تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۷
اگر به ازای هر بار استفاده از دستگاه کارت خوان بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ تومان از دارنده دستگاه به عنوان کارمزد دریافت شود، براساس حدود ۴۳۰ میلیون تراکنش انجام شده در پایانه های فروش طی خردادماه امسال، حدود ۴۳ تا ۵۱.۵ میلیاردتومان درآمدزایی خواهد شد که البته در برخی مواقع مانند روزهای پایان سال می‌توان انتظار داشت تعداد تراکنشها نیز به نحو چشمگیری افزایش یابد. در عین حال، با فرض ۴۳۰ میلیون تراکنش در ماه، درآمد سالیانه کارمزد برای کارتخوان‌ها بین ۶۹۲ تا ۸۳۰ میلیارد تومان خواهد بود.
جدول محاسبات درآمد میلیاردی کارت‌خوان‌ها/ ۸۳۰ میلیارد ناقابل کجا می‌رود؟
به گزارش حدیدنیوز، براساس آخرین برآوردهای بانک مرکزی مبلغ کارمزدی که از ابتدای آبان ماه از دستگاه های پایانه فروشگاهی بابت هر تراکنش از دارندگان کارت خوان ها اخذ خواهد شد، حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ تومان خواهد بود که البته این مبلغ درصدی از رقم فروش نیست و به میزان تراکنش بستگی دارد.

هزینه‌ محاسبه شده بانک مرکزی برای هر تراکنش بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان است که تصمیم بر این شده است که حدود ۵۰ درصد از این هزینه‌ در قالب کارمزد پوشش داده شود.

مسئولان بانک مرکزی تاکید کرده اند که مبلغی که کسر می شود متوجه شهروندان نخواهد بود، بلکه حدود دو میلیون واحد صنفی که از پایانه های فروش استفاده می کنند را در بر خواهد گرفت. بررسی ها نشان می دهد که در خردادماه امسال مجموع تعداد تراکنش های "شاپرک" شامل ۱۲ شرکت ارائه دهنده خدمات در کلیه بخش ها در کل کشور ۵۷۷.۰۶۹.۴۸۶ تراکنش بوده است.

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی، در خردادماه امسال تعداد تراکنش های پایانه های فروش در سراسر کشور بیش از ۴۲۹.۹۴۶.۷۷۷ میلیون بوده است. از این تعداد ۲۹۴.۷۰۳.۸۲۶ تراکنش مربوط به خرید، ۸۷.۵۵۳.۱۳۹ تراکنش مربوط به مانده گیری و حدود ۴۷.۶۸۹.۸۱۲ تراکنش نیز پرداخت قبض و خرید شارژ بوده است.

این در حالی است که مطمئنا تعداد تراکنش های پایان سال و شهریورماه که نزدیک به فصل آغاز مدارس است، به چند برابر افزایش می یابد. با این وجود اگر تعداد تراکنش های خردادماه را ملاک قرار دهیم و با این حساب اگر بابت هر تراکنش دریافت مبلغ ۱۰۰ تومان در شورای پول و اعتبار به تصویب نهایی برسد، درآمد حاصل از کارمزدگیری بابت هر تراکنش پایانه های فروش در هر ماه حدود ۵۷.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان و سالیانه ۶۹۲.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان خواهد بود.

همچنین اگر رقم کارمزد ۱۲۰ تومانی تصویب شود، درآمد ماهیانه ۶۹.۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان و سالیانه ۸۳۰.۸۸۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان خواهد بود. http://hadidnews.com/vdcjovet.uqevazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما