تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲
معاون وزیر و رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گفت: جمع آوري و تكميل حدود 80هزار خودروي توليد شده با قطعات ناقص و دو سال توليد خودرو بدون كسري كه در ايران خودرو رخ داده، يك كار جهادي و مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتي است.
توليد خودرو بدون كسري مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتي است

به گزارش حدید نیوز به نقل از  ايكوپرس، دكتر منصور معظمی پس از بازديد خطوط و سالن‌هاي توليد گروه صنعتي ايران خودرو اظهار كرد: خودرو در كشور به عنوان يك نماد اقتصادي و حتي اجتماعي مطرح شده است. در سال 93 كه خودروسازي كشور رونق داشت و 1/1 ميليون خودرو توليد شد، رشد اقتصادي كشور بهبود قابل توجهي داشت اما عكس اين اتفاق را در سال 94 شاهد بوديم.


وي با بيان اينكه متاسفانه به دليل كامل نبودن ناوگان عمومي حمل و نقل شهري، زندگي بدون داشتن خودروي شخصي بسيار دشوار است و حدود 60 تا 70 درصد خودروها به صورت تك سرنشين در خيابان‌ها تردد مي كنند، افزود: اين امر خودرو را از يك كالاي لوكس به وسيله‌اي استراتژيك در كشور تبديل كرده،‌ در حالي كه در كشورهاي توسعه يافته اينگونه نيست و به دليل استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومي، خودرو يك كالاي لوكس به شمار مي‌آيد.


معاون وزير صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: ايران خودرو به عنوان بزرگترين بنگاه اقتصادي كشور بايد براساس اصول صرفا اقتصادي حركت كند و سودآوري ماموريت اصلي هر بنگاه است. خوشبختانه در بازديد امروز شاهد بودم كه در ايران خودرو يك نظم خاص و روابط انساني مطلوب حاكم است كه جاي تبريك دارد.


دكتر معظمي اظهار كرد: مجموعه 60 هزار نفري ايران خودرو سازماني استراتژيك و تاثيرگذار اقتصادي است كه مديريت و اداره آن حساس و پيچيده است،‌ از اين رو بايد از تمام كساني كه در اداره و پيشرفت اين مجموعه تلاش مي‌كنند تقدير كرد.


رئيس هيات عامل سازمان گسترش بر لزوم جذب سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي نيز تاكيد كرد و افزود: با توجه به شرايطي كه در گذشته بر اقتصاد كشور حاكم بوده، توان رقابتي ما در بازارهاي جهاني كاهش يافته اما مي‌شود با همكاري با شركاي قدرتمند خارجي به اين هم دست پيدا كرد.


وي با بيان اينكه حضور در بازارهاي جهاني بايد مهمترين استراتژي هيات مديره ايران خودرو باشد، گفت: برجام يك فرصت گشايش اقتصادي را براي كشور فراهم آورد و در اين ميان قرارداد ايران خودرو با پژو يك فرصت قابل توجه براي صنعت خودرو است. بايد از اين فرصت و فرصت‌هاي مشابه براي حضور در بازارهاي جهاني استفاده كرد.


دکتر معظمي اظهار كرد: ايران خودرو شركت بسيار بزرگي است اما نسبت 60 هزار نفر براي توليد 500 هزار خودرو،‌ عدد مطلوبي نيست. ساده‌ترين كار براي بهبود اين عدد كنار گذاشتن نيروهاي كار است اما به هيچ وجه نبايد به اين رويكرد فكر كنيم،‌ بلكه برنامه صحيح توانمندسازي نيروها و توسعه توليد است.


گفتني است،‌ رئيس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران به همراه تعدادي از مديران و معاونان اين سازمان در بازديدي چند ساعته از سالن‌هاي پرس،‌ بدنه،‌ رنگ، ‌موتور سازي، مونتاژ و مركز تحقيقات ايران خودرو ديدن كردند. مهندس هاشم يكه زارع،‌ مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو و تعدادي از مديران ارشد اين شركت نيز معاون وزير صنعت، معدن و تجارت را همراهي كرده و در پايان طي جلسه‌اي به ارائه گزارش و تبادل نظر پرداختند. http://hadidnews.com/vdcjooet.uqetozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما