تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵
نشست خبری محمد حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد آغاز شد. وی درباره انتشار خبری مبنی بر ممنوع الکار شدن تعدادی از خوانندگان گفت: فهرست خوانندگان ممنوع‌الکار مربوط به دفتر موسیقی ارشاد نیست.
اظهارات نوش‌آبادی درباره اکران «رستاخیز»، خوانندگان ممنوع‌الکار و سرانجام «تلگرام»

به گزارش حدید نیوز، محمد حسین نوش آبادی در ابتدای نشست خبری خود که صبح امروز، چهارم آبان‌ماه، برگزار شد، در سخنانی عاشورا را مکتب آزادگی و رشد و تعالی فرهنگ دانست و گفت: عاشورا تنها اختصاص به شیعیان ندارد، بلکه جهانی شده است. امروز ملت ایران باید با آموختن از مکتب حسینی راه آن بزرگواران را در تحقق آرمان‌های مقدس ادامه دهد.

اظهارات نوش‌آبادی درباره خوانندگان ممنوع‌الکار و اعلام اسامی آنها

وی در ادامه به هفته پدافند غیرعامل و برنامه‌های وزارت ارشاد اشاره کرد. نوش‌آبادی همچنین در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر ممنوع الکار بودن خواننده‌هایی که آثارشان از شبکه‌های غیرمجاز پخش می‌شود، گفت: براساس ضوابطی که از سال 85 ابلاغ شده هرگونه همکاری با شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و ماهواره‌ای خارج از کشور ممنوع است. هنرمندان ما نیز به این موضوع آگاه هستند و می‌دانند اجازه همکاری به ویژه با شبکه‌های معاند و ضد انقلاب را ندارند. کسی نمی‌تواند بگویند من از این قوانین اطلاع ندارم.

وی ادامه داد: فهرستی هم که در برخی سایت‌ها مبنی بر ممنوع‌الکار شدن تعدادی منتشر شد، از طرف ما تکذیب شده است. به هیچ‌وجه این فهرست متعلق به دفتر موسیقی نیست. ما الآن خواننده ممنوع‌الکار در کشور که فعالیت کند، نداریم. اگر افرادی باشند که شائبه همکاری باشد برخورد مطابق قانون می‌شود. اگر افرادی ناخودآگاه همکاری کرده باشند، تصویر یا صوت فرستاده باشند و محرز شود که قصد همکاری نبوده می‌توانند مطابق قوانین جبران و رفتار خود را اصلاح کنند و هرگونه همکاری جرم محسوب می‌شود و به شخص ابلاغ می‌شود. ما اصراری بر علنی کردن عنوان رسمی افراد نداریم مگر اینکه فرد تجری کرده و رفتار خود را گسترش دهد. 

به گفته نوش‌آبادی، به افرادی که تصویرشان از برخی شبکه‌ها پخش شده تذکر دادیم اما آنها اذعان کردند که همکاری نبوده و بدون رضایت آنها انجام شده ما نیز خواستیم تا اعتراض خود را علنی و آشکارا اعلام کنند.

تشکیل کارگروهی ویژه بررسی ظرفیت‌های داخلی افزایش تولید کاغذ

سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص افزایش تعرفه واردات کاغذ، گفت: با توجه به افزایش قیمت کاغذ و مشکلات تأمین از خارج از کشور، کارگروهی تشکیل شده تا هم ظرفیت‌های داخلی را برای افزایش تولید بررسی کنند و هم نحوه تعرفه‌گذاری واردات را مشخص کنند تا جامعه مطبوعاتی ما بیش از این آسیب نبیند.

فیلم «محمد» قابلیت مطرح شدن در اسکار را دارد

نوش آبادی درباره حمایت از حضور فیلم «محمد» در اسکار، تصریح کرد: این فیلم از فیلم‌های فاخر و ارزشمند سینمای جمهوری اسلامی است که واجد تمام ویژگی‌های فنی هنری و سینمایی است و از قابلیت بسیار بالایی برای عرضه در سینماهای جهان و اکران در مجامع عمومی برخوردار است. به احتمال بسیار با توجه به حضور چهره‌های مطرح جهانی در این فیلم احتمال مطرح‌شدن در اسکار بسیار است.

وی در خصوص درخواست تاجیکستان برای نمایش این فیلم نیز گفت: این تصمیم را باید کارگردان فیلم بگیرد که اکران شود یا خیر، الآن هنوز زمینه اکران فیلم در داخل وجود دارد. تاکنون بالغ بر 11 میلیارد فروش داشته است و رکورد پر پرفروشترین فیلم پس از انقلاب را خواهد زد.

سخنگوی وزارت ارشاد درباره انتقادهایی نسبت به اپرای عاشورا و تک‌خوانی زن در این اپرا، افزود: این برنامه هنری برای بزرگداشت حرکت برخاسته از اعتقادات دینی و مذهبی ما و معرفی جلوه‌هایی از فرهنگ عاشورا و تبیین فلسفه قیام کار ارزشمندی است. در اپرای عاشورا نیز سعی شده با به کارگیری هنرمندان متعهد و با بهره‌گیری از متون آیینی یک اپرای ارزشمند تولید شود که نه تنها در داخل کشور بلکه خارج از آن نیز قابل استفاده باشد. اینکه اتفاقی در پشت صحنه و تمرین رخ دهد و فیلمی از نمای نزدیک با اهداف صنفی و سیاسی گرفته شود را نباید تعمیم داد به کل اپرا. بنده و وزیر در اجرای این برنامه در تالار وحدت بودیم، اتفاقی مبنی بر تک‌خوانی خانم و یا حاشیه‌هایی که در مورد پوشش افراد مطرح می‌شد، نبوده است.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم اپرای عاشورا با یک روش هنرمندانه یک تعزیه‌خوانی مدرن بوده است، افزود: هر اندیشه و یا هر اعتقادی اگر در قالب هنر باید ماندگار می‌شد و راز و رمز ماندگاری عاشورا در همین ارتباط است.

در ادامه این سخنان نوش‌آبادی یکی از خبرنگاران ادعا کرد که در اجرای عمومی این اپرا به شخصه شاهد تک‌خوانی یکی از زنان بوده و تصویر آن را نیز در اختیار دارد.

جلسه‌ای برای اکران «رستاخیز»

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اکران فیلم «رستاخیز» گفت: جلسه‌ای با حضور وزیر، کارگردان، تهیه‌کننده و رئیس سازمان سینمایی برگزار شد تا تمهیداتی اندیشیده شود که حقوق مادی و معنوی آنها تأمین شود و ضرری متوجه سازندگان نباشد تا به تدریج برای رفع اشکالات اقدام کنیم.

آیا تلگرام فیلتر می‌شود؟

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به احتمال طرح فیلتر تلگرام گفت: دولت به‌طور کلی درباره استفاده از شبکه‌های اجتماعی در صورتی که برای جامعه مفید و مجاز باشد و آمیخته با مسائل ضدفرهنگی نباشد، همکاری می‌کند. تاکنون اینگونه بوده است و اقدامی برای فیلتر شبکه‌های اجتماعی در دولت نداشتیم. از سوی دیگر مسئولان جمهوری اسلامی چندین‌بار به مسئولان شبکه تلگرام تذکر داده‌اند تا کانال‌های غیراخلاقی شبکه مسدود شود.

نوش آبادی افزود: این خواسته مدتی برآورده شد و شاهد این اقدام بودیم و مدتی کانال‌های غیراخلاقی مسدود شد، اما متأسفانه تداوم پیدا نکرد و ما باز تذکر دادیم. اگر اجرا ادامه نیابد ناچاریم تصمیم جدی بگیریم هرچند که سرورهای تلگرام دست ما نیست. باید با آنها در ارتباط باشیم و هشدار هم باز می‌دهیم. این اختلال تلگرام ربطی به فیلتر شدن از سوی مسئولان دولتی جمهوری اسلامی ایران ندارد. اصولاً فیلتر شبکه‌های اجتماعی خارج از اختیارات وزارت ارشاد است. به هرحال ما تدابیری را می‌اندیشیم در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه سایت‌ها رصد می‌شود و به دولت پیرامون برخورد با سایت‌ها که حریم‌ها را رعایت نمی‌کنند، مورادی را مطرح می‌کنیم. ما به حریم خصوصی مردم احترام می‌گذاریم همچنین به حقوق شهروندی اما اجازه رفتارهای ضدفرهنگی را نمی‌دهیم.

تغییری در سیاست‌های جشنواره فیلم فجر داده نشده است

وی درباره تکلیف جداسازی بخش بین‌الملل از داخلی جشنواره فیلم فجر نیز گفت: جشنواره فیلم فجر که یک جشنواره است و در دو بخش برگزار می‌شود. همیشه این جشنواره با هردو بخش برگزار می‌شد، اما با توجه به مشکلات تصمیم گرفته شد با همان عنوان فجر در دو فاصله زمانی برگزار می‌شود. تغییری در سیاست‌ها، هدف و برنامه‌ها نخواهد بود. عنوان بخش بین الملل هم همان جشنواره فیلم فجر است.
منبع:تسنیم

http://hadidnews.com/vdcjhtet.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما