگرنه بعضی از این شبکه‌ها بر اساس زمان‌بندی زودتر هم باید افتتاح می‌شدند .



دارابی تصریح کرد: شبکه نسیم شبکه‌ای است که شادی، نشاط و لبخند را می‌خواهد به خانواده‌های مردم بیاورد. این شبکه فعالیتش با ۴ ساعت برنامه تولیدی آغاز می‌شود و این ۴ ساعت در طول شبانه‌روز تکرار می‌شود و بعد هم فعالیتش ۲۴ ساعته خواهد شد. ضمن اینکه این شبکه در برخی مناسبات ویژه برنامه‌های مختلفی خواهد داشت و همین الان برخی از برنامه‌های این شبکه در مرحله تولید است و کنداکتور خوبی را برای آن طراحی کرده‌ایم و تیزرها و تبلیغات ویژه اطلاع رسانی این شبکه نیز به زودی از تلویزیون پخش خواهد شد و امیدواریم که ما در ماه‌های آینده فعالیت آن را آغاز کنیم .



وی درباره زمان آغاز به کار این شبکه نیز عنوان داشت: پیش بینی من این است که فعالیت آزمایشی این شبکه اگر مشکلات برطرف شود، که البته فنی است و ما آن را در تی‌اس سوم و برای شهر تهران طراحی کرده‌ایم، بتوانیم رفع کنیم و در پایان تابستان امسال آغاز کنیم و بعد به افتتاح رسمی برسیم .



تجربه ای نه چندان مثبت از راه  اندازی شبکه جدید



این سخنان علی دارابی در شرایطی مطرح می شود که علی رقم تاسیس چند شبکه جدید در سال های اخیر در رسانه ملی این سازمان نتوانسته تا در مقابل مشکلات مالی خود قد علم کند و به همین علت هم برای پر کردن این شبکه توان برنامه سازی لازم و کافی را نداشته است .



مخاطبان ابتدا از سریال های خاطره انگیز پخش شده از شبکه های جدید سیما ابراز خرسندی کرده و از دیدن آنها لذت می بردند ولی کم کم با گذر زمان برنامه های پخش شده از این شبکه ها نیز تکراری و کسل کننده شد گویی وظیفه ای جز تکرار مکررات ندارند و هیج نو اوری در آنها دیده نشد.



آغاز شبکه هایی چون تماشا و نمایش با اهداف نامعلوم خبر از دغدغه مدیران این رسانه برای جلب نظر مخاطب داشت تا اینکه این شبکه های تازه تاسیس هم با گذشت زمان رسالت خود را از یاد برده و فقط به پر کردن زمان پخش خود فکر کردند  و مخاطب از تکراری بودن برنامه ها باز هم راه را از رسانه ملی کج کرد و به برنامه های مخرب ماهواره پناه برد !



امروز خبر از اغاز به کار شبکه ای جدید به نام نسیم رسیده است شبکه ای که قرار است به صورت مجزا ولی با مدیریت گروه شبکه نمایش اداره شود ؛ اما آیا با شرایط فعلی و سونامی رخ داده در صدا و سیما می توان از پس مخارج سنگین یک شبکه مستقل دیگر بر آمد شبکه ای که وظیفه اش خندادن مردم است و بی شک که با پخش تکرار نمی توان چند باره مردم را به خنده دعوت کرد و کارویژه طنز نیازمند برنامه ریزی دقیق و نو آوری در عرصه برنامه سازی است .



امید است مدیران با ایده پردازی ها و نگرش های مبتکرانه بتوانند جذابیت را به رسانه ملی باز گردانند و نه تنها به فکر گسترش بی فایده این رسانه باشند. http://hadidnews.com/vdcjt8e8.uqexhzsffu.html
منبع : تهران پرس
نام شما
آدرس ايميل شما