تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۶
ناشران محروم شده در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای حضور در نمایشگاه امسال، با رأی هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران، در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهند داشت.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از مهر، علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد و رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این خبر گفت: هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران، روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت در محل برگزاری نمایشگاه کتاب (مصلای بزرگ حضرت امام خمینی«ره») تشکیل و به تخلفات برخی از ناشران در نمایشگاه با توجه به ضوابط، مقررات و آئین‌نامه انضباطی رسیدگی و مقرر شد، حضور ناشران مذکور در این دوره از نمایشگاه بلامانع باشد.

اسماعیلی افزود: این تصمیم و رأی هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران در راستای وظایف قانونی و ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برای حمایت از ناشران انجام شده است.

در همین راستا همایون امیرزاده، رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پس از برگزاری این جلسه گفت: در این جلسه که نخستین جلسه رسیدگی به تخلفات ناشران در سال ۹۲ محسوب می‌شد، تخلفات پیش‌بینی شده ناشران بررسی و اعلام شد.

وی افزود: واگذاری غرفه به غیر، ارائه و فروش کتاب‌های سایر ناشران، عرضه و فروش کتاب‌های ممنوعه، فاقد شناسنامه، غیرمرتبط و کتاب‌های انتشار یافته قبل از سال ۱۳۸۷، عرضه و فروش اقلام و کالاهای غیر مرتبط و غیر کتاب، غیر مجاز و رعایت نکردن حداقل تخفیف ۱۰ درصدی از جمله مصادیق هیأت رسیدگی به تخلفات پیش‌بینی شده ناشران در نمایشگاه کتاب است.

وی تصریح کرد: ایجاد مزاحمت‌های صوتی، استفاده نکردن و به کارگیری دستگاه کارت خوان و نپذیرفتن بن یا کارت الکترونیکی، معاوضه بن با وجه نقد یا نقد کردن کارت الکترونیکی بدون فروش کتاب، فروش کتاب به قیمت بالاتر از پشت جلد ناشر اصلی، مجهز نبودن غرفه به کپسول اطفای حریق، حضور نداشتن مدیر یا جانشین مدیر در غرفه و تأخیر در بازگشایی غرفه و تعجیل در تعطیل غرفه، انجام فعالیت‌های جنبی بدون هماهنگی با کمیته ناشران داخلی و برهم زدن نظم عمومی در غرفه و سالن‌ها از دیگر مصادیق عنوان شده است.

امیرزاده به دیگر مصادیق مصوب در هیأت رسیدگی به تخلفات پیش‌بینی شده ناشران در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: رعایت نکردن حجاب و شئونات اسلامی، حضور افراد غیر مسئول در داخل غرفه، الصاق نکردن کارت شناسایی، ارائه اطلاعات نادرست و ناقص در اسناد ثبت نام، بی توجهی به تذکرات ناظران و مسوولان بخش ناشران داخلی، تحویل نگرفتن به موقع غرفه و نبودن چیدمان به موقع در زمان بازگشایی و افتتاح نمایشگاه و رعایت نکردن دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد برگزاری نمایشگاه از جمله این موارد است.

رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران ادامه داد: همچنین حضور ناشران محروم شده در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این دوره از برگزاری نمایشگاه بلامانع اعلام شده است.

وی تعداد ناشران متخلف محروم شده در دوره گذشته را به دلیل تخلف نمایشگاهی ۴۰ ناشر عنوان کرد که در این دوره رفع محرومیت شده‌اند. http://hadidnews.com/vdcjovev.uqehvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما