تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۲
در حالی که مشتریان منتظر بودند ایران خودرو با ارسال دعوت نامه، رانای ثبت نامی آنها را تحویل دهد، خبر می‌رسد این شرکت به برخی از آنها اعلام کرده به جای رانا، محصول دیگری را تحویل بگیرند. به گفته برخی ثبت نام‌کنندگانی که با دفتر روزنامه تماس گرفته‌اند، ایران خودرو با ارسال پیامک از آنها خواسته به جای رانا یا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بردارند یا پژو ۴۰۵ مدل SLX تحویل بگیرند.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، این در حالی است که ثبت‌نام‌کنندگان رانا می‌گویند این خودرو را به هوای جدید بودنش انتخاب کرده اند و اگر می‌خواستند ۲۰۶ و ۴۰۵ بخرند، رانا ثبت نام نمی کردند. به گفته ثبت نام کنندگان، ایران خودرو همین چندی پیش ۱۶۰ هزار تومان بابت تحویل رانا از آنها طلب کرده است.

با این شرایط، برخی ثبت‌نام‌کنندگان رانا که مشخص نیست نحوه انتخاب آنها به چه شکل بوده،ظاهرا چاره‌ای جز دریافت پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ ندارند، حال آنکه چند ماه انتظار خودرویی جدید و به روز را کشیده‌اند.

ظاهرا اوضاع تولید رانا (مانند دیگر خودروهای داخلی) ایران خودرو را بر آن داشته تا به جای معطل گذاشتن ثبت‌نام‌کنندگان برای رانا، محصولات دیگری را تحویل آنها بدهد. حال باید دید مشتریان این برخورد ایران خودرو را مي‌پذیرند یا از دریافت جایگرین‌های رانا سر باز خواهند زد.

رانا جدیدترین محصول تولیدی ایران خودرو به شمار می‌رود که اتفاقا هنوز قیمت آن از سوی شورای رقابت اعلام نشده است. گفته می‌شود این خودرو قیمتی حدود ۳۳ میلیون تومان خواهد داشت، حال آنکه قرار بود محصولی نهایتا ۱۲ میلیون تومانی باشد.

ایران خودرو عنوان کرده که رشد هزینه‌های تولید اجازه نمی‌دهد رانا با اهداف قیمتی پیشین خود سازگار شود. این شرکت سال گذشته با دریافت ۱۰ میلیون تومان ودیعه، حدود ۲۶ هزار دستگاه رانا را پیش فروش کرد که به دلیل مشکلات موجود در تولید، تعهدات خود را نتوانسته طبق برنامه عملی کند. http://hadidnews.com/vdcjmme8.uqeymzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما