تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۲
پژوهشگران ایرانی با تولید ماده‌ای، موفق به افزایش چشمگیر توان انعقادی خون شدند که در امور نظامی و دفاعی کاربرد دارد.
به گزارش حدیدنیوز به نقل از تسنیم، شاهرخ عطاریان سرپرست تیم پزشکی پروژه تحقیقاتی افزایش توان انعقادی خون در مورد این پروژه تحقیقاتی و دستاورد آن گفت: این فرایند در تهیه نسل جدید پوست مصنوعی که از پلاسمای خون و ماتریکس کلاژنه تشکیل شده، به همراه تزریق سلول‌های بنیادی چربی و بلوک‌های پوستی micro fit نقش اساسی ایفا می‌کند.



این فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی افزود: همچنین این ماده‌ دارو منجر تهیه مواد هموستاتیک ویژه‌ای می‌شود که میزان خونریزی از زخم را به مقدار قابل توجهی کاهش داده و زمان انعقاد بعد ازخون‌ریزی را ۸۰ درصد کاهش می‌دهد.



به گزارش تسنیم، محمد سیدی سرپرست تیم مهندسی این پروژه تحقیقاتی نیز در این باره اظهار داشت: در حال حاضر انحصار ماده فوق در دست سه کشور در دنیا است که با قیمت بسیار زیاد و برای استفاده نیروهای خاص نظامی برخی کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.



وی افزود: در حال حاضر محصولات تولید شده در دیگر کشور تنها به انعقاد خون بسنده می‌کند، اما محصول تولید شده توسط تیم ما علاوه بر خاصیت آنتی‌باکتریال، سوختگی‌های احتمالی در محل زخم را نیز بهبود می‌بخشد.



این پژوهشگر کشورمان تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر تلفات در میدان‌های نظامی به علت از دست دادن خون است، لذا این پودر کاربرد خاصی در میدان‌های جنگ برای نظامی دارد که با استفاده از این پودر باعث قطع شدن خونریزی مصدومان شوند و اهمیت بالایی در امرور نظامی دارد.



سیدی در پایان عنوان کرد: امیدواریم نیروهای مسلح و وزارت بهداشت با سرمایه‌گذاری بر روی این پروژه ضمن حمایت از تولید ملی این محصول مانع خروج ارز از کشور شوند. http://hadidnews.com/vdcjime8.uqei8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما