تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳
پرستو صالحی گفت: در هر کاری عوامل اصلی و تعیین‌کننده ترجیح می‌دهند دوستان خود را سرکار ببرند تا به رفقای خودشان به اصطلاح نان برسانند. این رفیق‌بازی به خیلی از ما که در گروه‌‌های دوستی نیستیم آسیب زده است.
نظر پرستو صالحی در مورد مافیای بازیگری
به گزارش حدید نیوز، نیمه اول سال، پرحاشیه و جنجالی ظاهر شد؛ اول درباره باخت تیم استقلال در اینستاگرامش نوشت که حاشیه‌‌های زیادی داشت و بعد به برنامه ماه عسل آمد و از اعتیاد پدرش گفت و این که چگونه زندگی آنها را با چالش روبه‌رو کرده است.

پرستو صالحی در حرفه بازیگری خوب شروع کرد، حضورش در سریال زیر آسمان شهر می‌توانست راهی باشد برای ورودش به دنیای سریال‌های طنز 90 شبی.

او در فیلم‌هایی مانند چشم‌هایش، خانه‌ای روی آب و اعتراض هم بازی کرده است اما سال‌هاست که کمتر دیده می‌شود. با او درباره حضورش در دنیای مجازی و حرفه‌اش هم‌صحبت شدیم.

برخی از چهره‌های معروف و بازیگران می‌گویند به حضور در فضای مجازی عادت کرده‌‌اند و به نوعی گرفتارشان کرده است، نظر شما در این باره چیست؟

گرفتاری نیست ! من بُعد مثبت دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را می‌بینم. در واقع از این فضا برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنم، چون ما در کشورمان رسانه‌ای برای انتشار اخبار بازیگران نداریم. اگر بازیگری سرکار نباشد هیج جا خبری از او منتشر نمی‌شود. این باعث می‌شود هنرمندان و بازیگران هم از سوی مردم و هم از سوی همکاران به فراموشی سپرده شوند. شبکه‌‌های اجتماعی مثل اینستاگرام ویترینی است که نشان می‌دهد، ما چه کاری می‌کنیم و حال و روزمان چگونه است. هنرمند بدون مخاطب معنا ندارد. از طریق فضای مجازی می‌توانیم درباره خودمان اطلاع‌رسانی کنیم یا حتی اگر دوست داشتیم درباره احساس و اندیشه‌هایمان بنویسیم. اما این ‌که ما ایرانی‌‌ها معمولا اهل افراط و تفریط هستیم، بحث دیگری است چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی.

با این دیدگاه که بازیگران به دیده‌‌شدن عادت دارند به همین دلیل از فضای مجازی بیشتر استفاده می‌کنند، موافقید؟

اصلا بحث بیشتر دیده شدن از طریق فضای مجازی نیست! واقعیت این است تمام درآمد ما از راه بازیگری است، ما کار دیگری بلد نیستیم وقتی دیده نشویم فراموش می‌شویم و کسی برای کار سراغمان نمی‌آید. من برای یادآوری این نکته که «هستم» از شبکه‌‌های اجتماعی استفاده می‌کنم. یک نقاش از طریق نقاشی‌هایش، هنرش را نشان می‌دهد اما یک بازیگر وقتی کاری از او پخش نمی‌شود مجبور است خودش را به‌روز نگه دارد و باید از وسیله و ابزاری به دیگران یادآوری کند که هست و آماده است نقشی به او پیشنهاد شود تا مقابل دوربین برود.

چرا کم کار شده‌اید؟

تولیدات سینما و تلویزیون نسبت به تعداد بازیگران کم شده و تعادل وجود ندارد. از طرفی گروه‌های دوستی باب شده و عده‌ای فقط با دوستان و کسانی که قبلا با هم همکاری کرده‌اند، کار می‌کنند. مثلا کارگردان ترجیح می‌دهد فقط با فلان تصویربردار کار کند. در بازیگری نیز همین‌طور است؛ برخی از کارگردانان ترجیح می‌دهند با بازیگران خاصی که حرف و زاویه نگاه یکدیگر را می‌فهمند، کار کنند!‌ این‌جوری شده که تعدادی مدام سرکار هستند و بقیه هم بیکار مانده‌اند.

یعنی شما هم به نوعی از مافیای بازیگری گلایه‌مند هستید؟

این اسمش مافیا نیست، رفیق‌بازی است! در هر کاری عوامل اصلی و تعیین‌کننده ترجیح می‌دهند دوستان خود را سرکار ببرند تا به رفقای خودشان به اصطلاح نان برسانند. این رفیق‌بازی به خیلی از ما که در گروه‌‌های دوستی نیستیم آسیب زده است.

در دوره‌ای که بیکار هستید به این فکر می‌کنید که بازیگری را کنار بگذارید و کار دیگری انجام بدهید؟

این که در کنار بازیگری کار دیگری هم انجام دهم؛ بله!‌ اما هرگز بازیگری را رها نخواهم کرد.

وقتی بیکار هستید، امرار معاش و شرایط زندگی هم سخت می‌شود...

بشدت دشوار می‌شود. اگر ما یک ماه بیکار بمانیم هزار تا قرض بالا می‌آوریم...

فحاشی در فضای مجازی و داستان‌هایی که گاهی برایتان به وجود می‌آورد، آزارتان نمی‌دهد؟

این‌جور ماجراها خیلی کم پیش می‌آید. مثلا برای من زمانی که درباره فوتبال و تیم استقلال در اینستاگرامم نوشتم خیلی ماجرا به وجود آمد و فحاشی‌های زیادی شد که واقعا آزاردهنده بود. بعد از آن تصمیم گرفتم درباره فوتبال در صفحه‌ام مطلبی ننویسم. اکنون در صفحه‌ام به آرامشی رسیده‌ام که بندرت فحش نثارم می‌شود! مدیریت می‌کنم و از انتشار مطالبی که واکنش‌زاست پرهیز می‌کنم.

درباره جراحی‌های زیبایی که بازیگران روی صورت خود انجام می‌دهند...

بارها گفته‌ام، من جراحی زیبایی انجام نداده‌‌ام. 10 سال قبل تزریق لب انجام دادم که آن هم از بین رفته است. عکس بچگی‌هایم، مادرم، مادربزرگم و همه اجدادم را منتشر کردم و توضیح دادم که گونه‌ نگذاشته‌ام و اجزای صورتم کاملا مادرزادی و ارثی است. خدا را شکر این بخش هم برای کاربران شبکه‌‌های اجتماعی حل شده و خیلی‌ها بابت این که درباره من قضاوت کرده یا فحاشی کرده‌اند از من حلالیت می‌طلبند.

اما آنچه امروز به چشم می‌آید این است که جراحی‌های زیبایی چهره بیشتر بازیگران را شبیه به هم کرده است...

بازیگران حرفه‌ای و کسانی که سال‌هاست در این حرفه فعالیت دارند، هیچ‌کدام جراحی زیبایی نکرده‌اند! برخی عمل بینی انجام داده‌اند که این هم مرسوم است و حتی بازیگران هالیوود هم روی بینی‌هایشان عمل زیبایی انجام می‌‌دهند. چرا برای آنها عیب نیست، اما اگر بازیگر ایرانی این کار را انجام دهد، همه از او انتقاد می‌کنند؟!

واقعیت این است که فراتر از جراحی بینی است! بیشتر بازیگران علاوه بر جراحی بینی این دو عمل را هم روی صورت خود انجام داده‌اند.

متاسفانه مُد شده است!‌ برای همین کسی هم که اجزای صورت خودش خاص باشد مردم فکر می‌کنند جراحی زیبایی انجام داده است. اما باز هم تاکید می‌کنم بازیگران حرفه‌ای دست به صورت خود نمی‌زنند. این‌را هم نادیده نگیریم که حسادت هم وجود دارد و مردم وقتی می‌بینند بازیگری چهره زیبایی دارد، نمی‌توانند تحمل کنند به همین دلیل می‌گویند: جراحی زیبایی انجام داده و مصنوعی است! چرا برای بعضی‌ها سخت است، بپذیرند که برخی از آدم‌‌ها چه بازیگر چه غیر بازیگر، زیبا هستند؟ بد نیست به آنهایی که چهره خوب و قشنگی دارند، انرژی مثبت بدهیم نه این که آنها را تخریب کنیم. من همیشه این انرژی مثبت را به دیگران می‌دهم. فقط به کسانی که سیگار می‌کشند، انتقاد می‌کنم. خودم نه سیگار می‌کشم نه قلیان. http://hadidnews.com/vdcjo8et.uqextzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما