تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۹
رییس کل بانک مرکزی گفت: رقم نقدینگی در کشور ۴۲۴ هزار میلیارد تومان است.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایسنا، محمود بهمنی در دومین همایش بانکداری الکترونیکی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که رشد نقدینگی ۲۲.۱ درصد است، اظهار کرد: متناسب با حجم مبادلات و معاملات این میزان باید تغییر کند اما این نقدینگی باید به بخش تولید هدایت شود.

بهمنی با بیان این‌که نقدینگی باید از بازار سفته‌بازی خارج و به بخش‌های تولیدی تزریق شود، درباره‌ نرخ ارز مرجع در سال ۹۲ گفت: هنوز برای این موضوع تصمیم‌گیری نشده و منتظریم که بودجه سال ۹۲ مشخص شود.

وی در ادامه درباره‌ی زمان تثبیت‌شدن نرخ ارز گفت: برنامه‌ریزی‌ها را انجام داد تا بتوانیم افزایش قیمت‌ها را کنترل کنیم که البته در حال حاضر بازار تا حدودی تثبیت شده است.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوال مبنی بر نرخ تورم گفت: زمانی که نرخ مرجع به حدود دو هزار و ۵۰۰ تومان افزایش می‌یابد، طبیعی است که افزایش قیمت‌ها را داریم، ولی این افزایش قیمت‌ها برای یکبار است زیرا زمانی که تورم از نقطه‌ای حرکت کند سال آینده مبنای تورم همان قیمت دوم خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که این افزایش قیمت باید یکبار در اقتصاد کشور اتفاق می‌افتاد، گفت: زمانی که هدفمند‌سازی یارانه‌ها اجرا می‌شود آثار خاصی را خواهد داشت و سپس برنامه‌ها برای کاهش قیمت‌ها آغاز می‌شود.

بهمنی هم‌چنین درباره‌ی انتشار خبری مبنی بر حذف تدریجی دلار از مرکز مبادلات که چندی پیش سخنگوی مرکز مبادلات ارزی اعلام کرده بود، گفت: البته قرار است مبادلات دلاری تغییر پیدا کند ولی برنامه‌ای برای حذف دلار از مرکز مبادلات نداریم و هم‌چنان مرکز مبادلات تقویت می‌شود، ولی با توجه به این موضوع که با کشور‌های اروپایی و آمریکا مبادلات نداریم، این عرضه‌ها باید تبدیل شود و به همین دلیل است که این تغییر را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: اجرای این امر باید نتیجه‌ی عکس در بازار آزاد داشته باشد و قیمت دلار را کاهش دهد، زیرا با کاهش تقاضا باید قیمت آن افت کند و منظور از این خبر اجرای این تغییرات بوده است بنابراین میزان عرضه‌ی ارز در مرکز مبادلات کاهش نخواهد یافت. http://hadidnews.com/vdcjoxev.uqextzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما