تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۳
یک کارشناس مسائل راهبردی با اعلام اینکه قطر یکی از کشورهای متهم به تلاش برای خرابکاری در کشورمان است، تاکید کرد که این کشور میکروسکوپی اگر علاقه به ادامه حیات سیاسی‌اش دارد، باید دست از ماجراجویی بردارد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از فارس، روابط عمومی وزارت اطلاعات روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای از شناسایی و بازداشت اعضای یک شبکه تروریستی مأمور به اقدامات خرابکارانه در روز انتخابات ۲۴ خرداد خبر داد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه داشت.

این بیانیه تاکید دارد که سر شبکه این گروه از چند سال پیش به استخدام سازمان جاسوسی یکی از کشورهای عربی منطقه درآمده بود، همین مسئله باعث شده تا کارشناسان به گفت‌و‌گو با رسانه‌های مختلف درباره این خبر بزنند.

در همین زمینه گمانه زنی‌هایی درباره اینکه کدام کشورها در منطقه دست به چنین اقدامی زده‌اند، صورت گرفت.

سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل راهبردی دراین باره به تلویزیون المیادین گفت: کنایه‌ها در این بیانیه بسیار صریح است، یکی از دولت‌های عربی مرتجع در خلیج فارس که در زمینه سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی قادر به رقابت با ایران نیست و قابلیت ایران بالاتر از این است که بخواهد با آن مواجهه شود.

سیدافقهی تاکید می‌کند که منظور این بیانیه قطر است و این کشور در طرح خرابکاری در انتخابات ایران دست داشته است.

این کارشناس در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایران چگونه به این اقدام قطری‌ها واکنش نشان می‌دهد، گفت: همانطور که تصریح شده اگر اقدامات این دولت میکروسکوپی در عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ادامه داشته باشد، پاسخی قاطع را مشاهده می‌کند.

وی با اشاره به یک مثل عربی که می‌گوید «کسی که خانه‌اش از شیشه است به دیگران سنگ نمی‌زند»، تاکید کرد که اگر قطر می‌خواهد حیات سیاسی خود را ادامه دهد و جامعه‌اش و زندگی اقتصادی‌اش ادامه داشته باشد، باید از این ماجراجویی‌ها در مقابل کشورهای بزرگتر از خودش دست بردارد. http://hadidnews.com/vdcjo8e8.uqevazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما