تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰
در حالی که وزیر بهداشت نسبت به خطرناک بودن مصرف روغن پالم برای سلامت انسان و استفاده از این روغن در محصولات لبنی هشدار داده است، امروز یک روزنامه پرتیراژ در ویژه‌نامه‌ای ضمن تبلیغ شرکت‌های لبنی، به دفاع از این روغن پرداخته است.
دفاع یک روزنامه اقتصادی پرتیراژ از روغن پالم/سردرگمی مردم در مصرف لبنیات/ پالم مفید است یا مضر؟
به گزارش حدیدنیوز، در حالی که به گفته وزیر بهداشت برخی کارخانه‌های صنایع لبنی به صورت غیرمجاز از روغن پالم در تولیدات خود استفاده می‌کنند و مصرف این روغن در بخش بزرگی از محصولات لبنی غیرقانونی است، یک روزنامه اقتصادی پرتیراژ در ویژه‌نامه‌ای ۸ صفحه‌ای ضمن تبلیغ برخی شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی، مطالبی در دفاع از روغن پالم منتشر کرده است.

این در شرایطی است که مردم در استفاده از محصولات لبنی و به ویژه شیر که نقش مهمی در سلامت انسان دارد، همچنان بدبین و دودل هستند و با سردرگمی روبرو شده‌اند.

در ویژه‌نامه این روزنامه اقتصادی هیچ اظهار نظری از سوی مسئولان وزارت بهداشت و افراد صاحب‌نظر در مورد سلامت انسان منتشر نشده و صرفاً به صورت یک‌جانبه به دفاع از روغن پالم پرداخته است.

در مطلب آغازین این ویژه‌نامه با عنوان «چرا پالم جنجال ساز شد؟» سعی شده تا با تأکید بر این جمله که «تاکنون هیچ شرکت تولیدی متخلفی به صورت رسمی از سوی وزارت بهداشت و یا سازمان غذا و دارو معرفی نشده است» از خسارت وارد شده به صنایع لبنی در اثر انتشار خبر استفاده از پالم در محصولات لبنی و همچنین دفاع سازمان استاندارد از صنایع لبنی سخن گفته شده است.

این در حالی است که سازمان استاندارد حتی پیش‌تر از وزارت بهداشت و در فروردین امسال در خبری رسمی از مصرف روغن پالم در برخی محصولات لبنی خبر داد و اخیراً نیز در بیانیه‌ای مشترک با وزارت بهداشت استفاده از روغن پالم در تمام محصولات لبنی به جز بستنی را ممنوع اعلام کردند.

انتشار ویژه‌نامه این روزنامه اقتصادی نه تنها برای خوانندگانش روشنگری به همراه نداشته است، بلکه آنها را نسبت به منصفانه بودن موضع رسانه‌ها بدبین می‌کند.

باید گفت هرچند بخشی از فعالیت رسانه‌ها، تأمین منابع مالی و کسب درآمد است اما نباید به نقش مطالب منتشر شده در سلامت و رفتار اجتماعی مردم بی‌توجه بود و به هر قیمتی که شده فقط به کسب درآمد فکر کرد. http://hadidnews.com/vdcjohet.uqeyyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما