تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۷
جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر خبر داد

تامین کوتاه‌مدت آب مسکن مهر

تکمیل زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب مسکن مهر نیازمند پنج‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است .
تامین کوتاه‌مدت آب مسکن مهر
جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در امور آب و برق مسکن مهر با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌های آب و برق مسکن مهر نیازمند ۵۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: برای تامین پایدار آب و برق نیازمند تخصیص منابع است.

به‌گزارش حدیدنیوز، عبدالله سرتیپ‌زاده گفت: تکمیل زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب مسکن مهر نیازمند پنج‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و هر زمان که این رقم در اختیار قرار گیرد، تامین آب و برق مسکن مهر به‌صورت پایدار انجام می‌شود.

وی اعلام زمان دقیق تکمیل زیرساخت‌های آب و برق مسکن مهر را مستلزم درنظر گرفتن متغیرهای مختلف دانست و اظهار داشت: با توجه به توانایی مجموعه‌های اجرایی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو، درصورت تامین اعتبار، بیش از ۸۰ درصد واحدهای باقی‌مانده را می‌توان طی دو ماه تکمیل کرد.

وی با بیان اینکه بحران آب، تامین آب طرح‌های مسکن مهر را بیشتر با مشکل مواجه کرده است، گفت: وزارت نیرو تامین آب کوتاه‌مدت را انجام داده اما تامین پایدار آب و برق نیازمند تخصیص منابع موردنیاز است.

سرتیپ‌زاده ادامه داد: تامین یک‌سوم اعتبار موردنیاز برای ایجاد زیرساخت‌های مسکن مهر در سال‌های گذشته برعهده استانداری‌ها بود که این رقم در برخی استان‌ها محقق شده و در برخی دیگر محقق نشده است.

وی شمار واحدهای مسکن مهر را دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد اعلام کرد و گفت: تاکنون خدمات زیربنایی آب و برق برای بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسکن مهر تامین شده و تنها تامین آب و برق ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقی‌ مانده است.

وی یادآور شد: ۲۰ هزار واحد مسکن مهر نیز در مرحله نازک‌کاری قرار دارند و کار ساخت آنها به پایان نرسیده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر در نقاطی احداث شده‌اند که تامین آب و برق در آن مناطق بسیار مشکل است، گفت: این واحدها می‌توانستند در نقاط مناسب‌تری ساخته شوند اما هم‌اکنون در نقطه غیرقابل بازگشت هستیم اگرچه انجام برخی طرح‌های آب و برق مسکن مهر غیراقتصادی است.

پیشتر محمد رضا امیرکمالی نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در امور آب و برق مسکن مهر گفته بود که با دستور معاون اول رئیس جمهور کمیته‌ای متشکل از مهر‌آبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر و رحمانی نماینده معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور جلسات کارشناسی را برای تعیین اعتبار موردنیاز برای تکمیل زیرساخت‌های پروژه مسکن مهر آغاز کرده اند.

امیر کمالی تاکید کرد: در این جلسات مشترک که به منظور تعیین دقیق برآورد اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل زیرساخت‌های آب، فاضلاب و برق مسکن مهر (بدون خودمالکی‌ها) برگزار شد فرم‌ها و اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری و مشخص شد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: نتایج و گزارش‌ها تهیه شده است و در حال نهایی شدن برای ارائه به هیأت دولت است.

وی گفته بود که در گزارش‌های نهایی پیش‌بینی شده است که ۵ هزار میلیارد تومان برای برداشت دیون و تکمیل پروژه‌های آب، فاضلاب و برق مسکن مهر (غیر خودمالکی‌ها) نیاز است. http://hadidnews.com/vdcjhtet.uqevxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما