تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۵
سفير ايران در روسيه در ايران خودرو مطرح كرد؛

صادرات دوباره به روسيه نقطه عطفي در تعامل با جامعه جهاني است

صادرات دوباره محصولات ايران خودرو به روسيه در راستاي سياست هاي اقتصاد بدون نفت و نقطه عطف مهمي در تعامل با جامعه جهاني است.
صادرات دوباره به روسيه نقطه عطفي در تعامل با جامعه جهاني است
به گزارش حدیدنیوز به نقل از ايكوپرس، دكتر مهدي سنايي سفير ايران در روسيه در مراسم آغاز مجدد صادرات محصولات ايران خودرو به روسيه، با بيان مطلب فوق، گفت: اين رويداد مصداق عمل به توصيه مقام معظم رهبري در مورد رشد صادرات غير نفتي وبي نيازي از درآمد نفتي است.

وي از مديرعامل و كاركنان ايران خودرو تشكر كرد و صادرات دوباره به روسيه را نقطه عطف مهمي در روند توسعه كشور وتعامل با جامعه جهاني دانست و گفت: روسيه در سياست خارجي ايران جايگاه بسيار بالايي دارد.

سنايي با اشاره به تاكيد دولت يازدهم بر همكاري ايران و روسيه، اظهار كرد: رهبر معظم جمهوري اسلامي و رييس جمهوري در اين خصوص ديدگاه ويژه داشته و نسبت به توسعه روابط ميان دوكشور توصيه مي كنند.

سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه، آن كشور را يك همسايه بزرگ آبي و يك قدرت منطقه اي و جهاني دانست كه با ايران روابط ديرينه تاريخي دارد و گفت: اين روابط فراز و فرود بسيار داشته و نقاط مثبت آن يك سرمايه به شمار مي آيد و راه روشني براي توسعه روابط در آينده را پيش پاي ما باز مي كند.

وي از اقدامات گسترده براي توسعه روابط دو كشور سخن گفت و افزود: در ديپلماسي جديد اين روابط نقش بسزايي دارد و شخص اول دولت روسيه نيز به اين موضوع توجه خاص دارد.

سنايي تصريح كرد: ديدگاه هاي مشترك دولت هاي ايران و روسيه در عرصه بين المللي بيش از گذشته است و در همه ابعاد توسعه خواهد يافت.

سفير ايران در روسيه حجم همكاري همكاري ميان دو كشور را چهارميليارد دلار ذكر كرد كه در سه سال منتهي به ۲۰۱۳ به يك ونيم ميليارد تا ۱.۶ ميليارد دلار كاهش يافت و گفت: تحريم هاي موسسات بانكي و مالي بيشترين نقش را در كاهش حجم همكاري دو كشور داشته است.

وي از شروع رشد مجدد همكاري دوكشور از سال ۲۰۱۴ خبر داد و افزود: در هفته گذشته يك سند همكاري گمركي به امضا رسيده و دو سند ديگر در حال تهيه است كه در سفر رييس گمرك روسيه به تهران امضا و روند صادرات و واردات تسهيل خواهد شد.

سنايي رشد همكاري دو كشور در پنج ماه اخير را نزديك به ۳۰درصد عنوان كرد كه بخش عمده آن در بخش صنعت بوده و گفت: اقدامات جدي در حوزه صنعت و معدن كشور آغاز شده كه در اين ميان حركت ايران خودرو بسيار مهم و قابل ستايش است.

سفير ايران در روسيه بازار خودروي روسيه را بسيار مهم و بزرگ دانست كه جاي بسيار براي سرمايه گذاري دارد و از مديريت ارشد ايران خودرو خواست، نگاه بلند مدت به آن داشته و براي تثبيت حضور خود سرمايه گذاري كند.

وي خواستار برنامه ريزي ايران خودرو براي افزايش صادرات به روسيه شد و خدمات پس از فروش را داراي نقش مهمي در حفظ آن بازار دانسته و افزود: سفارت ايران در روسيه در تدارك زمينه هاي حضور صنعت گران ايراني در بازار آن كشور فعالانه عمل مي كند. http://hadidnews.com/vdcjiyet.uqey8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما