تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۳
دبیر همایش بین‌المللی صنعت خودرو مطرح کرد

برخی خودروسازان از حضور در ایران جا ماندند

از نظر زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های تولید، ایران جزو ۱۰ کشور برتر صنعت خودروی جهان است.
برخی خودروسازان از حضور در ایران جا ماندند

دبیر همایش بین‌المللی صنعت خودرو گفت: پس از توافقنامه ژنو بسیاری از شرکت‌های خودروسازی جهان خواستار شرکت در همایش صنعت خودرو بودند اما موفق به این کار نشدند.



ساسان قربانی اظهار کرد: بسیاری از خودروسازان اروپایی و آسیایی بعد از توافقنامه ژنو و رفع تحریم صنعت خودرو برای حضور در ایران ابراز تمایل کردند اما در فرصت محدود حدودا ۱۰ روزه زمان لازم برای تهیه ویزا و فراهم کردن مقدمات وجود نداشت.



وی با بیان این‌که برخی از این خودروسازان از هم‌اکنون از حضور خود در همایش بعدی در سال آینده خبر داده‌اند، خاطرنشان کرد: از نظر زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های تولید، ایران جزو ۱۰ کشور برتر صنعت خودروی جهان بوده و جذابیت‌های زیادی برای شرکت‌های خارجی دارد.



دبیر همایش بین‌المللی صنعت خودرو ادامه داد: در همایش اخیر حضور شرکت‌هایی از دیگر کشورها از جمله ایتالیا و چین، به دو خودروساز فرانسوی نشان داد که اگر دیر بجنبند بازار خودروی ایران را از دست خواهند داد.



وی افزود: دست ایران در مذاکره با خودروسازان خارجی خالی نبوده و وجود پایگاه‌های وسیع تولید خودرو، زنجیره تامین گسترده و بازارهای منطقه‌ای یک امتیاز برای صنعت خودروی ایران است.



قربانی تصریح کرد: دو خودروساز فرانسوی پژو و رنو تحت تاثیر استقبال جهان از صنعت خودروی ایران قرار گرفتند و مطمئنا سعی خواهند کرد روابط خود با ایران را بهبود بخشند.

http://hadidnews.com/vdcjiae8.uqeahzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما