تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۲
ده‌ها معترض مصری صبح امروز دوشنبه به مقر اصلی اخوان‌المسلمین در المقطم در شرق قاهره یورش بردند و آن را به آتش کشیدند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، پایگاه المصری الیوم گزارش داد که معترضان مصری پس از کشته شدن ۸ نفر و زخمی شدن ۷۰ نفر دیگر در مقابل مقر اصلی اخوان‌المسلمین در المقطم به این مقر یورش برده و آن را به آتش کشیدند.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه تعدادی از اعضای جماعت اخوان‌المسلمین موفق شدند همکاران خود را که از عصر یکشنبه در این مقر بودند، با تیراندازی به سمت تظاهرات‌کنندگان از ساختمان خارج و آنها را فراری دهند، معترضان نیز به ساختمان حمله کردند.

از سوی دیگر الاهرام گزارش داد که دادستانی جنوب قاهره نیز اجرای تحقیقات در مورد حوادثی که روز گذشته در مقابل دفتر ارشاد اخوان‌المسلمین در منطقه المقطم رخ داد و طی آن ۸ نفر از جوانان کشته و ۷۰ نفر دیگر زخمی شدند، آغاز کرده است.

نافرمانی مدنی در ادارات دولتی

از صبح امروز تعدادی از تحصن‌کنندگان در میدان التحریر در ادامه اعتراضات خود و درخواست برکناری مرسی و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، مجمع التحریر را بستند.

امروز دوشنبه استان اسماعیلیه نیز شاهد آغاز نافرمانی مدنی در داخل ادارات دولتی بود و تحصن‌کنندگان در ساختمان استانداری و شورای شهر را با زنجیر بستند.

در اسیوط نیز پس از دفن جوانانی که در حوادث دیروز کشته شدند، تحصن‌کنندگان در مقابل ساختمان استانداری اسیوط مانع ورود استاندار و کارکنان آن به ساختمان شدند.

۱۶ کشته و بیش از ۹۰۰ زخمی

وزارت بهداشت مصر نیز اعلام کرد که در جریان درگیری‌های دیروز به مناسب برگزاری تظاهرات ۳۰ ژوئن، ۱۶ نفر کشته و بیش از ۹۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش بیشترین تعداد کشته‌ها در قاهره بود که ۸ نفر در جریان درگیری‌ها در مقابل مقر اصلی جماعت اخوان‌المسلمین در المقطم کشته و بیش از ۸۰ نفر نیز زخمی شدند.

در شهر اسیوط نیز ۴ نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند در اسکندریه یک نفر کشته و ۳۰۰ نفر زخمی، در کفرالشیخ یک کشته و ۳۱ زخمی، در الغربیه یک کشته و ۳۸ زخمی در الفیوم یک کشته و ۵۰ زخمی و در بنی سویف نیز یک کشته و ۳۸ نفر زخمی شدند.

استقرار تانک‌های مصری در مرز نوار غزه

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از شاهدان عینی فلسطینی و مصری گزارش داد که تعداد زیادی از تانک‌های مصری بامداد امروز دوشنبه برای نخستین بار طی چند سال گذشته در مرز مصر و فلسطین اشغالی مستقر شدند.

شاهدان عینی گفتند که ارتش مصر نیروهای خود در مرز با نوار غزه را با استقرار حدود ۳۰ تانک که بیشتر آنها در دو منطقه شرقی و غربی شهر رفح مصر و اطراف پایگاه‌های نظامی ارتش است، تقویت کرد.

بر اساس این گزارش این تانک‌ها برای نخستین بار طی سال‌های گذشته وارد مرز فلسطین اشغالی و مصر می‌شوند.

روز گذشته مصادف با ۳۰ ژوئن اولین سالروز‌ مراسم تحلیف محمد مرسی رئیس جمهور مصر در میدان التحریر بود که معارضان حکومت با دعوت به شرکت در تظاهرات خواستار برکناری مرسی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری شدند. http://hadidnews.com/vdcjome8.uqe88zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما