تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰
یوکیا آمانو مدعی شد، روند بررسی پرونده هسته ای ایران روندی بی پایان نیست و ایران باید هرچه زودتر در جهت همکاری در این زمینه عمل کند.
ایران فعالیت هسته ای با ابعاد نظامی داشته!

به گزارش حدیدنیوز، در انستیتوی بروکینگز در واشنگتن در روز جمعه نشستی با شرکت یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار شد. آمانو در این نشست، چالش های این آژانس را در روند بازرسی و تایید شرایط و مقرراتی که در هر توافق جامع هسته ای با ایران تعیین می شود برشمرد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این نشست با اشاره به ابهامات باقی مانده در پرونده فعالیت های هسته ای ایران ادعا کرد، مقاومت ایران در مقابل پذیرش پروتکل الحاقی پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای، انجام وظیفه این سازمان را بسیار مشکل کرده است.

این در حالیست که آمانو در مصاحبه با صدای آمریکا گفت: اگر تصور کنیم توافق حاصل شود، من از هیات مدیره آژانس نظرخواهی می کنم آنگاه کارشناسان ما، طرح بازرسی تاسیسات و فعالیت های اتمی ایران را تهیه می کنند ولی تحقیقات متفاوتی به گذشته مربوط می شود که هنوز حل نشده است. ما کارشناسان بسیار باتجربه ای به منظور اعمال چنین تحقیقاتی داریم.

آمانو در مورد چالش آژانس برای بازرسی اظهار کرد: ایران یک کشور وسیع است ولی همانند کشورهای بسیار وسیع دیگری هم که بر طبق اعمال پروتکل الحاقی، بازرسی کرده ایم عمل می کنیم.

آمانو در این مصاحبه در خصوص دیدار با کری هم گفت که فضای این مذاکرات، مثبت بوده است.

آمانو مدعی شد اطلاعات گسترده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد ایران در گذشته درگیر فعالیت‌های هسته‌ای بوده که ابعادی نظامی داشته است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است این آژانس در همکاری با ایران برای رسیدگی به فعالیت های این کشور در رابطه با ابعاد نظامی، پیشرفت محدودی داشته است. http://hadidnews.com/vdcjmxet.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما