تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

دست قوه قضائیه براساس قانون همه جا باز است/ متاسفانه برخی مسئولان تحمل ندارند و پاسخ همه را زود می‌دهند

دست قوه قضائیه براساس قانون همه جا باز است
امام‌جمعه موقت تهران گفت: امروز متاسفم که برخی مسئولان ما منتظر هستند کسی چیزی بگوید، تحمل ندارند و زود باید پاسخ بگویند و اقدام و حذف کنند.
دست قوه قضائیه براساس قانون همه جا باز است/ متاسفانه برخی مسئولان تحمل ندارند و پاسخ همه را زود می‌دهند
به گزارش تهران پرس، حجت‌الاسلام والمسلیمن کاظم صدیقی خطیب نمازجمعه این هفته تهران در خطبه دوم نمازجمعه، با اشاره به ایام 7 تیر و هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، گفت: بهشتی نه تنها در زمان خود مظلوم بود، بعد از شهادتش هم گوهر ناشناخته‌ای بود. شهید بهشتی هیچ‌گاه ادعای دانشمندی نداشت. با فلسفه غرب و هگل آشنایی داشت، بسیار دغدغه فرهنگی داشت و در این زمینه از آقای قرائتی خواسته بود که شما به هیچ اداره‌ای نروید و همین تخته سیاه را برای جوان‌ها رها نکنید.
 
وی افزود: شهید آیت‌الله بهشتی در سعه صدر بی‌نظیر بودند؛ امروز متاسفم که برخی مسئولان ما منتظر هستند کسی چیزی بگوید، تحمل ندارند و زود باید پاسخ بگویند و اقدام و بیرون کنند و حذف کنند. بهشتی همه مخالفان خود را تحمل می‌کرد و در برابر آن همه تهمت و جوسازی برای دفاع از خودش لب باز نمی‌کرد و این عظمت آقای بهشتی بود. در برابر بنی‌صدر و ملی‌گراها و گروه‌های مخالف دین علیه ایشان که خار چشم دشمنان بود، جمله‌ای از خود دفاع نکرد. آیا امروز چنین کسی مثل بهشتی سراغ داریم؟ نمی‌دانید چه از ما گرفتند.
 
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به دیدار مسئولان قضایی کشور با رهبر انقلاب و بیانات معظم‌له در این دیدار، اظهار داشت: دستگاه قضایی در همه جا براساس اختیاراتی که قانون اساسی داده، دستش باز است، نظارت بر اجرای قانون با داشتن بازوی مهم بازرسی کل کشور در تمام وزارتخانه‌ها چترش باید باز باشد و پیشگیری کند.
 
حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: توقع از آیت‌الله آملی رئیس محترم قوه قضائیه این است که این قوه تقویت شود و جایگاه واقعی خود را باز کند و نسبت به اموری که حضرت آقا تذکر دادند، به خصوص در مسئله بورسیه‌ها که سال‌ها گذشت و تعدادی از این افراد مظلوم بودند و مکرر پیش ما آمدند، عمل کند، ولی تاکنون اقدام موثری در این زمینه نشده،‌ امیدواریم قضات ما بدانند در لبه آتش هستند. آنجا جای جهت‌گیری و پارتی‌بازی و ملاحظه این و آن نیست و هم  از نظر اشراف به قانون و هم رعایت اخلاق بدانند خدا بشر را تکریم کرده است.
 
وی با اشاره به وضعیت مردم یمن تصریح کرد: یمن تحت سخت‌ترین فشارهای اقتصادی نظامی و وضعیت وخیم زندگی هستند، آنجا را آل‌سعود ویران می‌کند و انسانیت مدفون شده و وضعیت یمن نشان می‌دهد که حقوق بشر اینها قلابی و حامی ظالم و مظلوم‌کش است و ما به اینها نفرین می‌کنیم و برای نجات مظلومین یمن همه باید تلاش کنند.
 
خطیب نمازجمعه این هفته تهران اضافه کرد: در داخل کشور عربستان در شهرهای شیعه‌نشین با حمایت آمریکا چه می‌گذرد؟ در آذربایجان می‌بینیم که مردم اجازه گرامیداشت مراسم‌های مذهبی را ندارند، در هیچ کشوری سراغ نداریم که مثل همین آذربایجان مردم در مراسم مذهبی آزاد نباشند، در کشورهای کفر هم این کار را نمی‌کنند که در این کشورها صورت می‌گیرد و مجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند و کاری نمی‌کنند.
 
حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه پیگیری بین‌المللی جنایت‌های بشری را یکی از وظایف دستگاه قضایی دانست و افزود: یکی از مطالباتی که مقام معظم رهبری داشتند و البته متوجه معاونت فرهنگی و حقوق بشر قوه قضائیه است که باید از انصاف هم نگذشت که قدم‌های خوبی برداشته شده، ولی تا حد مطلوب فاصله داریم، پیگیری حقوقی و قضایی مسائل بین‌المللی از جمله حمایت از مظلومین است. آیت‌الله زکزاکی به چه جرمی زندن است؟ علمای آذربایجان به چه جرمی در زندان هستند؟ و باید این  مسائل در چارچوب حقوقی پیگیری شود.
 
به گزارش تسنیم، صدیقی در خطبه اول نمازجمعه نیز با اشاره به اهمیت تقوا در جامعه اسلامی، گفت: مومن، دوستی حرام ندارد. کسی که خودش را تحت نظر می‌بیند و آزاد نمی‌بیند و خود را بنده می‌داند و اگر در کسی این حالت ایجاد شد و فهمید مالک دارد و مخلوق است و خالق او همراه اوست، لذا هیچگاه به خود اجازه نمی‌دهد کار خلاف کند. http://hadidnews.com/vdcjhoet.uqeiizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما