تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۵
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: از مهر امسال تمامی پرواز‌های زیارتی و خارجی فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل می‌شود.
به گزارش حدیدنیوز، محمود رسولی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، درباره انتقال پروازهای زیارتی و حج از مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: براساس تصمیم شورای کمیته هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و بخش‌های مختلف فرودگاهی، مقرر شده است که از شش ماهه دوم امسال، هیچ پرواز‌ زیارتی و پرواز خارجی در فرودگاه مهرآباد انجام نشود که یکی از پروازهای خارجی، همان پروازهای زیارتی است که به عربستان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال رایزنی هستیم تا زیرساخت‌های لازم هر چه سریع‌تر در فرودگاه امام خمینی (ره) برای پذیرش پروازهای زیارتی فراهم شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: تنها مشکلی که در این‌باره وجود دارد، تعیین ساعت پروازها است؛ اگر سازمان هواپیمایی کشوری در این باره هماهنگی‌های لازم را داشته باشد، به زودی پروازهای خارجی مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: سازمان حج و زیارت نیز درباره‌‌ انتقال پرواز حجاج از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) در حال برنامه‌ریزی است و این موضوع را پی‌گیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: از این پس پروازهای حج عمره که از دی ماه آغاز می‌شود، قطعاً در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.

رسولی‌نژاد تصریح کرد: اما انتقال پروازهای حج تمتع به آن دلیل که به زودی ‌آغاز ‌می‌شود هنوز به طور کامل مشخص نیست، اما در صورت تنظیم ساعات پروازی، این پروازها نیز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: اما ۵۰ درصد پرواز‌های حج تمتع از مهرماه امسال در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.

رسولی‌نژاد تأکید کرد: به هر حال ‌سعی می‌کنیم از ابتدای مهر‌ماه هیچ پرواز خارجی در فرودگاه مهرآباد انجام نشود و تمامی پروازهای خارجی مهرآباد از ابتدای مهر‌ به فرودگاه حضرت امام خمینی انتقال یابد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: البته ترمینال زیارتی فرودگاه امام خمینی (ره) آماده نیست بنابراین در صورت انتقال پرواز حجاج به این فرودگاه، از ظرفیت موجود استفاده می‌کنیم. http://hadidnews.com/vdcjote8.uqe8izsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما